Bukefalos 28 år!

Hästen taktar hjälp!

S

Spatt

Min häst taktar jätte mycke när jag har sällskap med ridkompisen o hennes sto o fler sällskap. Rider vi själv el i sällskap med bara kompisen o hennes sto går det bra o han är taktfri el om kompisen rider med hennes valack o fler är i sällskap. Han taktar alltså bara när kompisen rider stoet och fler är i sällskap. Min häst är lägst i rang sen kommer kompisens sto, sen ett annat sto och kompisens valack är högst i rang. Försöker med halvhalter men han lyssnar knappt vill ha lite råd.
 
Sv: Hästen taktar hjälp!

rid på långa tyglar o bara slappna av och gör ingen stor grej av de.
de brukar lugna ner dom flesta.

att ta halvhalter och sånt brukar bara stressa upp dom mer.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 992
Senast: Stereo
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 019
Senast: tanten
·
Hästhantering Jag fick hem min unghingst i nov 21, hyrde in honom 2 mil bort hos en kompis som också hade unghingst. Han stod där till i höstas då han...
Svar
1
· Visningar
1 007
Senast: iNHALE
·
Ridning Hej alla kloka, Jag har stött på ett problem med en av hästarna jag rider och undrar om någon kan ge mig lite bra tips. När jag rider...
Svar
15
· Visningar
2 297
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp