hänger sig på innertygeln

C

Chesss

:confused:Min häst hänger sig på innertygeln i ena varvet. i det andra känns hon helt normal.jag har provat ställa utåt på volt, det klarar hon utom större problem, men då hänger hon sig på yttertygeln!::p
 
Sv: hänger sig på innertygeln

du kanske inte tar helt jämt med händerna i tygeln..? fat jag vet inte, hmm, kanske kan träna lite öppna och sluta med henne..?
det är väl hennes svaga varv hon hänger sig på innertygeln, eller?
 
Sv: hänger sig på innertygeln

Pröva att lätta i inner, så att h*n får hitta balansen själv. Bara en tanke ;)
 
Sv: hänger sig på innertygeln

Om det är i högertygeln hon hänger sig i kan det vara för att hon inte trampar inunder sig tillräckligt med höger bak utan försöker göra allt för att undvka belastning på hö bak och då händer hon sig i högertygeln.

Min ena har varit jättesvag i höger bak och gjort så. Har då gått ut på fyrkanten och ridit ganska extrema öppnor just i högervarvet för att få inunder höger bak.
 
Sv: hänger sig på innertygeln

jag rider en häst som hänger sig i vänstertygeln om han inte är loss i vänster sida och lyssnar på vänsterskänkeln ordentligt.
 

Liknande trådar

Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 668
Senast: JohannaB
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 436
Senast: Habina
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 982
Senast: Stereo
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 258
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp