Bukefalos 28 år!

Hästklinik i Skellefteå läggs ner

Sv: Hästklinik i Skellefteå läggs ner

Ur artikeln:

"Området har många hästar, som nu får resa långt när de ska till veterinären.
- Närmaste klinik finns i Umeå, så i bästa fall måste hästarna transporteras 30 mil, säger Catharina Kjellström till tidningen."

Är jag trög? Det är INTE 30 mil mellan Ske-å & Umeå. Eller menar dom att Umeåklinikens upptagningsområde är 30 mil i diameter? :confused::o

Nåväl. Tråkigt är det iaf. Man undrar varför inte ATG som drar in så mkt pengar varje år kan sponsra lite till en klinik när det faktiskt finns en travbana där... borde vara i mångas intressen.
 
Sv: Hästklinik i Skellefteå läggs ner

Du åker ju både tur och retur.... Däremot är nog 26 mil mer noggrannt räknat.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 535
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 193
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok tog på både "blåsan", psyket och kroppen.... Men nu är både telefon och dator inkopplat på wifi.... sovit gott i natt. Arlanda hade...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Hästnyheter Långdals ridcenter i Nykvarn utanför Stockholm läggs nu ner, efter att länsstyrelsen gett ägaren Anne Lindblad ett föreläggande om att...
Svar
0
· Visningar
539
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp