Hålla små fingrar varma.

vilse

Trådstartare
Hur gör man?
Sonen är 1.5 år gammal, och jag lyckas omöjligt hålla hans fingrar varma när vi är ute.
Han har tjockvantar på sig (tumvantar), som är vinterfodrade och vind/vattentäta. Trots detta så är fingrarna iskalla efter att ha varit ute en timme :confused:
Och vi har inte ens minusgrader här än...

Hur gör man? Vad har ni för vantar som lyckas hålla fingrarna varma?
Resten av kroppen är varm och go, så att ta på mer där för att värma fingrarna känns inte som rätt väg.
 
Vilka vantar har du? Jag har ett par molovantar som håller händerna varma. Annars ska hestra vara bra. Testa olika märken...
 
Vi kör med hestra, didriksson och pop. Har några vantar från okända märken som inte alls värmer bra och blir de enda alternativet så brukar jag sätta ett par tunna vantar av ylle under.
 
Verkar som om det är märkesvantar som gäller. Blir en shoppingtur till helg mao :D
 
Man ska inte underskatta ett par riktigt bra vantar! De förstör så mycket av utevistelsen för alla inblandade om barnet fryser om händerna. Men jag får erkänna att det tog nog en vinter med barn själv innan jag förstod det ;)
 
Bra vantar är a och o! Dottern har ull vantar, på kösten tunna ullvantar under ofodrad galonvante. Nu olika ullfodrade vintervantar, bla hestra.
 
Hur gör man?
Sonen är 1.5 år gammal, och jag lyckas omöjligt hålla hans fingrar varma när vi är ute.
Han har tjockvantar på sig (tumvantar), som är vinterfodrade och vind/vattentäta. Trots detta så är fingrarna iskalla efter att ha varit ute en timme :confused:
Och vi har inte ens minusgrader här än...

Hur gör man? Vad har ni för vantar som lyckas hålla fingrarna varma?
Resten av kroppen är varm och go, så att ta på mer där för att värma fingrarna känns inte som rätt väg.

För barnvagnsturer, vandring på stan och sådant vill jag faktiskt rekommendera lovvikavantar, de är så himla varma. Fick ett par av en släkting som jag använde en gång bara för att de var så söta (inte sportbutik fleecefodrade utan torgtantstickade i ylle). Händerna var som små glödloppor av värme när de togs av, så vantarna åkte på jämt efter det. Inte perfekta till lek tror jag däremot, då hade vi Didriksson termovantar. (började direkt använda mina egna när jag cyklade i minusgrader och de är bisarrt varma, utanpå ett par vanliga fleece fingervantar)
 
Barnet har en handske från tornedalens textil. Den har fungerat toppen hittills. Vi har vinter och minus här uppe sedan länge och hon är alltid varm om händerna oavsett hur länge vi varit ute. Fötterna däremot, kouma är jag mindre nöjd över.....

/
Hur gör man?
Sonen är 1.5 år gammal, och jag lyckas omöjligt hålla hans fingrar varma när vi är ute.
Han har tjockvantar på sig (tumvantar), som är vinterfodrade och vind/vattentäta. Trots detta så är fingrarna iskalla efter att ha varit ute en timme :confused:
Och vi har inte ens minusgrader här än...

Hur gör man? Vad har ni för vantar som lyckas hålla fingrarna varma?
Resten av kroppen är varm och go, så att ta på mer där för att värma fingrarna känns inte som rätt väg.
 
Kapp ahls fodrade, vattentäta vantar (Kaxs) kör vi på till de lite större barnen, efter att ha provat oss igenom både pop, didrikson och Everest.

Till ettåringen har jag tunna ullvantar på barnvagnspromenader och liknande där hon inte ska komma i kontakt med blöt mark etc. Ska hon vara ute och leka så blir det antingen tumvantar från didrikson eller Everest som hon fått ärva av storasystrarna. Med didrikson vantarna håller hon sig oftast varm, men med Everest behöver hon ha de tunna ullvantarna under för att inte bli kall.

Pop har, eller iaf hade när min äldsta var liten, fodrade, mjuka ullvantar (tumvantar) med vattenavvisande material som oxå håller värmen bra tycker jag!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 270
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 710
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·
Småbarn Jag blir galen på dessa vantar! Här är runt nollan, blött, blåsigt och rått ute med några få dagar med riktiga minusgrader. Vi har...
Svar
15
· Visningar
2 299
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp