Bukefalos 28 år!

Har du en eltandborste?

MM

Trådstartare
Har du en och i så fall, vilken har du och kan du rekommendera den?

Var hos tandläkaren idag som ännu en gång sa att jag måste skaffa en, så får väl ta tag i det nu. Men det finns ju miljoner att välja mellan.
 
Sv: Har du en eltandborste?

Jag har en Braun Oral-B Sonic Complete. Är mycket nöjd med den men modellen finns säkert inte längre. Dock finns det säkert liknande sorter :)
 
Sv: Har du en eltandborste?

Jag vill ha en som är någorlunda lätt att förstå sig på. Dom rekommenderade en som man behövde kolla på en cd-bruksanvisning för att fatta hur den funkar.. En tandborste som är smartare än dagens mobiler!
Vad hände med on och off?
 
Sv: Har du en eltandborste?

Lånar tråden lite. :p
För länge sen när jag provade en eltandborste så kändes den ju värre än en tandläkarborr så har inte velat skaffa någon. :nailbiting:
Känns dagens eltandborstar som tandläkarborrar?
 
Sv: Har du en eltandborste?

Den har jag. Den är plätt-lätt att använda, har aldrig kollat skivan heller. Din tandläkare kanske vill att du skall ha den pga displayen som signalerar om man trycker för hårt? Det är super! Funkar perfekt. Det är den enda funktionen jag bryr mig om. Kör alltid basläget bara, men den har olika "program" fast det låter mer komplicerat än det är. Det är bara att den pulserar lite olika, rätt meningslöst om du frågar mig. ;)
 
Sv: Har du en eltandborste?

Nej det gör de absolut inte. Jag har haft eltandborste iallafall i 13-14 år och det är en enorm skillnad på de första jag hade och den jag har nu.
 
Senast ändrad:
Sv: Har du en eltandborste?

Jag har bara bra erfarenhet av Brauns oral-b tandborstar oavsett modell så välj den du gillar bäst. Det måste ju finnas en anledning till att de är störst på marknaden tänker jag. Jag har haft lite olika märken men oral-b slår dem alla. Jag har en jubileumsmodell som inte säljs längre så därför kan jag tyvärr inte hjälpa dig med namn på själva borsten.
 
Sv: Har du en eltandborste?

Familjen hade en förr. Exet köpte den i julklapp till oss.
Jag tyckte den var komplett värdelös. Aldrig haft så mycket plack som då. Fick efterborsta med en vanlig ibland.

Vi hade en Braun.
 
Sv: Har du en eltandborste?

Vad heter modellen?

Dom hade oral b 3000 och 5000 som dom sålde.
 
Sv: Har du en eltandborste?

Jag upplever att tänderna känns mycket renare och då jag enbart använde eltandborste så berömde tandläkarna mig för att jag fått så fina tänder, har riktigt dålig tandkvalitet och fuskar endel..
 
Sv: Har du en eltandborste?

Jag har en från philips. Det finns en startknapp och en avstängningsknapp. Ingen CD. En lampa blinkar när det har gått två minuter och borsten fjädrar bort när man trycker för hårt. Jag tycker den är jättebra men å andra sidan har jag aldrig testat någon annan med mer finesser.
 
Sv: Har du en eltandborste?

Jag har en Oral-B Trizone från Braun eller vad den nu heter. Lite väl svulstig för en som är ovan kanske,men man kan byta borsthuvuden till de som är mindre i en invänjningsperiod ;) Hade en annan från Braun innan, den med skidlandslaget på förpackningen - kommer aldrig ihåg vad den heter :o

Jag har inte så mkt finesser. Den blinkar om man borstar för hårt, durrar till när man ska byta sida och säger till när man är klar.

Det är lätt värt att ha en eltandborste. Jag har haft det i 3-4 år nu och det är så mkt bättre, jag märker en direkt försämring då jag är på semester och bara tar med en vanlig.
 
Senast ändrad:
Sv: Har du en eltandborste?

Okej, då är det samma som dom rekommenderade. Får kika på den. Kostar runt 1500 kr va?
 
Sv: Har du en eltandborste?

Okej, då är det samma som dom rekommenderade. Får kika på den. Kostar runt 1500 kr va?

Jag har för mig den kostade ca 1000, men har haft den ett år nu så jag minns inte. Lovar iaf att du inte behöver kolla cd om du inte vill ;) bara sätt i batterier i tryck på knappen o kolla displayen.
 
Sv: Har du en eltandborste?

Det var ju en glad överraskning!
Trodde den var betydligt dyrare än så.
Jag får anlita dig som bruksanvisning om jag behöver en ;)
 
Sv: Har du en eltandborste?

Har haft braun innan men ar faktiskt övergått till de billiga colgate är det väl som hänger i vanliga hyllan och har vanligt batteri istället, tycker de funkar precis lika bra och mkt smidigare att den har sitt eget batteri och det är bara att byta ut och stoppa i ett nytt när det tar slut eller så köper man helt enkelt en ny för att få en ny och fräsch med det priset är det inte så mkt att knussla med.
 

Liknande trådar

Samhälle LRF:s företrädare sa i en debatt i Aktuellt nyss att antalet mjölkbönder har minskat i Sverige pga lagen om att korna har rätt att gå ut...
2
Svar
38
· Visningar
1 240
Senast: malumbub
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 544
Senast: MML
·
Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 250
Senast: Jeps
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 535
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp