Hästgrejer man använder på sig själv

hier

Trådstartare
Stod och flätade håret alldeles nyss och tog i vanlig ordning en snodd för hästmanar för änden. Någon mer än jag? :D

Vidare står det en tub med en slags silikondroppar för hästar i mitt badrum, det använder jag också i håret.

Träningsvärk och stukade leder smörjer jag in med Arnika - så mycket billigare än de människoliniment som finns på apoteket..
Tar med mig balsnören hem för att knyta ihop sopsäckar med.
Jag har tuggat på havre vid akut hunger och seriöst övervägt att ta Metacam för mensvärk då jag inte hade Ipren med mig :cautious:

Man blir som man umgås, eller?
 
Sv: Hästgrejer man använder på sig själv

Arnika som liniment. Även radital har vi nött på.
Aloe Vera gel (Emins) funkar perfekt på solsveda o småsur, getingstick, klåda etc.
Back on track paddar när de är nytvättade. Spikmatta delar jag istället med mig av till hästen.
Vetrap för stukade fötter.
Magbalsam (örtblandning) är balsam även för människomagar.
 
Sv: Hästgrejer man använder på sig själv

Glanssprayen kom visst aldrig vidare till hästen den här gången, och mitt hår har aldrig förr vart så shiny ;)
 
Sv: Hästgrejer man använder på sig själv

Helosan-salvan nallar jag av när läppar/nagelband blir akuttorra i stallet,

fleecelindor har jag lindat mina ben med, både som skavskydd och stöd,

lasermaskinen vi har till hästarna är det många människor som lånar.

Vi har ett vitafloor (vibrationsgolv) som är guld värt när man har träningsvärk eller är stel.

Shy-feedern (b-vitaminen) i pump är så löjligt god att man då och då tar sig en slurk.

Vet att några kollegor använt både grapefrukt-extrakten och förr vicksen mot envisa förkylningar.
 
Sv: Hästgrejer man använder på sig själv

Jag använder sjöbogårdens man- och pälsglans i håret eftersom det är godkänd när man håller på med No-poo:D
 
Sv: Hästgrejer man använder på sig själv

västenfiltar som var poppis under alla sadlar förr har fått nytt jobb som hallmattor
Achen-nosremmar som jag alltid plockar bort blir fina skärp istället
Arnika liniment och helosan har inte heller lyckats ta sig ut i stallet
 
Sv: Hästgrejer man använder på sig själv

Arnika, AMC isbalsam, calendula salva och allehanda bandage och sårvårdsprodukter delas det på här.

Och min favorit hårborste från Borstique, den är helt perfekt till långt hår! Har min egen, delar ej med hästarna..... :p

Har också funderat på om jag inte kan ta lite linfröpellets till mitt brödbak istället för att köpa små påsar på ica...
 
Sv: Hästgrejer man använder på sig själv

Ponnyns liniment från Radital står numera i mitt badrumsskåp så jag fick köpa ny åt honom :p
 
Sv: Hästgrejer man använder på sig själv

Ultra Shield som myggspray... Fungera mycket bättre än det för människor avsedda medlen... Slipper även bromsen på sommaren som hellre biter mig än hästarna..
 
Sv: Hästgrejer man använder på sig själv

Sprayar alltid hästen och mig själv med flugspray innan ridning på sommaren :)
 
Sv: Hästgrejer man använder på sig själv

Back on Track-ryggstycket kom aldrig ut till hästen utan det fastnade i min säng istället. Skulle kolla om det var så bra som alla sa ;-)
Radital, Arnika, Aloe-Vera-gel, benlindor och BoT-padar (utmärkt när man har benhinneinflammation), sårspray, sårsalva

Hmm ja det var väl det ;-)
 
Sv: Hästgrejer man använder på sig själv

Hemma har jag eget hästkylbalsam och aloe vera gel. Annars är det mest sånt jag lånar i stallet, typ helosan, bandage- och sårgrejer och sådär. Balsnören använder jag till allt möjligt som behöver knytas också.
 
Sv: Hästgrejer man använder på sig själv

Flugsprayer delar vi på, balsnören och elband används till allt men mest i stallet, helosan har vi varsin tub, mina gamla hårborstar får hästarna (inte tvärtom...), havre och pellets och hö har jag ätit många gånger. Havre är ju gott ;) Nu kom jag på att jag kan ha ett gammalt udda stigläder som skärp i stallet! Perfekt ju.
 
Sv: Hästgrejer man använder på sig själv

Kylbalsam har jag smort på en stukad fot. Det lindrade skönt...
 
Sv: Hästgrejer man använder på sig själv

I går hade jag phenylarthrit (fenylbutazonsalva) på min fot. Funkade riktigt bra. :p
 
Sv: Hästgrejer man använder på sig själv

Tre Ess hästliniment är perfekt för en själv. Har sålt massor av flaskor till det lokala fotbollslaget, tränaren säger att det inte finns bättre. Men han pillar bort etiketten innan han ger det till sina spelare :D

Helosanet delar vi systerligt på, Pållarna och jag. Perfekt när man fått vinterns självsprickor. Plåster och lite Helosan över natten, och VOILA - det är läkt.

Vovvarna har fått ärva några gamla schabrak, jättebra som sovplatsunderlägg i stallet.

Och gamla balsnören har ju 700 olika användningsområden.
 
Sv: Hästgrejer man använder på sig själv

Det går utmärkt att baka bröd med linfröpellets. Man får dela pelletsen ordentligt innan bara, annars blir degen lätt klumpig. Men det går och blir precis lika bra!
Jag har även använt havrekross i bakning, funkar också utmärkt (även om det blev lite mycket skal, men är man student så är man!).
Har använt hästens potatisprotein som mellanmål/måltidsersättning.
Stackars djur, inte ens sitt foder får de ha ifred.

Tror inte det finns nån gräns mellan vad som är hästarnas och vad som är mitt. Vi har inte samma storlek, annars delar vi på allt :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp