Hamsteraktivering!

Sv: Hamsteraktivering!

Okej :crazy:
ska se om djuraffären har hemma...
måste de också bo i kylskåpet? Vill inte ha hela kylen full av äckliga saker...
 
Sv: Hamsteraktivering!

Påtal om protein.
Vi fick tipset om att köpa barnmat, frikadeller.
BETYDLIGT trevligare att ha i kylen än maskar:). Har en kull med ungar nu och de växer fasen så det knakar...
 
Sv: Hamsteraktivering!

Apropå hamsteraktivering.

Jag behöver tips på ett hamsterhjul som är så TYST som möjligt. Det ska vara till dvärghamster, så det får inte vara gjort av galler som tassarna slinker igenom.

Och så undrar jag över det här med hamsterkulor. Kan det verkligen vara roligt för en hamster, eller är det bara stressande? Det borde väl vara roligast att springa lös i rummet?
 
Sv: Hamsteraktivering!

Påtal om protein.
Vi fick tipset om att köpa barnmat, frikadeller.
BETYDLIGT trevligare att ha i kylen än maskar:). Har en kull med ungar nu och de växer fasen så det knakar...

aha så kan man ju göra...
jag tycker inte det är trevligt att ta ut alla larver ur kylen =P
 
Sv: Hamsteraktivering!

jag har ett hjul som inte det är vanligt rakt galler i. utan mer att rut-när-galler, verkade mkt trevligare att springa i. det är tyst :) när det börjar gnälla så smörjer jag med matolja, men det behövs inte göras mer än ca varannan månad.

När jag var yngre så "sydde" jag garn runt varje gallerpinne på springhjulet, det blev JÄTTEmjukt :) , men de kissade i det, så man fick byta rätt ofta. sen just nu har jag satt fast en kartongbit på utsidan av det hjulet, fungerar bra det med. vid intresse kan jag ta kort.


Jag har sett STORA hjul av plast (3-4 dm i diametern), som jag tycker verkar intressanta, då måste det bli en mer "naturlig" hållning för hamstern när den springer .
Men det kostade runt 200:- också :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2023 -den andra
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp