hästtransportör!

B

blindabelinda

jag letar efter en pålitlig firma som kan hjälpa mig att transportera en häst.
jag menar en såndär firma som kör upp och ner längs sverige och hämtar upp/lämnar av hästar med lastbil..

någon som kan hjälpa mig med ett namn? eller allra helst en hemsida?
 
Sv: hästtransportör!

Grens hästransporter www.grens.se
de ska köra min dräktiga märr nästa vecka o verkar ok. Visserligen skulle de ha hämtat henne igår och levererat idag men det sket sig pga platsbrist så de tar henne nästa vecka.
Så de är ok.
 
Sv: hästtransportör!

hur mycket får du betala?

här handlar det om en sträcka på 43.3mil, ganska så långt alltså..
 
Sv: hästtransportör!

jag får betala 2500kr inkl moms för en resa från 4 mil norr om Uppsala till Färgelanda ca 48-50 mil med övernattning i Stockholm och det är nog det allmänna priset överlag för jag har ringt flera men alla kör inte norr om Stockholm det är bara ett par tre st som gör det.
 
Sv: hästtransportör!

Göran Jacobsson anlitar jag "alltid". Bra service, hämtar/lämnar som utlovat (i den mån det är möjligt) och är duktiga hästhanterare. Jag bor i västernorrland och har skickat/fått hem hästar från bl.a Skåne, Öland, Småland, Värmland, Stockholm. Tror priserna är ungefär de samma hos de större väletablerade företagen. De brukar dessutom samarbeta i viss utsträckning. Se bara till att välja ett företag med bra bilar samt försäkring i fall det skulle hända nå´t på vägen! Jacobssons hästtransporter når du lättast på mobil 070-5105754. De kör oftast söderut må,ti och upp igen on,to.
 
Sv: hästtransportör!

Gren ska man undvika. Snubben som skulle lasta kompisens häst bara släppte henne och drog utan hästen :eek: när hon reste sig och gick omkull och skrapade upp benen!! bara sket i henne och där stod min kompis 50 mil bort och visste inte vad hon skulle göra för hon blev skitorolig för hon visste inte ens hur allvarligt skadan var för de hade inte ens brytt sig, ringde bara och sat att hästen inte kunants lastat och hade skadat sig! och ingen ersättning ingenting.. inte ens en ursäkt!!
(kompisen ringde sen efter skällt som fan på grens stallet där hennes sto stod och de var lika upprörda som hon för mannen hade gjort ett försök att lasta genom att slita i stoet för att snabbt få in henne och åka och hon hade blivit skrämd, halkat och åkt omkull och då hade han släppt ut henne i första bästa hage och åkt! de i stallet tog dock hand om skadorna och det skärrade stoet)

Jacobsson är skitbra däremot! där har jag och de jag känner bara haft positiv erfarenhet av!
 
Sv: hästtransportör!

ja fats jag har märkt att man oftast kan få lika många negativa osm positiva av alla transportörer, visst är det en viss oro men jag har valt Grens nu och det är inte tid att byta nu. så jag får hoppas de inte gör så med mitt dräktiga sto
 
Sv: hästtransportör!

TILL ALLA::

tack för alla svar :bow:
men det verkar inte bli något köp av då säljaren inte har hört av sig som bestämt och jag har även hittat ett jättefint sto som jag ska åka och kolla på imorn!

man ifall jag skulle behöva anlita någon så har jag ju en del att välja på nu :)
 

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 148
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 239
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 150
Senast: ako
·
Kläder & Bli fin Vet finns många här inne som bra hitta kläder. Så nu ber jag er om hjälp! Jag blev av med en favorit tröja tidigare idag, dock beställt...
Svar
10
· Visningar
851
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp