Bukefalos 28 år!

Hål i täckena

N

Nossan

Vissa dagar måste min goding har tunt regntäcke för att jag skall ha en chans att rida på kvällen. Han älskar att rulla runt som en tok i leran. Det får han bara göra vissa dagar då. Nu till saken. De andra hästarna har bitit upp såna där förargliga små hål i det nya regntäcket (det gamla med). Hur lagar ni det? på ett sätt som man inte behöver symaskin. Jag försökte med silvertejp, men det bara ramlar av.
 
Det finns en liten täckesmarodör även i mitt stall som biter hål på min hästs täcken :devil:
Jag klipper bitar från ett annat trasigt regntäcke, och limmar på de bitarna över hålen med Karlssons klister. Det håller jättebra!
Har köpt NO BITE nu som skall testas, så jag slipper klippa/klistra/laga/kasta täcken :smirk:
 
Kan verkligen rekommendera lim, som man köper på dykaraffärer/affärer med dykutrustning. Det är helt vattentätt och genomskinligt och håller jättebra! :love:
(till kanten av laglappar, eller över mindre hål!)
Dykarna använder det till sina dykardräkter, så det borde ju inte läcka... ;)

Diverse äckliga medel som No Bite och Antibitsprayer rekommenderas! :crazy:

Mvh Huntress
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
881
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 317
Senast: jemeni
·
Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 804
Senast: Emine
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 445
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp