Vad kostar gårdsförsäkring, utbruten från "Vi med egen gård/stall"

Ajda

Trådstartare
Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år?

Anledningen till att jag frågar är för jag tycker vi betalar orimligt mycket. 25.000kr.
Stort hus, litet hus, ladugård om 800kvm, ett magasin och ett par byggnader som hönshus o vedbod.
Eller är det rimlig kostad?
 
Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år?

Anledningen till att jag frågar är för jag tycker vi betalar orimligt mycket. 25.000kr.
Stort hus, litet hus, ladugård om 800kvm, ett magasin och ett par byggnader som hönshus o vedbod.
Eller är det rimlig kostad?
Runt 10-12' tror jag.
Mellanstort hus (120 m2 typ), ladugård/loge, bagarstuga, tvättstuga/vedbod (inte fullförsäkrade), stall.
Kanske andra huset som gör att det drar iväg?
 
Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år?

Anledningen till att jag frågar är för jag tycker vi betalar orimligt mycket. 25.000kr.
Stort hus, litet hus, ladugård om 800kvm, ett magasin och ett par byggnader som hönshus o vedbod.
Eller är det rimlig kostad?
Runt 11 000 kr, men då har vi lite rabatter. Hus ca 120 kvm, stall/lada, förråd, gäststuga, carport. Dock inte fullförsäkrat stallet/ladan. 25 000 kr lät mycket, men det är kanske just hus nummer två som drar upp det.
 
Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år?

Anledningen till att jag frågar är för jag tycker vi betalar orimligt mycket. 25.000kr.
Stort hus, litet hus, ladugård om 800kvm, ett magasin och ett par byggnader som hönshus o vedbod.
Eller är det rimlig kostad?
Vår lantbruksförsäkring kostar 16000 kr inklusive skogen.
Två bostadshus, två stora lagård/loge, maskinhall, två stora fristående lösdrifter, diverse andra byggnader, totalt 70 hektar mark, varav 25 är jordbruksmark.
 
Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år?

Anledningen till att jag frågar är för jag tycker vi betalar orimligt mycket. 25.000kr.
Stort hus, litet hus, ladugård om 800kvm, ett magasin och ett par byggnader som hönshus o vedbod.
Eller är det rimlig kostad?

Dubbla hus, har ni båda försäkrade som bostadshus så drar det iväg...
 
Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år?

Anledningen till att jag frågar är för jag tycker vi betalar orimligt mycket. 25.000kr.
Stort hus, litet hus, ladugård om 800kvm, ett magasin och ett par byggnader som hönshus o vedbod.
Eller är det rimlig kostad?
Måste kolla med maken men det låter högt. Tror vi betalar i linje med övriga. Och vi har dubbla hus.
 
Vår lantbruksförsäkring kostar 16000 kr inklusive skogen.
Två bostadshus, två stora lagård/loge, maskinhall, två stora fristående lösdrifter, diverse andra byggnader, totalt 70 hektar mark, varav 25 är jordbruksmark.
Vi har länsförsäkringar. Vad har ni?
 
Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år?

Anledningen till att jag frågar är för jag tycker vi betalar orimligt mycket. 25.000kr.
Stort hus, litet hus, ladugård om 800kvm, ett magasin och ett par byggnader som hönshus o vedbod.
Eller är det rimlig kostad?
Byt försäkringsbolag. Till ett som är bra på landsbygd och gårdar.
 
Vi betalar runt 16 tror jag med länsförsäkringar. Dubbla hus, stall, lösdrift, ridhus allt är fullförsäkrat.
 
Vad ingår i den...?
Uthus, lagård, lantbruksinventarier, lantbruksmaskiner, skogsbrand. Det är en gammal sockenförsäkring som inte går att skriva idag. Lantbruket står som fritidslantbruk. Det är värden ganska överrenstämmande med fastigheten. Men det är löjligt billigt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 330
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 286
Senast: Crossline
·
Hästmänniskan Kostnadsförhandlingar med vänner Skriver åt en vän som vill vara anonym: Person X har en medryttarhäst som hon rider 2 dagar i veckan...
2
Svar
22
· Visningar
5 603
Senast: Tassa
·
Hästmänniskan En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Fast om hästägaren söker efter medryttare så...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
9 556
Senast: Mumfie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp