Bukefalos 28 år!

Häst som "dör" inne på banan...

Tuva

Trådstartare
Hej! Jag har en d-ponny som jag har haft i en månad nu. Problemet är att han lägger av och "dör" inne på banan... På framridningen är han fin. Han är tävlingsvan så jag förstår inte vad jag gör fel :(
 
Hej! Jag har en d-ponny som jag har haft i en månad nu. Problemet är att han lägger av och "dör" inne på banan... På framridningen är han fin. Han är tävlingsvan så jag förstår inte vad jag gör fel :(
Med största sannolikhet så ändrar du din ridning från framridningen till tävlingsbanan. Det gör de flesta av oss mer eller mindre, och hästarna är förstås olika känsliga för detta. Du kanske börjar klämma med benen/blir spänd i armarna etc kan finnas många orsaker. Filma och be din tränare titta, bästa är ju om tränaren kan följa med någon gång. Annars är det bara att fortsätta träna på att tävla!
 

Liknande trådar

Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 946
Senast: Habina
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 732
Senast: Mia_R
·
Ridning Hej, jag ska börja rida fei med min ponny nu om ca en månad. Jag inser själv att jag måste rida mer och inte bara kan åka runt och...
Svar
4
· Visningar
986
Senast: Amanda_F
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 608
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp