Bukefalos 28 år!

Handlar ni kläder på nätet?

fejko

Trådstartare
Brukar ni skicka tillbaka mycket?
Är vissa saker svårare att köpa än andra?
Vilka butiker gillar ni?
 
Brukar ni skicka tillbaka mycket?
Är vissa saker svårare att köpa än andra?
Vilka butiker gillar ni?


Ja jag handlar mycket på nätet - mer än i affär, utöver vardagsmat då. Handlar (vid behov) kläder, lakan, handdukar... Behöver jag något så kollar jag om det finns på nätet först. Ser det som en stor fördel att slippa gå i butiker. Det enda jag tycker kan vara svårt är skor.

Nej jag brukar inte skicka tillbaka. Men jag har kanske haft tur?

Jag gillar tradera, zooplus, arkenzoo, matsmart, och myone. :D
 
Jag handlar en hel del kläder på nätet, men jag skickar inte alls tillbaka så mycket. Tycker att det mesta passar rätt så bra.

En av mina bästa kompisar handlar massor på nätet och beställer väldigt mycket, mer än hon tänker ha kvar, beställer på faktura och så skickar hon tillbaka det hon inte riktigt gillade. Hon ser det som att hon får prova kläderna i lugn och ro.
 
Brukar ni skicka tillbaka mycket?
Är vissa saker svårare att köpa än andra?
Vilka butiker gillar ni?

Ja, handlar en del kläder på nätet. Aldrig skickat tillbaka något. Det jag tycker är svårast att handla är byxor då de kan skilja i passform även om storleken är samma. Även skor kan vara lite knöligt.
På nätet handlar jag från zoovillage, boozt, zalando, nelly, hm, gina tricot, tradera (hittat massor med fynd).. och sen såklart ridsportbutiker på nätet :p
 
Det händer!

Det händer att jag handlar på Net a Porter, Mytheresa etc. Ibland handlar jag Moschino online eftersom det inte finns ngn butik i Sthlm. Ibland fyndar jag vintage eller designerplagg secondhand på Tradera.

Orkar aldrig skicka tillbaka, men det mesta brukar passa!
 
Beställde från Bubbleroom för ett par veckor sedan. Sjukt snabb leverans och tydligen passar deras kläder mig så jag är jättenöjd!

Hudvård/Hårvård/Smink och annat "roligt" köper jag från Apotea! Också sjukt snabb leverans och har stort utbud!
 
Jag handlar nästan aldrig kläder på nätet. Jag tycker det är så himla svårt att veta vilken storlek jag ska ta, och hur plagget kommer se ut på mig. Jag är lite feg ;) Det händer dock att jag beställer klänningar ibland, tex en klänning till julfesten eller så. På något sätt känns det mycket lättare att beställa just klänningar :D
 
Köper faktiskt alla mina kläder på nätet. Skickar tillbaka minst hälften, men då brukar jag beställa saker jag vet att jag kommer skicka åter, bara för att se hur det funkar. Köper också alla skor på nätet.

HM, Boozt och Zalando är de vanligaste. Apotea ett par gånger/månad.
 
Köper faktiskt alla mina kläder på nätet. Skickar tillbaka minst hälften, men då brukar jag beställa saker jag vet att jag kommer skicka åter, bara för att se hur det funkar. Köper också alla skor på nätet.

HM, Boozt och Zalando är de vanligaste. Apotea ett par gånger/månad.

Ja Apotea är toppen! Där handlar jag också ibland!
 
Köper också mycket via internet, nu senast ett par skor från Duckfeet. Skickar inte ofta tillbaka men köpte Lundhagskängor vid årsskiftet som inte passade och skickade tillbaka flera par, flera företag har ju både fri frakt och retur och det känns taskigt att skicka tillbaka för frakten kostar en hel del.

Brukar kolla på prisjakt vilken affär som är billigast :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Handlar 90% av mina kläder på Zalando, har 5 märken som jag gillar och som jag vet hur passformen och storlekarna är så blir inte så mycket skicka tillbaka och jag slipper stå i det hemska gröna ljuset i provrum och svettas och känna mig som Willy Wonka uppblåst apelsin-kossa och fastna i taggar och dragkedjor :)
 
Jag handlar nästan allt på nätet, hinner aldrig gå i butiker...skickar tillbaka det som inte passar.

Mina favoriter är (för kläder och accessoarer) net-a-porter.com, theoutnet.com, hush-uk.com, wraplondon.co.uk och classicdressage.co.uk.
Samt johnlewis.com och amazon.co.uk för allt mellan himmel och jord.
 
Jag handlar det mesta på nätet, framförallt skor och bhar eftersom det är mycket lättare att hitta till bra pris på nätet jämfört med i vanliga butiker. Jag är extremt kräsen med sådant och vill att det ska sitta perfekt, så det går lättast att klicka runt på olika hemsidor tills rätt saker är hittade och beställda. Skickar väldigt sällan tillbaka något, men om det inte sitter just perfekt, då skickar jag absolut tillbaka.

Jag har även köpt träningskläder och vanliga tröjor/linnen på nätet, för sådant är lätt.

Jag köper inte byxor, shorts, klänningar eller kjolar på nätet. Inte heller strumpor och trosor (det köper jag billigt i flerpack på HM ca 10 min promenad hemifrån :p )
 
Jag köper allt på nätet, förutom hästmat.
Jag beställer mycket kläder från ellos, fyndar på Tradera och handlar en hel del från UK på lite favvosidor där. Sen gillar jag Skincity för smink och hudvård, men jag testar lite olika.
 
Jag beställer en hel del från nätet, har inte tid att gå runt i fysiska butiker.
Hästprylar från Börjes, smink från Nordicfeel och Lyko. Brukar fynda barnkläder på Ellos rea. Beställer även kläder åt mig, ofta i flera storlekar om jag är osäker och så skickar jag tillbaka :)
Ja och så Apotea såklart!
 
Jag handlar det mesta på nätet, har inte tid och ork att gå runt i affärer en hel dag när jag kan klara av samma shopping hemma vid datorn på någon timme. Jag skickar tillbaka mycket, på samma sätt som jag sällan köper allt jag tar med mig in i en provhytt. Shoppar nästan uteslutande i butiker med smidig hantering av returer. (Jag lämnar tillbaka en del av det jag köper i fysisk butik också, måste prova med min existerande garderob och känna hur de sitter vid normal användning också. Kan sällan avgöra det på en minut i en provhytt).

Ofta handlar jag av märken som jag vet att jag gillar passform och material hos, och utbudet på nätet är större än i Göteborg. Har dock inga problem med att chansa vilt om jag handlar på något ställe där jag vet att returen går fort.
 
Jag brukar handla ridkläder på nätet eftersom jag vet hur dom märkena sitter i olika storlekar och att mina märken inte säljs vartsomhelst. Har aldrig skickat tillbaka någonting.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin För drygt ett år sedan köpte jag fodrade leggings i en lokal butik. Nu är jag tillbaka dit och exakt inget passar. Allt är för långt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 580
Mat Vad brukar ni köpa för något med röd prislapp? Eller tar ni det som finns för att hålla nere matkostnaderna. För det mesta är det ju...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 533
Senast: AI62
·
Hemmet Har den ändrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” påslakan som är 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre än tre år sen. I...
Svar
15
· Visningar
457
Senast: starcraft
·
Kläder & Bli fin ”Haglöfsjackan har blivit en symbol för den svenska gängkulturen.” SvD Jag hade ingen aning och kommer fortsätta köpa Haglöfskläder...
2
Svar
24
· Visningar
1 367
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp