Hamsteraktivering!

DarkInNight

Trådstartare
Jag behöver tips och ideer för att aktivera min hamster!
Vad för leksaker brukar uppskattas?

Det var sååå många år sedan jag hade mina förra hamstrar, så det känns som att jag är helt nybörjare som hamsterägare igen, jag kommer inte på några ideer.

Fröken ifråga heter Grey, och bor i vårt badkar :p

PICT3358.jpg


PICT3365.jpg

(halmen, röret och höet är numera borttaget, nu finns några lamp-askar att gömma sig i och en kvist och en liten korg). Ska se om kameran fungerar och lägga in en ny bild.
 
Sv: Hamsteraktivering!

Bor hamstern i badkaret :eek: Vilken lyx! :p

Krukor brukar vara poppis eller det brukar i alla fall andras hamstrar tycka är kul. Krukor som ligger ner då. Sandbad verkar också vara något som hamstrar tycker om. Något annat som andra brukar göra är att skippa matskålen helt och sprida ut maten i buren på lite ställen här och där så får hamstern själv försöka hitta maten istället för att få den serverad på fat :p
 
Sv: Hamsteraktivering!

ja hon bor i badkaret :p insåg jag inte använt det en enda gång för att bada i nu när vi bott här i ett halvår (bara tvätta hinkar och burar i, det kan vi lika gärna göra i duschen). Så då fick Grey flytta in där istället :idea:

Jag har en liten kruka nu i hennes badkar, men den verkar hon inte bry sig i så värst mkt.
Hon brukar ha lite mat i en vanlig skål, sen brukar jag sprida ut solrosfrön lite här och var. Äckellarverna får hon ha i en skål så de inte rymmer! :eek:

Sandbad var en bra ide, vet du vad de ska ha för slags sand?
 
Sv: Hamsteraktivering!

hamsterbadkar.jpg


sådär. dagsfärsk bild! (tyvärr ingen hamster vaken)

det vita som ligger en bit bort är strimlat toapapper, som hon använder till bomaterial :)
 
Sv: Hamsteraktivering!

tack! Då ska jag köpa det så fort jag har vägarna förbi djuraffären . Klart tanten ska få tvätta sig!
 
Sv: Hamsteraktivering!

(off topic) Jag hade en guldhamster i tre år, när jag skaffade honom så frågade jag tusen saker, men ingen nämnde sand. I julas(då han gått hädan) skaffade vi en dvärghamster och DÅ först talade de om det, och det var tydligen jätteviktigt. Opps, sa jag.:o
 
Sv: Hamsteraktivering!

När jag hade hamstrar, för en sisådär 10 år sen :p , så stod det varken i böcker eller någonstans att de skulle ha sand. Som tur var så verkade de trivas väldigt bra hos oss ändå ;)
Men men, nu när jag fått veta att de bör ha det ska jag självklart köpa.










Någon annan med bra tips på leksaker??
 
Sv: Hamsteraktivering!

Av alla hamstrar jag har haft ( 6 guld, 4 dvärg) så har dvärgarna alltid älskat att bada i sanden, medan det enda guldarna har använt sanden till är toalett.
 
Sv: Hamsteraktivering!

Förståss.:D Ja, vi har en pandahamster på G nu till jul, så vi får väl se vad den tycker.
 
Sv: Hamsteraktivering!

mm.. eller det heter kanske mjölmask. Är INTE najs att ha i kylskåpet!.. :p (har dem i en burk med lock, men vetskapen att de finns där :eek: ...)

Men de ska äta dem för att få i sig protein. Och Grey älskar dem. men Det låter inte så smaskigt när hon knaprar på dem...
 
Sv: Hamsteraktivering!

Nä, den är svartvit bara, en guldhamster som de avlat speciell färg på..:D Men idag när jag var in till stan så hade de ingen sån(och jag har inget tålamod:angel:) så det bidde en gråaktig guldhamster.
 
Sv: Hamsteraktivering!

Attberopå mjölmask och protein.. Jag säger bara okryddad ungsstekt KYCKLING!!:D Här serveras inga larver..




Kopierat:

Basfodret består av en fröblandning. Feta fröer så som solros och hampfrö bör ges i begränsad mängd. Hamstrar är till viss del köttätare och behöver därför lite animaliskt protein. Lämpligt att ge är små bitar av kött, fisk eller ägg. En liten bit hundkex kan med fördel ges.
 
Senast ändrad:
Sv: Hamsteraktivering!

Det är lite svårt det där med att ge kött, brukar inte ha så mkt sånt hemma, jag är vegetarian, och sambon äter mest VÄLKRYDDADE saker :P

Men, blir det kyckling så får hon :)
 
Sv: Hamsteraktivering!

har du provat ge zophobas nån gång (alltid osäker på stavningen) det brukar hamstrarna älska, dom blir helt vilda... Tycker själv att dom är trevligare än mjölmaskarna även fast dom är betydligt större...
 
Sv: Hamsteraktivering!

har du provat ge zophobas nån gång (alltid osäker på stavningen) det brukar hamstrarna älska, dom blir helt vilda... Tycker själv att dom är trevligare än mjölmaskarna även fast dom är betydligt större...

Vad är det för ngt? Är det också a la äcklig mask?
 
Sv: Hamsteraktivering!

jaa, det är äckliga larver som brukar uppskattas av gnagare. Köpte såna till mina tamråttor en gång, men urk vad äckligt så det köpte jag aldrig igen
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp