Bukefalos 28 år!

"Han borde inte behöva äta på natten..."

Lamborghini

Trådstartare
Jösses vad jag skapar trådar

Den äldre generationen kläcker ofta ur sig "Han är ju så stor han borde inte behöva äta på natten"... :confused: Å hur förklarar man det för en 2-månaders..?? Är jag totalt korkad som tycker att en sån kommentar är urdum?! Blir lika irriterad varje gång. Ja han växer som han ska, han äter och mår bra - LÅT honom äta när han är hungrig vad fan..

Han sover väl natten igenom den gången han inte vaknar och är hungrig. Ingen panik?!
 
Sv: "Han borde inte behöva äta på natten..."

Det har jag faktiskt aldrig hört. Men min farmor sa att när pappa och hans syskon var små sa man att bebisarna kunde bli hjulbenta om dom fick stå upp (innan dom kunde stå själva utan att man stötade alltså), men det var inte anklagande. Har även hört flera gånger att dom kan bli bortskämda om man bär bebisen ofta och tar upp när dom skriker, men när jag sagt att man inte längre anser att dom blir det har "folk" inte sagt mer om det.
 
Sv: "Han borde inte behöva äta på natten..."

Det som turbofling skriver brukar faktiskt funka: Att nya rön visar att det bästa är att de får äta när de vill. Deras bebiskunskaper brukar inte vara uppdaterade de senaste 25 -50 åren.

Bra att du står på dig

/en som fortfarande väntar på den natten ;)
 
Sv: "Han borde inte behöva äta på natten..."

såna där "vet-bäst-kommentarer" brukar jag lugnt besvara med att bäbisen "inte har läst den boken" och sen ignorera....
 
Sv: "Han borde inte behöva äta på natten..."

Det har en person sagt EN gång till mig ( ytligt bekant ), jag svarade bara att Ella äter när hon är hungrig ( precis som vi vuxna ).

Tänker absolut inte förvägra min barn mat om hon är hungrig, i helskotta heller :)
 
Sv: "Han borde inte behöva äta på natten..."

Jo den kommentaren har jag hört, och den är lika tröttsam varje gång.

Fortsätt du att mata din bäbis så länge han vill och du orkar.

//Waern, med en som ammade nätter till han var 3....
 
Sv: "Han borde inte behöva äta på natten..."

har fått en liknande kommentar från en "släkting" när elias bara var 2 veckor gammal.. den gången knep jag tyst o bara lät henne hållas, tyvärr.. hade hon sagt något idag hade jag nog skarpt sagt ifrån,:devil:
elias(nu 3 mån) har sen två veckor tebax fått relativt lika sovrytm med oss, förutom att han somnar lite tidigare, någongång mellan 19-21 och sover ända fram till 4.30-6.00:banana: så nu är det inte så mkt matande nattetid, fast vi har varit bortskämda redan från dag 1 med "bara" matning vid ca 21, 2tiden och sen 6 på morgonen...:)
 
Sv: "Han borde inte behöva äta på natten..."

Har sluppit den kommentaren, men däremot frågas ständigt och jämt: "Sover han hela natten nu då?"

Varför denna fixering vid att spädbarn ska sova hela natten? Är inte det viktiga att vi alla sover tillräckligt?
 
Sv: "Han borde inte behöva äta på natten..."

Ja eller hur! Här kommer först frågan "Is he a good baby?" Nädå jätteelak, jag funderar på att lämna tillbaka honom.... Sen kommer andra "Sover han hela natten?" Nä han ammar ett par gånger men somnar om igen. "Nähä, men du ska se att det går över." Eh ja det räknar jag kallt med :D
 
Sv: "Han borde inte behöva äta på natten..."

har fått en liknande kommentar från en "släkting" när elias bara var 2 veckor gammal.. den gången knep jag tyst o bara lät henne hållas, tyvärr.. hade hon sagt något idag hade jag nog skarpt sagt ifrån,:devil:
elias(nu 3 mån) har sen två veckor tebax fått relativt lika sovrytm med oss, förutom att han somnar lite tidigare, någongång mellan 19-21 och sover ända fram till 4.30-6.00:banana: så nu är det inte så mkt matande nattetid, fast vi har varit bortskämda redan från dag 1 med "bara" matning vid ca 21, 2tiden och sen 6 på morgonen...:)

Typ sån där matning har jag också haft sen dag 1 :) Nu har gång nr 2 förflyttats ett par timmar o gång nr 3 kanske 30 min!
 
Sv: "Han borde inte behöva äta på natten..."

Haha då ska du svara..

- Nej men vet du jag har hört många 18 åringar som ammar än, så jag räknar med att Sam ska amma tills han är ungefär en 19 ÅR

OT:

Alla är vi olika, jag tycker inte att det stör och är så jobbigt att mata någon gång per natt, Ella somnar om direkt när hon ätit ( om hon inte somnar medan hon äter ) :)
 
Senast ändrad:
Sv: "Han borde inte behöva äta på natten..."

Den frågan får vi också alltid, är hon snäll?, nä hon är jätteelak :) Sen får vi alltid kommentarer om hur snäll hon är. Hon är ju snäll men hade inte varit elak om hon skrikit heller.

Jag säger att Emilia sover hela natten, hon sover mellan ca 19-20 till 8-9 på morgonen och det är ju hela natten. Hon äter en gång och somnar direkt men då anser jag att hon sover hela natten.
 
Sv: "Han borde inte behöva äta på natten..."

Det har en person sagt EN gång till mig ( ytligt bekant ), jag svarade bara att Ella äter när hon är hungrig ( precis som vi vuxna ).

Tänker absolut inte förvägra min barn mat om hon är hungrig, i helskotta heller :)

Eller hur, vad är det för dumheter :crazy:... Vad menar dom? Att man ska låta bebisen ligga och skrika tills han somnar av matthet eller hur hade dom tänkt..?
 
Sv: "Han borde inte behöva äta på natten..."

Har sluppit den kommentaren, men däremot frågas ständigt och jämt: "Sover han hela natten nu då?"

Varför denna fixering vid att spädbarn ska sova hela natten? Är inte det viktiga att vi alla sover tillräckligt?

Eller hur! Jag sov sämre innan Elias kom ut. Det är verkligen en fixering folk har.. Å "skriker han mycket?".. Hmm det är ett av få sätt han kan prata på än så länge.. Vad tror folk?!
 
Sv: "Han borde inte behöva äta på natten..."

Ja eller hur! Här kommer först frågan "Is he a good baby?" Nädå jätteelak, jag funderar på att lämna tillbaka honom.... Sen kommer andra "Sover han hela natten?" Nä han ammar ett par gånger men somnar om igen. "Nähä, men du ska se att det går över." Eh ja det räknar jag kallt med :D

Hahaha eller hur! Å vilka enspåriga jävlar det finns där ute :D
 
Sv: "Han borde inte behöva äta på natten..."

Haha då ska du svara..

- Nej men vet du jag har hört många 18 åringar som ammar än, så jag räknar med att Sam ska amma tills han är ungefär en 19 ÅR

OT:

Alla är vi olika, jag tycker inte att det stör och är så jobbigt att mata någon gång per natt, Ella somnar om direkt när hon ätit ( om hon inte somnar medan hon äter ) :)

:rofl: Jag tycker som du. Men många verkar tycka att det är världens jobbigaste grej att vakna på natten.
 
Sv: "Han borde inte behöva äta på natten..."

Den frågan får vi också alltid, är hon snäll?, nä hon är jätteelak :) Sen får vi alltid kommentarer om hur snäll hon är. Hon är ju snäll men hade inte varit elak om hon skrikit heller.

Jag säger att Emilia sover hela natten, hon sover mellan ca 19-20 till 8-9 på morgonen och det är ju hela natten. Hon äter en gång och somnar direkt men då anser jag att hon sover hela natten.

Haha jag ska börja svara att han är jäääätteelak för det finns ju så många elaka bebisar. :D
 
Sv: "Han borde inte behöva äta på natten..."

Vår lilla gosse på 3 år vill ofta ha välling på natten.... och det får han. Det blir lugnast för alla och vi somnar om, spelar inte så stor roll. Flickan på snart 4 månader vill ofta också ha ett nattmål, och det är ju inte mycket att orda om, vill de ha mat på natten så är det bäst för alla att ge dem :)

Mannan blandar till gossen och jag till flickan, så det är lika mycket arbete för oss var :p
 
Sv: "Han borde inte behöva äta på natten..."

Ja varför börja "bråka", det får ju ingen bra sömn av... Förr eller senare slutar dom.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 551
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 675
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Jag blir bara tröttare och tröttare. Får mindre och mindre energi. Feber har jag flera dagar i veckan, någon/några timmar åt gången...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
14 860
Senast: Bri
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
33 069
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp