Bukefalos 28 år!

Häst svårt knivskuren

Sv: Häst svårt knivskuren

Jag blir lite sugen på att skaffa en Kangal eller Ovcharka till stoflocken när jag hör om sånt här.
 
Sv: Häst svårt knivskuren

Har läst att den där hundrasen är mycket aggressiv och ger sig på alla som den inte känner.:crazy: Inte så roligt kanske när hunden anfaller den lilla tjejen/killen som inte kan motstå att klappa hästarna... Eller för den delen en blåbärsplockare som genar genom hagen.
 
Sv: Häst svårt knivskuren

Det är inte bara synd om hästen utan även för fölet om troligtvis inte kan dia från sin mamma...

Han kan/får dia. Hon är en jättefin mamma, vaktar sin lilla fölunge men låter matte komma in och sköta om såren och ge henne medicin.
 
Sv: Häst svårt knivskuren

Det värme att höra! Klokt sto!

Hoppas att den skyldige åker fast och får sitt straff och vård!
 
Sv: Häst svårt knivskuren

JAg skulle inte fundera speciellt i alla fall.

Ponera att jag går ner en kväll för att kolla en fölmärr.
Och hittar en idiot i en box hos en högdräktig märr där han precis har skurit sönder henne totalt.
Eller står på en pall med snoppen inne i henne.

Hade jag då haft hund som flygit på honom och bitit av snoppen på karln så skulle jag nog, i alla fall då, tycka att det är rätt åt honom.

Det finns uppblåsbara Barbara. Den kan dom ta och skära sönder om dom vill.


AM

:bow::bow::bow:


Sjuka as som borde få samma behandling 10 gånger om! :devil: :mad:
 
Sv: Häst svårt knivskuren

Glädjande att höra att sto och föl trots det fruktansvärda inträffade mår så bra de kan efter omständigheterna. :)

Jag fattar heller inte varför de ger sig på att skära i djuren. Räcker det inte med att ha sex med dem, det är illa nog, men just detta att skära, det förstår jag inte. :( :crazy:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter När Anton Rosenblads vän gick bort byggde han om en av sina vagnar för att kunna köra kistan till begravningen med hjälp av sina...
Svar
3
· Visningar
370
Senast: Kilauea
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 337
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 317
Senast: nexxa
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp