Haltande häst fick ingen vård på fem år

Man kan ju alltid hoppas att hästägaren flyttar till skåne med hästen om det inte åtgärdas inom 14 dagar för då tar det väl tre timmar innan hästen är omhändertagen...
 
Lite "roligt" att länstyrelsen citeras sägandes att ägaren borde ha visat mer intresse för hästens välbefinnande. Jag tycker att länstyrelsen också borde ha gjort det.......fem år?!!!

Förutsatt att artikeln nu är rätt återgiven.
 
Länstyrelsen är ju ett stort skämt. Har man vanvårdat djur så länge skall djuren tas omhand av myndigheter med en gång.

Men de är duktiga på att mäta cm i stall, och sätta åt bra häst (djur) ägare om måtten inte stämmer i box el takhöjd!

Vi måste få ett bättre djurskydd i Sverige!
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 559
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 453
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 088
Hästvård Jag behöver råd i ett dilemma. Jag står inför att ta bort min häst som bara är 14 år. Det känns jättejobbigt och man grubblar över...
2
Svar
20
· Visningar
2 803
Senast: Anna-L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp