Häst som släpar bakbenen?

silverblom

Trådstartare
Någon som har några bra träningstips till en häst som går och släpar bakbenen efter sig?

Antar att dessa behöver stärkas upp.
 
Svårt att säga men vill du ha lite mer aktivitet är bommar aldrig fel eller övningar för att stärka.

Bommar/cavaletti i skritt, trav och galopp. Korta och länga stegen i alla gångarter, tempoväxlingar.
 
Ut och skritta i terrängen. Då kommer de flesta hästar på att dom ska lyfta tassarna. Dessutom brukar unghästar tycka det är kul och trampa på av bara farten. perfekt igångsättning.
 
Någon som har några bra träningstips till en häst som går och släpar bakbenen efter sig?

Antar att dessa behöver stärkas upp.

Helt omöjligt att veta vad som avses med "går och släpar bakbenen efter sig" :confused:
Hur ska man kunna svara på ett vettigt sätt utifrån den beskrivningen ?

•Vad menas med "går och släpar"?
•Vad är hästens och ryttarens nivå/status ?
•Vad är omständigheterna som föranleder frågan ?
•Är hästen frisk och fräsch ?

Osv osv .. :confused:
 

Liknande trådar

Träning När hästen går i korrekt form så trampar den in bakbenen in under kroppen, höjer ryggen och spänner bålen. Känslan blir ju då att hästen...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: Tilly_85
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 079
Senast: Smurfoff
·
Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
502
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Hästnyheter Börja med att få den framtunga hästen kvick på hjälperna. Låt den inte hänga i handen. Och rid sedan med hjälp av Nina Bengtssons...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Senast tagna bilden XV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp