Hamsteraktivering!

DarkInNight

Trådstartare
Jag behöver tips och ideer för att aktivera min hamster!
Vad för leksaker brukar uppskattas?

Det var sååå många år sedan jag hade mina förra hamstrar, så det känns som att jag är helt nybörjare som hamsterägare igen, jag kommer inte på några ideer.

Fröken ifråga heter Grey, och bor i vårt badkar :p

PICT3358.jpg


PICT3365.jpg

(halmen, röret och höet är numera borttaget, nu finns några lamp-askar att gömma sig i och en kvist och en liten korg). Ska se om kameran fungerar och lägga in en ny bild.
 
Sv: Hamsteraktivering!

Bor hamstern i badkaret :eek: Vilken lyx! :p

Krukor brukar vara poppis eller det brukar i alla fall andras hamstrar tycka är kul. Krukor som ligger ner då. Sandbad verkar också vara något som hamstrar tycker om. Något annat som andra brukar göra är att skippa matskålen helt och sprida ut maten i buren på lite ställen här och där så får hamstern själv försöka hitta maten istället för att få den serverad på fat :p
 
Sv: Hamsteraktivering!

ja hon bor i badkaret :p insåg jag inte använt det en enda gång för att bada i nu när vi bott här i ett halvår (bara tvätta hinkar och burar i, det kan vi lika gärna göra i duschen). Så då fick Grey flytta in där istället :idea:

Jag har en liten kruka nu i hennes badkar, men den verkar hon inte bry sig i så värst mkt.
Hon brukar ha lite mat i en vanlig skål, sen brukar jag sprida ut solrosfrön lite här och var. Äckellarverna får hon ha i en skål så de inte rymmer! :eek:

Sandbad var en bra ide, vet du vad de ska ha för slags sand?
 
Sv: Hamsteraktivering!

hamsterbadkar.jpg


sådär. dagsfärsk bild! (tyvärr ingen hamster vaken)

det vita som ligger en bit bort är strimlat toapapper, som hon använder till bomaterial :)
 
Sv: Hamsteraktivering!

tack! Då ska jag köpa det så fort jag har vägarna förbi djuraffären . Klart tanten ska få tvätta sig!
 
Sv: Hamsteraktivering!