Bukefalos 28 år!

Häst svårt knivskuren

Sv: Häst svårt knivskuren

Jag blir lite sugen på att skaffa en Kangal eller Ovcharka till stoflocken när jag hör om sånt här.
 
Sv: Häst svårt knivskuren

Har läst att den där hundrasen är mycket aggressiv och ger sig på alla som den inte känner.:crazy: Inte så roligt kanske när hunden anfaller den lilla tjejen/killen som inte kan motstå att klappa hästarna... Eller för den delen en blåbärsplockare som genar genom hagen.
 
Sv: Häst svårt knivskuren

Det är inte bara synd om hästen utan även för fölet om troligtvis inte kan dia från sin mamma...

Han kan/får dia. Hon är en jättefin mamma, vaktar sin lilla fölunge men låter matte komma in och sköta om såren och ge henne medicin.
 
Sv: Häst svårt knivskuren

Det värme att höra! Klokt sto!

Hoppas att den skyldige åker fast och får sitt straff och vård!
 
Sv: Häst svårt knivskuren

JAg skulle inte fundera speciellt i alla fall.

Ponera att jag går ner en kväll för att kolla en fölmärr.
Och hittar en idiot i en box hos en högdräktig märr där han precis har skurit sönder henne totalt.
Eller står på en pall med snoppen inne i henne.

Hade jag då haft hund som flygit på honom och bitit av snoppen på karln så skulle jag nog, i alla fall då, tycka att det är rätt åt honom.

Det finns uppblåsbara Barbara. Den kan dom ta och skära sönder om dom vill.


AM

:bow::bow::bow:


Sjuka as som borde få samma behandling 10 gånger om! :devil: :mad:
 
Sv: Häst svårt knivskuren

Glädjande att höra att sto och föl trots det fruktansvärda inträffade mår så bra de kan efter omständigheterna. :)

Jag fattar heller inte varför de ger sig på att skära i djuren. Räcker det inte med att ha sex med dem, det är illa nog, men just detta att skära, det förstår jag inte. :( :crazy:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 317
Senast: nexxa
·
  • Artikel
Dagbok Här kommer en saga börja, fortsätta och kanske också ta slut. Det spelar ingen roll om den är dålig eller bra, välskriven eller slarvig...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: Takire
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 426
Senast: zarmino
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
32 260
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp