Bukefalos 28 år!

Hade ni tagit upp detta med dagis?

Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Du kan ju även ta upp att du tycker det är viktigt att man känner förtroende och litar på personalen när man lämnar sitt barn på förskolan och att du inte känner det förtroende för tjejen ifråga då hon dels tydligt visar att hon tycker illa om din son, samt att hon inte kan hålla sig till tystnadsplikten. Du kan ju fråga om de skulle vilja lämna sina barn på förskolan under de premisserna. För även om man inte gillar alla barn på förskolan, så uttrycker man sig inte som hon gjort till en förälder eller andra.

Detta kommer jag absolut att ta upp. Även om hon vet om tystandsplikten vilket fsk personelen sagt till mig att hon gjorde,vad säger att hon "minns" den nästa gång hon är lite på lyset. Denna tjej eller rättare sagt hela den familjen är ganska kända för att festa ofta och mycket och i stort sett brukar ingen fest de varit på slutatmed att de gått hem lugnt och sansat utan det verkar vara lag för dem att bli dyngraka och skapa iaf ett bråk med någon.
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Rent spontant så låter det som om du vill ha någon form av hämnd för att hon inte gillar ditt barn. Alltså är huvudsaken är inte att hon bröt mot tysnadsplikten utan att hon just inte gillar ditt barn.

Nu får du väl lägga ner.

Har du öht läst tråden eller vad jag skrivit??? :mad:
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Tycker du skall gå på mötet och ta emot tjejens ursäkt ,är det en normal tjej så är hon ångerfull, samtidigt som ni kan diskutera vad som hänt tillsammans med övriga personalen.

Tycker det är lite väl hårt att önska att tjejen får sparken, visst det hon har sagt är absolut väldigt klumpigt sagt, och att hon var full gör ju inte saken bättre.
Bättre att köra med "öppna" kort och vara ärlig från första början :)

Jag kommer absolut att köra med öppna kort. Däremot finns det ingen ursäkt för vad tjejen gjort.
Sedan visst hon kan ha tyckt att det varit jobbigt med sonen när det vart men det ger henne endå ingen rätt att bete sig som hon gjorde. Och rent spontant tycker jag att bryter man mot tystandsplikten såpass grovt så bör man nog välja ett annat yrke. Tjejen kommer garanterat att både vara full igen och hamna i jobbiga situationer när hon dessutom jobbar för "sig själv" och inte bara praktiserar som ju har fördelen att vara ganska fritt från ansvar över barnen.
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Rent spontant så låter det som om du vill ha någon form av hämnd för att hon inte gillar ditt barn. Alltså är huvudsaken är inte att hon bröt mot tysnadsplikten utan att hon just inte gillar ditt barn.

Mvh

Tora

Jag skulle nog tagit väldigt illa vid mig om någon (från dagis eller liknande) uttryckte sin åsikt om min son på samma otroligt oproffisionella o respektlösa sätt som i trådskaparens fall.
Den personen skulle ja inte vilja ha i min sons närhet o ja själv skulle nog få sitta i möte med polis... :devil:
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Fast förskolechefen har ju ett ansvar mot arbetstagaren också. Du behöver ju inte få veta allt de säger till tjejen eller tänka säga/göra.

De har redan sagt att jag kommer att få veta allt som kommer att hända med detta. Så visst kommer jag att få veta det.
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Tjejen kommer garanterat att både vara full igen och hamna i jobbiga situationer

Hur kan du veta det?

Ta inte upp detta som ett argument på mötet, det kommer inte att vara till din fördel. Använd sakliga argument och gå inte till personangrepp (vilket ovanstående kan tolkas som).
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Jag skulle nog tagit väldigt illa vid mig om någon (från dagis eller liknande) uttryckte sin åsikt om min son på samma otroligt oproffisionella o respektlösa sätt som i trådskaparens fall.
Den personen skulle ja inte vilja ha i min sons närhet o ja själv skulle nog få sitta i möte med polis... :devil:

Det är klart att man tar illa vid sig. Men att kräva att personen blir av med jobbet? Hade det varit vid flera upprepade tillfällen så hade det varit en sak men när det är en 18-årig full tjej så tror jag att ett samtal med arbetsledningen och den berörda mamman är ännu mer effektiv.

Aldrig att jag skulle hamna hos polisen för en sådan sak. Det är det helt enkelt inte värt. Vad skulle det göra för nytta?

Mvh

Tora
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Hur kan du veta det?

Full,ja det är hon ca 3 gånger i veckan :crazy:
Jobbiga situationer på jobbet det tror jag händer hela tiden speciellt om man jobbar med människor. Med jobbiga menar jag att man tycker något är obekvämt,ett barn som kanske är bråkigt eller far illa hemma eller en vårdtagare som blir dement eller har besvärliga anhöriga mm. Sådant hamnar man ofta i.
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Om hon är full på arbetstid eller är bakfull och missköter jobbet är det något att ta upp med arbetsgivaren, men om hon krökar på sin fritid så har inte arbetsgivaren med det att göra.
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Om hon är full på arbetstid eller är bakfull och missköter jobbet är det något att ta upp med arbetsgivaren, men om hon krökar på sin fritid så har inte arbetsgivaren med det att göra.

Nej full/bakfull på arbetstid är hon nog inte...däremot gäller ju tystandsplikten då med. Vad händer nästa gång hon vill ventlera sig och är dyngrak? Det var så jag menade.
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Varför tror du att hon kommer att göra samma sak igen? Om ni har ett möte så bör hon ju skärpa till sig...
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Det är klart att man tar illa vid sig. Men att kräva att personen blir av med jobbet? Hade det varit vid flera upprepade tillfällen så hade det varit en sak men när det är en 18-årig full tjej så tror jag att ett samtal med arbetsledningen och den berörda mamman är ännu mer effektiv.

Aldrig att jag skulle hamna hos polisen för en sådan sak. Det är det helt enkelt inte värt. Vad skulle det göra för nytta?

Mvh

Tora

Av med jobb eller omplacerad, inte i mitt barns närhet eller på något sätt ha ansvar för mitt barn.

Förmodligen ingen nytta alls...
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Ojdå. Då får jag hoppas att när ditt barn är ung vuxen och råkar göra en tabbe (som dock är allvarlig men ändå) att den drabbade personen har större tolerans och inte kräver att att hon/han skall bli av med sitt jobb.

Visst är det så att man får stå sitt kast, men unga vuxna människor som precis är på väg ut i arbetslivet kan göra sina tabbar här och var.

Jag tror fortfarande att det bästa är att ha ett litet samtal med alla berörda partner. Om misstaget däremot skulle upprepa sig då är det en annan sak.

Alla har vi ju varit unga och dumma. Nu är man gammal och dum istället :D.

Mvh

Tora
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Varför tror du att hon kommer att göra samma sak igen? Om ni har ett möte så bör hon ju skärpa till sig...

Alltså jag tror inte hon kommer att göra något nykter, men när hon väl blir full så. Och sluta dricka kommer hon garanterat inte att göra. Det är inte en gång jag sett henne såpass att hon knappt vet vem hon är...Hur lätt är det då att hålla en frustration eller något jobbigt innom sig? Eller att tänka att "det här får jag inte nämna"?
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Ojdå. Då får jag hoppas att när ditt barn är ung vuxen och råkar göra en tabbe (som dock är allvarlig men ändå) att den drabbade personen har större tolerans och inte kräver att att hon/han skall bli av med sitt jobb.

Visst är det så att man får stå sitt kast, men unga vuxna människor som precis är på väg ut i arbetslivet kan göra sina tabbar här och var.

Jag tror fortfarande att det bästa är att ha ett litet samtal med alla berörda partner. Om misstaget däremot skulle upprepa sig då är det en annan sak.

Alla har vi ju varit unga och dumma. Nu är man gammal och dum istället :D.

Mvh

Tora

Jag hoppas kunna lära min son respekt för andra människor ;)

Självklart ett samtal o höra vad personen har att säga.
Men dagis är en plats där jag lämnar mitt barn som är det viktigaste i mitt liv, och där vill jag han ska bli väl omhändertagen. Jag skulle inte lita på en person som uttryckt samma som i ts fall att h*n ser efter min son på bästa tänkbara sätt... ren primitiv instinkt.

Så, i mitt fall skulle jag strunta i vad som hände henne, bara hon inte jobbar med mitt barn.
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Alltså jag tror inte hon kommer att göra något nykter, men när hon väl blir full så. Och sluta dricka kommer hon garanterat inte att göra. Det är inte en gång jag sett henne såpass att hon knappt vet vem hon är...Hur lätt är det då att hålla en frustration eller något jobbigt innom sig? Eller att tänka att "det här får jag inte nämna"?


Men varför skulle hon inte ta till sig att ni kallat till möte och allt? Hade jag varit henne hade jag skämts ögonen ur mig redan nu!
Dessutom sen träffas allihopa och be om ursäkt hade jag tyckt varit oerhört pinsamt.
Bara för hon är full betyder inte det att hon tappar allt från "verkliga livet".

Tycker du är väl hård mot tjejen. Alla gör vi bort oss.
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Du är Hampus mamma och älskar honom över allt annat, hon är den som får dra bort honom när han stryper andra och sen trösta alla. Klart hon tycker att han är jobbig då. Du ser honom i en "arg-period", hon kanske ser honom som ett "litet monster"?

Sen var det illa att hon sa det till dig, speciellt om hon var full, men man får tänka på att alla inte tycker att ens barn är små ljuvliga änglar.

Sen kanske man inte ska ha ett sådant jobb då, men samtidigt kanske de har otroligt mycket at göra, många barn per anställd osv, och då blir hon kanske frusterad och tar ut det på ett oproffsigt sätt. Döm henne inte för hårt, vem blir inte irriterad på arbetskollegor, andras barn, andra människor i övrigt ibland?
 
Senast ändrad:
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Men varför skulle hon inte ta till sig att ni kallat till möte och allt? Hade jag varit henne hade jag skämts ögonen ur mig redan nu!
Dessutom sen träffas allihopa och be om ursäkt hade jag tyckt varit oerhört pinsamt.
Bara för hon är full betyder inte det att hon tappar allt från "verkliga livet".

Tycker du är väl hård mot tjejen. Alla gör vi bort oss.

Men vad är göra bort sig då?
När är person olämplig på dagis/fritids?

När den bryter tystnadsplikt?
Pratar "skit" om ett barn
Glömmer bort ett barn?
Tappar bort ett barn?
Slår ett barn?

Dagis/fritids är ju en plats där man lämnar sitt barn o som förälder måste man ju ha 110% tillit till de människor som förväntas se efter ens barn? Litar man inte på dem, är ju situationen ohållbar i längden.
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Så, i mitt fall skulle jag strunta i vad som hände henne, bara hon inte jobbar med mitt barn.

Okej jag tycker faktiskt inte att misstaget var så pass stort att det kräver avsked. Hade hon däremot varit elak direkt mot barnet och putt till honom eller liknade då hade det rört sig på ett helt annat plan.

Däremot så är det definitivt viktigt att det kommer fram hur pass stort misstaget var. Men det tror jag att man säkert kan se under mötet. Är hon helt kall och oförstående och tycker att alla är så orättvisa mot henne då är frågan om hon skall jobba kvar aktuell i högsta grad.

Mvh

Tora
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Okej jag tycker faktiskt inte att misstaget var så pass stort att det kräver avsked. Hade hon däremot varit elak direkt mot barnet och putt till honom eller liknade då hade det rört sig på ett helt annat plan.

Däremot så är det definitivt viktigt att det kommer fram hur pass stort misstaget var. Men det tror jag att man säkert kan se under mötet. Är hon helt kall och oförstående och tycker att alla är så orättvisa mot henne då är frågan om hon skall jobba kvar aktuell i högsta grad.

Mvh

Tora

Eftersom hon uppenbarligen inte tycker om barnet ifråga så känns det inte alltför långt bort att barnet skulle kunna bli sämre behandlat, som t ex knyffas bort eller liknande.

Som sagt, jag skulle inte krävt avsked, däremot att hon inte skulle få jobba med mitt barn.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Behöver ventilera och spy lite galla. Ni som läst mina förra trådar om sonens pappa och allt strul vet litegrann hur det varit innan...
2 3
Svar
45
· Visningar
9 475
Övr. Barn Nu har idoten gått över gränsen igen,fast denna gången mer än vanligt. Varit en vända till med familjerätten fast denna gången i...
2
Svar
27
· Visningar
2 875

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp