Bukefalos 28 år!

Handpenning?

Linduzz

Trådstartare
En liten fråga..

Hur många procent av priset brukar man betala i handpenning?

tacksam för svar
 
Sv: Handpenning?

Okej.. Hur mkt beror det på priset? Säg att hästen kostar 40 000.- och man betaar då en handpenning på 10% äär allstå 4000.- ?
 
Sv: Handpenning?

4000 kr tycker jag är rimlig handpenning på en häst för 40 000 kr. Relativt billig ridhäst alltså.

Handpenningen är oftast inte återbetalningsbar, har man väl lagt den och sedan inte vill ha hästen av någon anledning tillfaller alltså de 4000 kronorna säljaren.

Bra är att avtala att om hästen inte går UA genom veterinärbesiktning återbetalas handpenning.
 
Sv: Handpenning?

Jag brukar alltid lägga 10% i handpenning.
I fall det är något jag vill ha vare sig det är en bil eller häst eller vad det nu kan vara ;)
 

Liknande trådar

Hemmet Har mycket funderingar kring bostad just nu och är därför nyfiken på hur stor procent av er inkomst ni lägger på boende? Själv lägger...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 787
Hästmänniskan Hej! ni som något nyligen kört hem häst genom att låta en hästtransportör köra hem den åt er, vad har ni betalat? jag har kontaktat...
Svar
16
· Visningar
2 688
Senast: Blyger
·
Anläggning Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år? Anledningen till att jag frågar är för jag tycker vi betalar orimligt mycket. 25.000kr. Stort...
2
Svar
23
· Visningar
1 609
Hästmänniskan Hej på er! Jag undrar lite vad för typ av kontrakt man kan utforma i samband med reservation av en häst? Har läst att en del inte har...
Svar
3
· Visningar
1 167
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp