Leggings för korta

Jag är 154 med pinniga små taxben och stor mage. Som @escodobe sa, capri 3/4 eller 7/8 fungerar. Att det sedan är svårt att hitta leggings som inte korvar sig och hänger lite löst är en annan femma. Jag har faktiskt börjat köpa från bonprix efter att konstaterat att deras storlekar stämmer för mig. Men ja, i princip alla byxor jag köper måste läggas upp. Så det får man liksom lägga till i priset.
@Wille Jag säger också att kolla på de som är märkta som 7/8. Jag är också kort men med breda lår, så hamnar att ta större storlek för att rymmas i dem, så då brukar 7/8 vara som vanöiga för mig. Nu bryr jag mig inte så jättemycket ifall de är lite för långa på mig, men självklart är det ju trevligast när allt passar bra.
 
Vad ovanligt, kläder ska märkas med serienummer, märke etc om märkningskraven följs.
Ok. Jag hade ingen aning. På mina favoriter sitter endast en storleksangivelse och en lapp som texten försvunnit på. Antagligen tvättråd.

Nej, tyvärr. Närmaste är i Örebro.

Jag är inte ute efter träningskläder utan varmfodrade leggings att ha till vardags.
 
Online finns ofta väldigt utförliga storlekstabeller för att man inte ska behöva beställa fel samt läsa andras recensioner om storleken.

Jag avskyr att gå i affärer och ffa att prova och orkar inte heller med mecket att skicka tillbaka så jag lusläser sånt innan jag beställer och som någon annan skrev, hittar jag något som passar så köper jag på mig fler av samma.
 
Med varmfodrade, är det termoleggings du tänker på? Mer som långkalsonger med fodring och lite mer diskret att ha utan vanliga byxor? :D
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Med varmfodrade, är det termoleggings du tänker på? Mer som långkalsonger med fodring och lite mer diskret att ha utan vanliga byxor? :D
Det heter de nog. Jag har inte använt vanliga byxor på vintern sen jag upptäckte dessa. Mina favoriter är dessutom vackert blommiga. Det är nog meningen att de ska synas.
 
Det heter de nog. Jag har inte använt vanliga byxor på vintern sen jag upptäckte dessa. Mina favoriter är dessutom vackert blommiga. Det är nog meningen att de ska synas.
Hm, då är jag inte säker på att jag förstår vilken typ då jag aldrig sett den fodrade varianten annat än i svart. Är dina nuvarande från någon kedja?
Lite som dessa i materialet annars? inte resten då

: https://cubus.com/sv/p/leggings-i-bomull-med-hog-midja-melerad-gra-byxor-tights-dam/7347858_F941
 
Hm, då är jag inte säker på att jag förstår vilken typ då jag aldrig sett den fodrade varianten annat än i svart.

Finns massor

Screenshot_20240113_184652_Chrome.jpg
 
Har du Liedl nära? De har termoleggings för 99 kr. Dock bara grå och svarta. Men grå kanske kan funka?

Det som är bra med Liedls kläder är att byxorna är korta!
 
Men när ni säger fodrade menar ni verkligen bokstavligen fodrade då, med ett extra tyglager på insidan?
Eller menar ni rent allmänt de som är tjockare och varmare med mer flossad insida, utan att de har något egentligt foder?
 
Men när ni säger fodrade menar ni verkligen bokstavligen fodrade då, med ett extra tyglager på insidan?
Eller menar ni rent allmänt de som är tjockare och varmare med mer flossad insida, utan att de har något egentligt foder?
Jag tänker på de som är lite tjockare och varmare med en lite mjukare insida. Extra tyglager inuti har jag aldrig sett.
 
Hm, då är jag inte säker på att jag förstår vilken typ då jag aldrig sett den fodrade varianten annat än i svart. Är dina nuvarande från någon kedja?
Lite som dessa i materialet annars? inte resten då

: https://cubus.com/sv/p/leggings-i-bomull-med-hog-midja-melerad-gra-byxor-tights-dam/7347858_F941
De är från Mejk. En lokal allt-i-allo-butik.

De där ser för tunna ut.

Har du Liedl nära? De har termoleggings för 99 kr. Dock bara grå och svarta. Men grå kanske kan funka?

Det som är bra med Liedls kläder är att byxorna är korta!
Ja, det finns Lidl här.

Men när ni säger fodrade menar ni verkligen bokstavligen fodrade då, med ett extra tyglager på insidan?
Eller menar ni rent allmänt de som är tjockare och varmare med mer flossad insida, utan att de har något egentligt foder?
Mina leggings är lite fluffiga på insidan. Inte jättemycket. Kanske är det det som kallas flossad?
 
Personligen tycker jag Tradera kan vara lite överväldigande att bläddra igenom när det gäller kläder, men för dig kanske det är hanterligt? De har ju utvecklat mycket med sökfunktion där man kan ställa in storlek och sånt. Dock kommer man ju inte ifrån att behöva sälja vidare om det inte passar, men lite bättre för miljön när det inte är nyproducerat? Frakt också iof, men ibland får man kanske väga för- och nackdelar mot varandra och göra något lite sämre för miljön ibland för att lätta på det psykiska och orken, för att kunna göra mer miljövänliga val längre fram :)
 
Jag köpte sköna thermoleggings på Rusta nu i vinter. Mjuka och sköna att ha på sig och eftersom de är stretchiga så kan man välja att hasa upp dem lite istället för att ha dem helt utdragna till fotknölen utan att det syns.
 
Fodrade leggings finns typ i lika många varianter som vanliga. :)
Ja det var ny info för mig med fler färger även om det är en logisk utveckling :D (ej inräknat vintersporttights då) inte varit vanligt här iaf tidigare när jag sökt och har lite svårt att hitta även nu men det kan vara för att varianten verkar kunna ha många olika namn :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 457
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 642
Senast: Hellhound
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 241
Senast: Sirap
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter en feminin partyklänning. Och då menar jag inte med en massa volanger och småblommor, utan liksom en kvinnlig klänning...
2
Svar
29
· Visningar
3 788
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Burkfisk
  • GVFÖ Australien
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp