Bukefalos 28 år!

Häst svårt knivskuren

Sv: Häst svårt knivskuren

en sak att säga ngt i ren uppgivenhet och av sorg och att faktiskt genomföra detta.............anser jag
 
Sv: Häst svårt knivskuren

Men det har faktiskt hänt att den här typen av drev lett till svår misshandel av oskyldiga!
Även om det skulle leda till misshandel av skyldiga är det väldigt illa.
PL
 
Sv: Häst svårt knivskuren

ja,det är jag medveten om. Och det är inte rätt sätt att kontra med hot och prat om misshandel, men jag förstår att folks spontana känslor är sådana
 
Sv: Häst svårt knivskuren

Jag blir faktiskt nästan lika illa berörd av vad vissa skriver att de vill göra mot gärningsmännen som av brottet i sig.
PL
 
Sv: Häst svårt knivskuren

Jag tror dom flästa reagerar på detta sättet, av shock, ilskna och förfäran och att den spontana reaktionen blir då att
övergriparen ska få känna samma smärta som det oskyldiga djuret..

Så tänker i alla fall jag...Man blir ju så arg att man inte vet hur man ska reagera..
 
Sv: Häst svårt knivskuren

Då kanske man skall tänka sig för innan man sätter igång eller bidrar till ett offentligt lynchdrev.
Internet innebär stora möjligheter men även ett personligt ansvar för ALLA som på något sett bidrar till ett drev.
PL
 
Senast ändrad:
Sv: Häst svårt knivskuren

Vilken del av landet talar vi om? *Snälla inte när mig*

Blir så lessen över människans ynklighet.
 
Sv: Häst svårt knivskuren

Jag blir faktiskt nästan lika illa berörd av vad vissa skriver att de vill göra mot gärningsmännen som av brottet i sig.
PL

JAg skulle inte fundera speciellt i alla fall.

Ponera att jag går ner en kväll för att kolla en fölmärr.
Och hittar en idiot i en box hos en högdräktig märr där han precis har skurit sönder henne totalt.
Eller står på en pall med snoppen inne i henne.

Hade jag då haft hund som flygit på honom och bitit av snoppen på karln så skulle jag nog, i alla fall då, tycka att det är rätt åt honom.

Det finns uppblåsbara Barbara. Den kan dom ta och skära sönder om dom vill.


AM
 
Sv: Häst svårt knivskuren

Suck - att det aldrig blir någon ände på detta hemska och onödiga "nöje"... :cry:
 
Sv: Häst svårt knivskuren

Då kanske man skall tänka sig för innan man sätter igång eller bidrar till ett offentligt lynchdrev.
Internet innebär stora möjligheter men även ett personligt ansvar för ALLA som på något sett bidrar till ett drev.
PL

Klart man ska tänka sig för, men jag tro du oxo innerst inne vill at folk som gör så mot djur, och vad vi vet, även andra folk, inte ska få möjlihget att göra så mot nån du känner, hadde det varit ditt sto och du hade kommit på människan i ditt stall / hage, hade nog du oxo reagerat med sinne och ondska...och vem vet vad du hade tatt dig till då?
 
Sv: Häst svårt knivskuren

Skydda ja, ta fast ja, men jag har det inte i mig att misshandla som hämnd.
"Lustigt" nog är det inte de drabbade som brukar gapa om tortyr o misshandel utan mobben runtomkring!
PL
 
Sv: Häst svårt knivskuren

*KL*

Vet inte hur många som ser tråden fortfarande, men stot födde ett vackert hingstföl i natt. Det gick jättebra och hon klarade det faktiskt bättre än man trott.
 
Sv: Häst svårt knivskuren

Vad skönt att fölet klarade sig och kom ut ordentligt!



För övrigt anser jag att detta är förjävligt. Jag skulle nog kunna skjuta en sån person om jag kom på dem med mina hästar, eller mitt barn om jag hade något. De förtjänar inte mindre än så.

Hur kan man skydda sina hästar mot detta?
Vi har ju hästarna där vi bor, grannar runtomkring.
Kanske skulle man sätta upp kameror, vad kan det kosta?
Eller införskaffa några ovtjarkas kanske...
 
Sv: Häst svårt knivskuren

Otroligt skönt att höra! :love:

Grattis till er (?) och jag hoppas att hon slipper några svårare med från detta...
 
Sv: Häst svårt knivskuren

Skydda ja, ta fast ja, men jag har det inte i mig att misshandla som hämnd.
"Lustigt" nog är det inte de drabbade som brukar gapa om tortyr o misshandel utan mobben runtomkring!
PL

Och här håller jag med dig, drabbad eller offer är oftast inte alls så hämndgirig varken verbalt eller i tanke däremot omgivningen. I sällsynta fall kan offret bli det vid ett senare tillfälle, men de flesta vill att gärningsmannen ska få sitt straff på sedvanlig väg nämligen polisanmälan, förundersökning, åklagare och sedan rättegång med utdömt straff.
 
Sv: Häst svårt knivskuren

Jag tror att det kan ha med o göra att djuret är oskyldigt, och jämställs gärna med barn på så sätt.

Och jag är rätt säker på att folk reagerar likadant om en pedofil börjar skära sönder könsorganen på barnen oxå :eek:



Skulle jag hitta en person i min hage i full färd med att göra något sådant så skulle jag nog kunna ha ihjäl människan faktiskt.
Men jag skulle aldrig söka upp en människa och göra illa den.
Skulle en dömd flytta så att man bodde granne med den, ja, då skulle jag nog leta ny gård faktiskt. Men det skulle jag även göra om en pedofil blev granne med mig och jag hade barn.


Det sjukaste tycker jag är att de har sönder djuren! Om de "bara" hade sex med dem så vore det ju inte "så illa", men de har ju i vissa fall faktiskt ihjäl djuren! Vad för sjuk människa kan finna nöjje i det?! :confused::cry:
 
Sv: Häst svårt knivskuren

Finner inga ord om hur man kan göra så mot ett oskyldigt djur! Det är inte bara synd om hästen utan även för fölet om troligtvis inte kan dia från sin mamma...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter När Anton Rosenblads vän gick bort byggde han om en av sina vagnar för att kunna köra kistan till begravningen med hjälp av sina...
Svar
3
· Visningar
370
Senast: Kilauea
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 337
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 317
Senast: nexxa
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Magsjuk hund
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp