Hästböcker för barn

Status
Stängd för vidare inlägg.

alazzi

Trådstartare
Var ute och letade efter svenska barnböcker nu när vi var i Sverige senast. Barnet är drygt 3 år och de böcker som fanns i butiken var för äldre barn.

Har ni tips på hästböcker som lämpar sig för så små barn? Eller tips på bra hästböcker för barn öht?

Nu har vi en "Mamma mu" period och de böckerna är underbara :)

Fick äntligen tag i böckerna med Benny samt en del andra böcker som vekade fina.
 
Sv: Hästböcker för barn

Åh det finns en (eller flera) jättesöta böcker om en häst som heter Pontus (eller något sånt :p)! :love: Inte så "svår" och med SKITSÖTA bilder och text :) Ska försöka leta reda på den...
 
Sv: Hästböcker för barn

Ulla Ståhlberg har dels skrivit bilderböcker för lite yngre barn som handlar om barnen på hästgården...Sedan finns även "Amanda-böckerna" av samma författare, men de är med mer text och mindre bilder (passar mer barn i skolåldern).

Pontus-böckerna är skrivna av Ann-Sofie Jeppsson och Catarina Kruusval.
 
Sv: Hästböcker för barn

Ett tips för lite äldre barn än tre (och för föräldrar också) är Gunilla Woldes böcker om Twiggy. Böckerna handlar om familjen Woldes egna hästliv och deras första ponny Twiggy, sedan utökas hästskaran eftersom.
Jag lånade just hem tre av dem från biblan för att läsa själv...

GW har skrivit Totte- och Emma-böckerna också.
 
Sv: Hästböcker för barn

jag har faktiskt skrivit en barnbok om hästar me min kompis som ett protjekt arbete=) vi ritade såklart alla bilder själva=)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 933
Senast: jemeni
·
Småbarn Tankar, tips och input mottages tacksamt. Mitt barn (R), drygt 2 år gammal, började på fsk i september. Han har trivts bra hela tiden...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
15 673
Senast: Badger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 103
Senast: warg
·
Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 311
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp