Han somnar jämt

Ja, faktiskt. Har det pågått länge och det är ett problem (vilket det är eftersom TS har startat en tråd) så kan det vara vettigt
att uppsöka läkare och ta blodprov.

/Squie - vars partner var jättetrött, gick till läkare o upptäckte ett fel. Partnern går nu på medicin.

TS tycker han är tråkig, det säger inte så mkt. Min sambo skulle kunna skriva samma sak men att jag somnar i soffan med honom varje kväll vid 17-18 beror på att jag åkte hemifrån 01.30...
 
Jag somnar nästan alltid framför tvn. Om jag någon gång inte kan somna, så tittar jag på tv. Världens bästa sömnmedel. Min mamma är likadan. Och mormor.
 
De kvällar sambon lägger sig för att titta på tv;n så sover han ofelbart inom en halvtimme. Jag ser inget konstigt med det alls. Han jobbar hårt och sover ofta för lite på veckonätterna och då är det normalt att man somnar när man slappnar av. Jag vet inte hur många gånger jag har lagt mig vid tv;n för att titta på en serie jag följer för att vakna lagom till sista reklampausen. Himla frustrerande att inte kunna hålla sig vaken men jag resonerar som så att all sömn är bra sömn :)
 
Kom att tänka på en sak min sambo sa till mig när vi nyligen träffats:
"Det bästa med dig är att du ibland somnar före mig när vi ser på film" :D

Är problemet att han är onormalt trött och har svårigheter att hålla sig vaken på dagarna eller är problemet att du tycker han är tråkig? Klart det kan vara tråkigt, men titta mindre på TV, umgås med honom på andra sätt, och se det positivt, du kan välja film/program utan konkurrens.
 
Min pappa somnade alltid framför tvn på kvällarna av den enkla anledning att han var trött; han började ju alltid jobba halv sex varje morgon och var aldrig klar före halv sju på kvällen.

Sambon somnar ofelbart framför tvn om han sätter sig där när han kommer hem efter att ha jobbat sitt tidiga skift eftersom han då klivit upp halv fem och oftast inte sovit alla timmar han behöver.

Har jag suttit en hel dag med näsan i böckerna, varit och tränat och sen kommer hem och sätter mig framför tvn ligger jag också i riskzonen att somna, helt enkelt för att det är bekvämt och avslappnande.

Så precis som många andra sagt; något fel behöver det inte alls vara utan det kan vara så att det enda problemet är just att du upplever det som tråkigt.
 
Min mamma och två av mina bröder är precis likadan. De somnar alltid framför TVn. Har alltid varit så. De är helt enkelt trötta. Inga brister, inga sjukdomar bara slutkörda. Jag kan också däcka framför TVn om jag är slutkörd men jag tar mig oftast till sängen först.
 
Min kära sambo har förmåga att somna framför tv typ 5 av7 dagar. Det är så jävla tråkigt! !!
Han säger att det ligger i släkten hmm
Har någon förslag på om det kan vara något som ligger bakom detta typ brist på något eller så?

Att somna när man ser på tv är vanligt (som du märker av svaren du har fått). Men det kanske inte är det som du egentligen tycker är problemet, utan att han inte orkar göra något annat än att sätta sig framför tv:n och sova fem av sju dagar i veckan. Är det så du menar? I så fall skulle jag nog också reagera om och fundera på om han kanske är vintertrött, har D-vitaminbrist eller liknande.
 
Min man var likadan, och det ligger verkligen i släkten för så är det för syskon och föräldrar också.
Kvällstrött och morgontrött. Och lat däremellan. Det var för mig inte bara tråkigt att vara ensam framför en film utan det var jävligt irriterande att han kunde lägga sig tidigt och missa en massa och stiga upp sent och missa en massa viktiga saker- som jag tog hand om. Han var liksom född sån, så det var inget fel på honom. Det hade inte ens med jobb att göra för ha ;)n var sån även som arbetslös. Han tyckte om att sova och så var det praktiskt att sova medan frugan skötte hemmet....
 
Framgår ju inte att det är ett problem för honom dock? Och att somna just framför TVn behöver ju inte betyda att man har problem med trötthet, frågan är väl om sambon har svårt att hålla sig vaken generellt eller om han bara finner TVn sövande. Enligt TS säger han dessutom att hela hans familj är likadana.

Jag kommer själv från en familj med TV-sovare. Jättepraktiskt, kunde man byta kanal fem minuter efter pappa bestämt att vi alla skulle se på något tråkigt. :up:

TS tycker han är tråkig, det säger inte så mkt. Min sambo skulle kunna skriva samma sak men att jag somnar i soffan med honom varje kväll vid 17-18 beror på att jag åkte hemifrån 01.30...

Det finns väl fler sätt att se på det hela? Det kan vara bara "trött efter dagen" och det kan vara något annat.

Med min erfarenhet skulle inte jag vänta o skylla på att det är normalt att somna i soffan. MEN, det ä fritt upp till TS o göra vad hon vill med min erfarenhet och era andras. :)
 
Min kära sambo har förmåga att somna framför tv typ 5 av7 dagar. Det är så jävla tråkigt! !!
Han säger att det ligger i släkten hmm
Har någon förslag på om det kan vara något som ligger bakom detta typ brist på något eller så?
Tråkigt på TV;n , inget roligt som händer, vad kan vara lämpligare då än att drömma sig bort ;)
 
Det finns väl fler sätt att se på det hela? Det kan vara bara "trött efter dagen" och det kan vara något annat.

Med min erfarenhet skulle inte jag vänta o skylla på att det är normalt att somna i soffan. MEN, det ä fritt upp till TS o göra vad hon vill med min erfarenhet och era andras. :)

Därför bad jag om mer bakgrund...
 
Det är väl fullständigt normalt, varannan människa gör nog det.
Antingen så låter du honom sova eftersom han tydligen är i behov av mer sömn eller så får du hitta på något roligare än tv om det är så att du tycker han är tråkig och du vill ha sällskap. Utifrån hur du skriver så låter det som att detta är ett problem för dig pga att du tycker han är tråkig och inte ett problem för honom.
 
Ja han somnar ofta, för ofta tycker jag. Även på helger när man inte gjort så mkt. Inte så kul att prata med han och sen upptäcker att han sover!
 
Ja han somnar ofta, för ofta tycker jag. Även på helger när man inte gjort så mkt. Inte så kul att prata med han och sen upptäcker att han sover!

Jag kan förstå att det är tråkigt. Jag är själv rätt trist att titta på film tillsammans med eftersom jag ofta somnar. Däremot är det inte ett problem i vardagen eftersom jag inte tittar på tv/film mer än någon gång i veckan. Så vill du få honom att hålla sig vaken så att du kan prata med honom så ska du kanske föreslå att ni gör något annat på kvällarna som inte är lika sövande som tv?
 
Min kära sambo har förmåga att somna framför tv typ 5 av7 dagar. Det är så jävla tråkigt! !!
Han säger att det ligger i släkten hmm
Har någon förslag på om det kan vara något som ligger bakom detta typ brist på något eller så?
Jag har varit likadan, men nu (som snart medelålders) har det försvunnit.
Jag fick höra av vänner att jag måste ha "något fel", men det tror jag nog inte. Jag hade helt enkelt lätt att somna; främst framför tv:n och även i andra lägen. Förmodligen somnar din sambo för att han slappnar av och för att han är trött.

Jag tror inte han gör det för att jävlas med dig. ;)
 
Ja han somnar ofta, för ofta tycker jag. Även på helger när man inte gjort så mkt. Inte så kul att prata med han och sen upptäcker att han sover!
Men varför umgås på kvällen framför TV:n? Klä av Er och gå och lägg Er och sov istället och vakna tidigt och titta på något tillsammans eller prata eller nått! Förstår inte varför kvällarna ska ha monopol på "umgås" tid och framför Tv dessutom.
gulan
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 294
Senast: Hazel
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
763
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 252
Senast: Whoever
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
861
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp