Bukefalos 28 år!

Hästlicens, passkopia samt mätintyg

Kiwifrukt

Trådstartare
Jag tänkte ansöka om licens till min häst, och jag är helt grön på området. Sist jag tävlade krävdes inte licenser för hästen förrän på regional nivå, och där har jag aldrig tävlat. Nu har jag två frågor:

1) Jag har registrerat hästen i TDB, och nu när jag tänkte ansöka om licens var man tvungen att bifoga en passkopia. Innebär det att jag måste ragga tag i en kopiator, kopiera passet, ragga tag i en scanner och scanna in det för att bifoga, eller räcker det med att jag fotar av den sidan med en bra kamera?

2) Det står att mätintyg på ej slutmätt ponny måste vara med. Jag har en ponny, fem år, som inte är slutmätt. Men, jag är överårig, så hon kommer i vilket fall tävla mot stora hästar. Spelar det någon roll? Hon är mätt i september förra året när hon gick kvalitén, och det står med i passet, men hon kan ju givetvis ha växt sen dess. Hon kommer aldrig tävla mot ponnyer så länge hon är i min ägo.

Det här verkar ju vara rena vetenskapen, så jag är tacksam om någon kan försöka bringa lite klarhet för mig. :p
 
1: Det ska säkert gå bra att fota men om du har tillgång till en scanner så förstår jag inte varför du först ska kopiera istället för att scanna direkt ;)

2: Ska den tävla som häst så behövs inget mätintyg.
 
Jag fotade mitt pass med en mobilkamera och det gick hur bra som helst! Andra frågan har du ju redan fått svar på=)
 
1: Det ska säkert gå bra att fota men om du har tillgång till en scanner så förstår jag inte varför du först ska kopiera istället för att scanna direkt ;)

2: Ska den tävla som häst så behövs inget mätintyg.

Tack till både dig och @zingoo. Gällande din fråga på punkt ett så var det det en ordentlig tankevurpa, fnissade för mig själv nu när jag insåg hur jag hade krånglat in mig. ;)
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag hyr en ponny och vi börjar bli tävlingsugna. Problemet är att han finns redan i tdb men när jag ska ordna hästlicens så står...
Svar
1
· Visningar
1 227
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Nu är det så att vi importerat en maxad dponny från Irland för ca två veckor sedan. Hon är allt jag förväntat mig och jag är...
Svar
4
· Visningar
1 776
Senast: Daliafisk
·
Hoppning Jag sitter och ska förbereda inför tävlingspremiär med "nya" hästen, och tänkte lösa licenser för oss. Jag har letat upp henne med hjälp...
Svar
3
· Visningar
1 145
Senast: PrinceFair
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 394
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp