Bukefalos 28 år!

Hälsingland

Rain

Trådstartare
Såg liter vackra höstbilder på hälsingland på facebook idag och undrar om någon av er här har bott eller bor där och vill berätta lite om hur det är? :)
 
Min svärmor bor i södra Hälsingland. vad vill du veta?
Hon bor i utkanten av en by på landet. Närmaste affär och viss service som tandläkare etc. är tre mil bort. Den staden har c:a 4000 invånare så om man vil htta någon slags shopping får man ta sig längre bort.

Det finns gott om loppisar, mycket vildmark och djur. De har sett björn ett par gånger nära sitt hem.
Landsbygden där ju glesbefolkad, husen kommer ofta i små grupper och däremellan skog och skogsbeklädda kullar.
 
Jag har bott i Hälsingland i ett par år.

Massor av snö från 10 oktober till mitten av maj. En morgon på "våren" då det plötsligt kändes riktigt varmt, var det bara 11 grader kallt.

Bortsett från det så är det ju långt till allt.
 
Min svärmor bor i södra Hälsingland. vad vill du veta?
Hon bor i utkanten av en by på landet. Närmaste affär och viss service som tandläkare etc. är tre mil bort. Den staden har c:a 4000 invånare så om man vil htta någon slags shopping får man ta sig längre bort.

Det finns gott om loppisar, mycket vildmark och djur. De har sett björn ett par gånger nära sitt hem.
Landsbygden där ju glesbefolkad, husen kommer ofta i små grupper och däremellan skog och skogsbeklädda kullar.
Tack så mycket!! För det var typ det jag undrade, lite allmänt om Hälsingland. :D:D Låter endå intressant, tror dock inte jag hade klarat av att bo där. Men hade gärna åkt dit och kikat iallafall. :D
Jag har bott i Hälsingland i ett par år.

Massor av snö från 10 oktober till mitten av maj. En morgon på "våren" då det plötsligt kändes riktigt varmt, var det bara 11 grader kallt.

Bortsett från det så är det ju långt till allt.
Åh, jag förstår. Haha, jag är rätt så frusen av mig också. :rofl: Tack!
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag har en liten dröm att bygga ett växthus inom ett år eller två. Tanken är då ett växthus på mur som delvis funkar att odla lite i men...
Svar
2
· Visningar
363
Senast: sthu
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
416
Senast: tott
·
Mat Precis som det står i rubriken undrar jag vad ni ska äta till middag idag. Tänker att de kanske kan bli en tråd för lite inspiration...
Svar
4
· Visningar
379
Senast: pepp
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 224
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp