Bukefalos 28 år!

häst som springer!

miamiSwing

Trådstartare
har ett hbl sto som vill dra iväg mot hindret när hon ser det behöver inte vara högt heller 40-50cm kanske! bommar går bra och när jag travar men de är när ja galopperar! försöker ja jobba henne eller hålla in henne endå så börja stutsa.
Ingen som har nå bra tips på hur man ska få hästen lugn men enda lite alert , (eller vad man ska säga)
 
Sv: häst som springer!

Drar hästen iväg så gör lugnt och sansat halt och försök igen. Till slut lär hon sig nog om du är tillräckligt konsekvent.

Att rida på en volt framför hindret kan också funka, så att hon inte är säker på om hon ska hoppa eller ej.
 
Sv: häst som springer!

Ett vanligt problem är väl att man bara tänker ifrån munnen och bara tar i tyglarna när det börjar gå för fort. Tänk på att bromsa med sätet och knäna också, så du fortfarande har kvar stödet.
 
Sv: häst som springer!

Ska jag åxå tänka på! Hon är inte hoppas så mycke så hon är rätt grön på de men ska tänka på det!
 
Sv: häst som springer!

Börjar hästen att studsa och liknande är det bästa att bara släppa efter och antingen hoppa eller lägga en volt (beronde på höjd och avstånd från hinder). Testa också att hoppa på böjt spår, då brukar de flesta hästar skärpa sig lite mer och inte dra iväg för kung och fosterland.
 
Sv: häst som springer!

Hej
jag har en riktigt bra lösning. När du är på väg mot hindret och hon drar så gör du istllet en liten volt innan hindret, drar hon fortf efter ett varv så fortsätter du och sedan hoppar du det. Gör om övningen flera gånger i båda varven. så precis innan hon ska hoppa gör du volten så hon lugnar sig=) medela gärna hur det går
kram Therese
 

Liknande trådar

Ridning ja märkte för ett litet tag sen att min häst kastar med huvudet vid trav. (vilar nu). hon har sett pigg å fräsch/ren ut annars å även...
2
Svar
22
· Visningar
1 971
Senast: Tossa90
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 807
Senast: Ramona
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 031
Senast: mily
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
401
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp