hänger sig på innertygeln

C

Chesss

:confused:Min häst hänger sig på innertygeln i ena varvet. i det andra känns hon helt normal.jag har provat ställa utåt på volt, det klarar hon utom större problem, men då hänger hon sig på yttertygeln!::p
 
Sv: hänger sig på innertygeln

du kanske inte tar helt jämt med händerna i tygeln..? fat jag vet inte, hmm, kanske kan träna lite öppna och sluta med henne..?
det är väl hennes svaga varv hon hänger sig på innertygeln, eller?
 
Sv: hänger sig på innertygeln

Pröva att lätta i inner, så att h*n får hitta balansen själv. Bara en tanke ;)
 
Sv: hänger sig på innertygeln

Om det är i högertygeln hon hänger sig i kan det vara för att hon inte trampar inunder sig tillräckligt med höger bak utan försöker göra allt för att undvka belastning på hö bak och då händer hon sig i högertygeln.

Min ena har varit jättesvag i höger bak och gjort så. Har då gått ut på fyrkanten och ridit ganska extrema öppnor just i högervarvet för att få inunder höger bak.
 
Sv: hänger sig på innertygeln

jag rider en häst som hänger sig i vänstertygeln om han inte är loss i vänster sida och lyssnar på vänsterskänkeln ordentligt.
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 382
Senast: Miiikaela_
·
Övr. Hund Jag har köpt hem två korvar Pondus för att prova och ena korven verkade god men den ena hunden verkar tycka att den andra är helt...
Svar
11
· Visningar
802
Senast: snorp
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
937
Senast: mamman
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
502
Senast: tessan.g
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp