Bukefalos 28 år!

Handlar ni kläder på nätet?

Handlar jättemycket på nätet, dock inte kläder och skor. Undantaget Fjällrävenjackor och Tevasandaler, där vet jag vilken storlek jag har.

Igår var jag och köpte ny mask och snorkel i en butik som också har webshop. Men jag upptäckte att den låg 10 minuters promenad hemifrån så jag pallrade mig faktiskt dit. :D
 
Jag handlar en del på nätet, mest på Tradera där jag både gjort superfynd och blivit jättebesviken. För det mesta har jag varit nöjd, och det jag inte gillat har jag sålt vidare och minskat förlusten på så sätt. Har handlat på Boozt, Zalando, Raglady och Sportamore för att nämna några. Jag tycker samtliga har fungerat bra.
 
Oftast ja. Handlat kläder från Vingåkers quality outlet, boozt, zalando, MQ och uppercut. Inga problem. Däremot får man inte byta hos zalando utan retur och ny beställning, dvs man ligger ute med dubbla pengar en stund.

Sist passade allt utom EN grej som var konstig i storleken från Zalando. Lycka.

Handlar helst på nätet. Då kan jag surfa i timmar och hitta de där sakerna jag tycker är fina. Har INTE det tålamodet i affär och gör mycket sämre köp då. Dessutom mycket bättre utbud/fler märken via nätet.

Köper en del på Tradera men bara väldigt billigt och märken jag vet passar. Det är för mkt lotto med det tyvärr, skick och passform osv.
 
Senast ändrad:
Tillägg. Byxor köper jag bara undantagsvis på nätet. Aldrig på "chansning". Utan då ska jag veta det passar. Tex som när jag köpte tre par Tiger jeans från VFO. Då hade jag ett par Tiger i modellen Kate som jag köpt i butik. Sen köpte jag tre par till (för halva priset mot butik, även om jag fick lägga upp själv då) av exakt samma märke och modell över nätet från VFO. Så kan jag göra, men aldrig "de här byxorna/jeansen var snygga, de beställer jag".

Jag brukar bli bitter och självmordsbenägen bara av att försöka handla jeans i butik så jag försöker inte ens via nätet.

Samma sak gäller BH och underkläder. Köpa det jag vet passar för jag köpt ett exemplar i butik och fått utprovat - absolut. På ren chansning - Never.
 
Jag chansade, efter noggrann mätning på ett par byxor från FritidsFabriken, helt perfekta i passform.

Jag köper inte ens mysbyxor på nätet ;) Är hemskt kinkig. (Mina mysbyxor köper jag fem åt gången på Cubus. En och samma modell. Jag bor i mysbyxor hemma och i stallet när jag inte rider)
 
Brukar ni skicka tillbaka mycket?
Är vissa saker svårare att köpa än andra?
Vilka butiker gillar ni?

Köpt mycket från Booztlet. Bra priser och går att hitta fynd!
Går efter deras mått tabeller och vad kunderna säger storleksmässigt om plagget.
Bra service där, snabba leveranser och funkar bra att skicka tillbaka om det inte passar med.
 
Handlar nästan bara jag kläder och skor på nätet. Skickar aldrig tillbaka något. Passar det inte så ger jag bort det men det händer oftast inte.

Handlar mest på Nelly, Zalando och vetzoo
 
Handlar absolut inga kläder på nätet.

Har så udda kropp att jag måste prova oerhört många plagg för att hitta något som jag kan ha så chansen att jag skulle hitta något på nätet som passar är rent mikroskopisk.

T.ex. har jag så grova överarmar att väldigt många blusar helt enkelt inte går att få på trots att de annars skulle passat. Har också väldigt kort överkropp och långa ben. Så det minsta lilla figursytt - så sitter smalaste delen över höfterna. Och byxorna är alldeles för korta. samma med skor. Hittar sällan skor som jag kan ha.

Avundas alla som kan beställa en storlek och veta att den både passar och går att ha.

(mit ex var sån. Jag köpte hans storlek och allt satt som gjutet)
 
Köpte 2 par jeans på Tradera för 52 kronor idag. Och ny vårjacka för 12 kronor, samtliga märkes.
Jag chansar hejvilt, speciellt om jag kan kolla mot originalaffärens storlekstabeller.
 
Handlar nästan alla kläder på nätet, så himla bekvämt :). Favoritbutikerna är Zalando och Boozt, snabbt och smidigt och viktigast av allt: gratis byte/returer. Alternativt gratis retur om man åker till en fysisk butik, tex DinSko har det upplägget om jag minns rätt. Undviker webbshoppar där det kostar att returnera, riktigt drygt (trots att det bara rör sig om 50 kr).
Brukar ni skicka tillbaka mycket? Jag skickar tillbaka väldigt mycket, tycker det är kul att beställa och enkelt att returnera, jag bor i en storstad så närmaste postombud finns alltid i närheten. Gillar om det finns ett kommentarsfält på artikel-sidan så man kan se vad andra som beställt tycker om storlekar och material osv. Då blir det inte lika mycket tillbakaskickat :)
 
Handlar mest på webshoppar där man kan handla på faktura också, en viktig faktor, vill inte ligga ute med dubbla pengar.
 
Handlar en del på nätet. Brukar kunna vara kläder, hundsaker, ibland heminredning och så sportgrejer.
Det är ju ofta bra priser på nätet, och stort utbud.

Jag brukar skicka tillbaka om ngt blev helt fel, men är ibland lite slarvig om ngt blev ok men inte jättebra. Märker att jag ibland behåller grejer som jag inte hade köpt om jag provat i butik, och sen blir det bara liggandes i garderoben med prislappen kvar. Just nu har jag därför bestämt mig för att nätshoppa mindre! Blir ju inte billigare i längden om man köper grejer man sen inte använder så mkt..
 
Jag gör rätt mycket av mina inköp över nätet faktiskt. Skickar alltid tillbaka om jag inte är 100% nöjd med något. Avskyr att ha grejer som ligger och skulle aldrig drömma om att ha kläder liggandes som jag inte ens vill ha.
 
Brukar ni skicka tillbaka mycket?
Är vissa saker svårare att köpa än andra?
Vilka butiker gillar ni?

Jag köper i princip bara kläder på nätet eftersom jag avskyr att gå i affärer. Jag handlar på Zalando, Rodebjer och via Tradera. Friluftskläder (fast sådana gillar jag faktiskt att köpa i fysisk butik så att jag kan klämma och känna på material) beställer jag från t.ex. Addnature eller Outnorth.

Jag brukar oftast inte skicka tillbaka eftersom jag håller mig till vissa märken och modeller och oftast vet hur de kommer sitta.
 
Jag gillar också Apotea men upptäckte faktiskt en sämre grej för ett tag sedan. Jag skulle beställa en receptbelagd medicin men där stod Slut hos leverantören. Jag mailade och frågade när den kunde tänkas komma in, och kollade sedan på Apoteket Hjärtats webshop. Där fick jag förslag på generika så jag köpte den.

När jag sedan fick mailsvar från Apotea löd det ungefär "vi har generika, vill du ha den istället?"

Det hade ju varit bättre om den kommit upp som förslag direkt, som hos Hjärtat.
 
Min nya VC läkare skrev ut Circadin åt mig, kostar tydligen 6 kr styck på apoteket, men bara 2 kr styck om man köper det på nätet.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin För drygt ett år sedan köpte jag fodrade leggings i en lokal butik. Nu är jag tillbaka dit och exakt inget passar. Allt är för långt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 586
Mat Vad brukar ni köpa för något med röd prislapp? Eller tar ni det som finns för att hålla nere matkostnaderna. För det mesta är det ju...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 637
Senast: AI62
·
Hemmet Har den ändrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” påslakan som är 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre än tre år sen. I...
Svar
15
· Visningar
468
Senast: starcraft
·
Kläder & Bli fin ”Haglöfsjackan har blivit en symbol för den svenska gängkulturen.” SvD Jag hade ingen aning och kommer fortsätta köpa Haglöfskläder...
2
Svar
24
· Visningar
1 368
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp