Bukefalos 28 år!

hästar som nafsar o bits!!

Sv: hästar som nafsar o bits!!

På min ridkola har vi en riktig "Häxan Surtant", som man lyckas få ibland. :crazy:
Jag binder henne jättekort i boxen när jag kratsar hovarna, sen tar jag ut henne i spolspiltan och sköter resten. Då kan hon bara svänga lite med baken och inte knö upp mig i väggen.
Är hon riktigt sur, så ber jag någon hålla i grimman (även om hon är uppbunden) när jag ryktar o lägger på sadeln.
Mutar lite ibland med små morotsbitar om hon varit duktig.
Sen går det oftast bra att tränsa henne själv.
Annars, be om hjälp att någon kanske kan hålla runt nosryggen el.dyl

Den hästen borde man kolla upp! En så "sur" häst måste ju nästan ha ont eller liknande! :eek:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 516
Senast: Ramona
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 361
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej alla hästfolk hoppas ni har det bra och tar hand om er i dessa tider!! Jag är en tjej på 17 (snart 18) som går i trean på...
2
Svar
32
· Visningar
4 268
Senast: Morran
·
Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 390
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Roliga saker som barn säger
  • Hiss och diss del 5
  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp