Bukefalos 28 år!

"Häxjakt av sällan skådat slag"

Sv: "Häxjakt av sällan skådat slag"

Just nu är det svårt att tro att nån kommer att åka fast för nånting om man kommer undan med det som Sofia Kroon lyckats med. Att sen hennes pappa (tjejen är 23 år) anmäler veterinären till ansvarsnämnden är ju skrattretande. Får dom igenom det kommer jag emigrera.
 
Sv: "Häxjakt av sällan skådat slag"

ja, jag säger då det... Som man bäddar får man ligga!!! Bra att fallet kom upp i alla fall även om utfallet inte blev det önskade denna gång. Men det väcker ju frågan i alla fall vilket är bra.
 
Sv: "Häxjakt av sällan skådat slag"

Just nu är det svårt att tro att nån kommer att åka fast för nånting om man kommer undan med det som Sofia Kroon lyckats med. Att sen hennes pappa (tjejen är 23 år) anmäler veterinären till ansvarsnämnden är ju skrattretande. Får dom igenom det kommer jag emigrera.

Tyvärr har du rätt men jag hoppas och tror att Ridsportförbundet med Bosse i spetsen kommer att agera starkt på det här och även att Maria ser till att stänga henne ute från landslaget.

Signalerna RIS's beslut sänder, dels till övriga ryttare men kanske framförallt till resten av sportsverige är ju mindre trevliga, "fuska hur mycket du vill så länge du inte åker fast!"
Och veterinären borde inte ha något annat ansvar än att se till att hästarna får adekvat vård. Det är vär ändå RYTTARENS ansvar att hästen sedan inte tävlar?
 
Sv: "Häxjakt av sällan skådat slag"

Jag skulle vara glad om den veterinären som hon användt blir av med sin licens.

Jag har råkat ut för honom två gånger vet även andra som har mkt dåliga erfarenheter av honom..

Mycket arrogant och dålig veterinär!
 
Sv: "Häxjakt av sällan skådat slag"

Kvalificerat skitsnack från SK! En vitaminspruta i knät??? Hon är tagen med fingrarna i i kakburken och nu håller hon på som en 3-åring. Jag har heller inte läst ett ord om att hon blev orolig för sina hästar när hon "förstod" att hon hoppat 1.50 med en behandlad häst.

Ett råd till ponnyryttaren som nu är avstängd en månad p g a olämpligt användade av spö och skänkel - överklaga och säg "det hade jag ingen aning om, jag trodde jag hade en lakritsrem i handen. Ingen talade om för mig att det var ett spö!"
 
Sv: "Häxjakt av sällan skådat slag"

I detta fall må det väl ändå vara hästarna som är "offer".

"Vitamininjektion" i bakknä har jag aldrig hört talas om!! Snicksnack!! :mad:

Ta straffet och statuera exempel för andra som pysslar med liknande saker!! :o

Om jag förstått saken rätt så hade hästarna injicerats med Flunixin varav den ena i lastbilen pga av att den var lastad redan, och det var det som SK "trodde" var vitaminer... :angel:
SK var ju närvarande när Rolex injicerades i bakknät men "trodde" att dom bara sprutade Adequan i ligament. En väldigt osannolik och inte trovärdig bortförklaring. "Jag trodde han bara sprutade under huden" står det i ridsports artikel.
Men då måste man ju fråga sig, varför tar man inte reda på om sin häst blivit sprutad under huden eller i leden, vilket borde vara det vanligaste, bara det är ju så naivt att tro att man skulle gå ovetandes från ett vet besök vad hästarna fått för behandling. Brukar man spruta Adequan under huden nära en led??
 
Sv: "Häxjakt av sällan skådat slag"

Kvalificerat skitsnack från SK! En vitaminspruta i knät??? Hon är tagen med fingrarna i i kakburken och nu håller hon på som en 3-åring. Jag har heller inte läst ett ord om att hon blev orolig för sina hästar när hon "förstod" att hon hoppat 1.50 med en behandlad häst.
Det har du rätt i, man har inte läst på ett enda ställe där hon bekymrat sig om hästarna om de ev tagit någon skada av tävlingarna i Helsingborg. Tack vare avstängningen så har de väl iallafall fått sin välbehövliga vila, så att de är fräscha nu iallafall.
Vill man vara ute så pass mkt på tävlingar året runt så får man se till att skaffa sig fler hästar så de som behöver vila verkligen får vila.
 
Sv: "Häxjakt av sällan skådat slag"

Jag skulle vara glad om den veterinären som hon användt blir av med sin licens.

Jag har råkat ut för honom två gånger vet även andra som har mkt dåliga erfarenheter av honom..

Mycket arrogant och dålig veterinär!

Jag tycker inte direkt den diskussionen hör hit egentligen, men jag har faktiskt precis motsatt uppfattning. Har väldigt bra erfarenheter av honom.

Sen fattar jag inte varför veterinären skulle bli av med licensen, skulle han ha ljugit om vad han gett hästarna? Herregud, har man sin häst hos veterinären är det väl ens egen plikt som hästägare att ta reda på vad som gäller och händer.
 
Sv: "Häxjakt av sällan skådat slag"

Om jag förstått saken rätt så hade hästarna injicerats med Flunixin varav den ena i lastbilen pga av att den var lastad redan, och det var det som SK "trodde" var vitaminer... :angel:
SK var ju närvarande när Rolex injicerades i bakknät men "trodde" att dom bara sprutade Adequan i ligament. En väldigt osannolik och inte trovärdig bortförklaring. "Jag trodde han bara sprutade under huden" står det i ridsports artikel.
Men då måste man ju fråga sig, varför tar man inte reda på om sin häst blivit sprutad under huden eller i leden, vilket borde vara det vanligaste, bara det är ju så naivt att tro att man skulle gå ovetandes från ett vet besök vad hästarna fått för behandling. Brukar man spruta Adequan under huden nära en led??

Och egentligen spelar inte behandlingen någon roll ö h t. Hästarna visade svag hälta och bara det är ju skäl nog att avstå tävlingar. Men tävlar inte med en ofräsch eller t o m halt häst.
 
Sv: "Häxjakt av sällan skådat slag"

Och egentligen spelar inte behandlingen någon roll ö h t. Hästarna visade svag hälta och bara det är ju skäl nog att avstå tävlingar. Men tävlar inte med en ofräsch eller t o m halt häst.

Javisst, båda hästarna visade ju initialhälta i trav. Visste inte SK om det heller??? Även om hon avstått behandling så var ju hästarna uppenbart ofräscha och definitivt inte i tävlingsskick.
 
Sv: "Häxjakt av sällan skådat slag"

Vilket fruktansvärt osakligt påhopp på en mycket trevlig och kompetent veterinär, (av egen och andras erfarenhet)som bara gjort sitt jobb men dragits in i denna soppa av lögner och juridiska undanflykter!

Sofia har enbart sig själv att skylla och skämmer ut sig med alla bortförklaringar. Skulle gärna vilja veta vilka "kollegor" hon hänvisar till som stöttar henne i detta, om nu någon verkligen gör detta.

Hon och även Jana W borde begripa att detta enbart skadar hästsportens rykte bland allmänheten.
 
Sv: "Häxjakt av sällan skådat slag"

Jag har inte heller hört talas om vitamininjektionr i leder, men jag ska av ren nyfikenhet fråga min veterinär nästa gång jag pratar med henne om det existerar!
 
Sv: "Häxjakt av sällan skådat slag"

Ja för varje gång hon skulle förklara nya fakta så lät det ju värre och värre!
 
Sv: "Häxjakt av sällan skådat slag"

Precis! Ingen gång har man ju hört henne säga "jag skulle aldrig medvetet skada mina hästar" eller något sådant!
 
Sv: "Häxjakt av sällan skådat slag"

Ja så länge han inte injicerat vitaminer i leden ska han väl inte bli av med licensen.

Förstår öht inte varför man ens kommer på tanken att rida 1.50 hoppning på ofrächa hästar.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Förlåt att dethär nog inte blir så bra skrivet. Men som ni kanske vet så är jag ihop med en kille som jag kallar för T. Och han är min...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 870
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 258
Senast: Angel
·
  • Artikel
Dagbok Det är så konstigt. Ibland kan jag känna det som att jag hamnar i ett ”förvildat” läge där jag plötsligt blir som skygg för allt och...
Svar
1
· Visningar
622
Senast: Tualma
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag känner mig faktiskt riktigt stolt över min insats! Klappar mig själv lite extra på axeln… :D Det var dags för medarbetarsamtal på...
Svar
0
· Visningar
782
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp