Bukefalos 28 år!

Härjedalsritten-vara eller icke vara?

Sv: Härjedalsritten-vara eller icke vara?

Härjedalsritten har många bra fördelar framför andra ritter.
Trevliga mäniskor ( alla arrangörer, domare och veterinärer brukar vara lire extra trvliga där). Vackra omgivningar och nära mellan stall, startplats och veterinärgrind samt bra möjligheter att parkera.
Jag tror att ett LagSM på 100km på ungefär den banan som var i år
självfallet drygt 20 km kortare kan bli spännande och utslagsgivande.
En tvådagars tävling är också en bra ide´men en kombination av både två dagarstävling och Lag SM kommer att kräva ännu fler boxplatser, utrymme vid grinden och de båda tävlingarna kan då inkträkta lite på varandra. Bästa är då att endast lägga kortare distanser den ena dagen.
Midsommar är både bra och dåligt då många kan få svårt att hitta groomar som vill lämna grodor och annat hemmavid.
Men det kanske går att lösa med ett firande på plats.
Ingrid
 
Sv: Härjedalsritten-vara eller icke vara?

Midsommar är både bra och dåligt då många kan få svårt att hitta groomar som vill lämna grodor och annat hemmavid.
Men det kanske går att lösa med ett firande på plats.
:rofl:
WRZ, westernklubben i Jämtland, eller om det är föreningen Hästsköjarna, provat att ha tävlingar i samband med midsommar men då har man också marknadsfört det som ett familjejippo så att man också firar midsommar på tävlingsplatsen. Jag tror att det har fungerat bra.

/Camilla
 
Sv: Härjedalsritten-vara eller icke vara?

Fördelen med midsommar, är att de flesta har en extra dag ledig, på fredagen, och har då lättare att åka iväg till en tävling lite längre bort.

Vi har haft funderingar på att ha en "midsommarritt", på natten, på Fornaboda, men det går inte att lösa, eftersom travet alltid kör midsommarloppet på midsommardagen.

Ni får gärna överta den iden, gärna med fiolspelare och folkdanslag efter banan.:idea:
 
Sv: Härjedalsritten-vara eller icke vara?

Fördelen med midsommar, är att de flesta har en extra dag ledig, på fredagen, och har då lättare att åka iväg till en tävling lite längre bort".

Det var just så jag tänkte när jag föreslog en midsommarritt i mitt tidigare inlägg i denna tråd.
 
Sv: Härjedalsritten-vara eller icke vara?

Jag tycker så himla mycket om Härjedalsritten.

Firar gärna min midsommar i Sveg med att tävla!
På kvällen är det bara att duka långbord i stallet för man vill ju fira med de man gillar = hästarna! Tjohej va härligt! Och med trubadur som vi hade i år !
 
Sv: Härjedalsritten-vara eller icke vara?

På kvällen är det bara att duka långbord i stallet för man vill ju fira med de man gillar = hästarna! Tjohej va härligt! Och med trubadur som vi hade i år !

Nja, jag skulle nog inte vilja att det firades midsommar i det stall min häst står och laddar inför en längre distansritt.;)
 
Sv: Härjedalsritten-vara eller icke vara?

Intresant är att vi som var där fick snygga och prydliga protokoll sutskrifter med i prisutdelningskuvertet...
Visserliga "bara" för vår egen klass...
Saknar också intensivt kompletta resultatlistor!
Bristen har gjort att vi inte kunnat rapportera på ett vettigt sätt till vår loklapress
 
Sv: Härjedalsritten-vara eller icke vara?

Intresant är att vi som var där fick snygga och prydliga protokoll sutskrifter med i prisutdelningskuvertet...
Visserliga "bara" för vår egen klass...

det om något är snabbt! att kunna printa ut och ge redan efter ritt! frågan är vart de listorna rymt nu ;)
 
Sv: Härjedalsritten-vara eller icke vara?

Ja fast nu var det ju efter tävlingen som hästarna fick höra lite skön trubadurgitarr och allsång... De verkade alla tycka det var trevligt iaf....
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp