Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Rebel, silver svart eller silver gulsvart:

33142298.jpg


33142299.jpg

Är det din nya amerikanare?
Ska du till storfors imorgon?
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Mammas foderhäst tycker jag också hör till denna kategorin

Han är fux med två isblå ögon. Det ända vita tecknet han har är en vit kota på ena bakbenet

33143531.jpg


33143535.jpg


33143549.jpg


Ibörjan tyckte man att det såg lite läskigt :o ut men nu är det väldigt snyggt och annorlunda
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Ja det är den lilla nya :) Tyvärr missar jag Storfors, ska ställa Rebel i Danmark in Augusti så blir att spara tills dess.
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Min foderhäst är connemarakorsning och är gulbrun vilket är ganska vanlig inom den rasen men kanske inte annars?

IMG_0998.jpg


gonblicksbild32012-04-2211-15.png


IMG_0879.jpg


IMG_1006.jpg
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Gulbrun är mycket vanlig inom connemara, russ och kallblodstravare tycker jag :) även bland newforest

Min passhäst är lite ovanlig, han är brun med en bläs och har blåa fläckar i ögonen, jättevacker!
BlaygeAlj.jpg


Lånar kompisens bilder på 2 helsyskon e.Vitluvens Curbitz u.brun newforest
Rockbitz.jpg


RockeyeBlue.JPG
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

*kl*

Kanske inte så jätteovanlig men min dam är flugskimmelskäck (med bläs). Prickarna syns mest på sommaren, har ingen jättebra helkroppsbild men iaf:

ninni.jpg
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

kl

Mitt sto har ingen ovanlig färg, men hon har en rätt ovanlig bläs. Jag har aldrig sett något liknande iallafall.

Vänstra sidan av huvudet:
x0uzxf.jpg


Högra sidan, där hon hon har sin melerade bläs över halva delen av huvudet. Hon är annars helsvart, inga andra stickelhår. Vit kota bak:
mbhdac.jpg


Ju mer jag tittar på den, desto konstigare blir det. Hon är stickelhårig på större delen av sidan av huvudet där "bläsen" sitter. Mest runt ögonen förutom på "bläsen".
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Min första ponny hade lite annorlunda färg och teckning. Både skäck och prickig :)
P4190015.jpg

P70900372.jpg

NyfikenFlurry.jpg
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Häftigt! :D. Jag har aldrig sett något sånt innan min häst, roligt att se andra som har liknande. Folk brukar fråga om min gjort sig illa.. :rofl:
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

och när jag såg min i stallet när jag skulle kolla på honom sa jag till min sambo, fan kunde de inte ha borstat honom innan vi kom ;) finns en häst på våran travbana som ser nästan exakt likadan ut!
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

kl

Vår nokota Kugelblitz har också en intressant "bläs":
Kugelblitz.JPG
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Men just speciella ansiktstecken är väldigt vanligt bland nokotahästarna, så till slut tycker man inte de är så himla ovanliga. Men dessa har jag iallafall vid något tillfälle lagt särskilt märke till ;):

Tack-strawberry-roan-nokota.JPG


Svart-nokotasto-annorlunda-bl%25C3%25A4s.jpg


IMG_1263.jpg


IMG_1265.jpg


IMG_2217.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 793
Avel Har klurat lite på om denna hästs färg, hon verkar ha fått mer grå/vita strån varje gång hon bytt päls. Svansen var väldigt vit redan...
Svar
12
· Visningar
1 532
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 579
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 389
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp