Bukefalos 28 år!

Har era pållar börjat fälla vinterpälsen?

Min pålle är klippt, så på henne märks det inte så tydligt. Men visst har fällningen satt igång på de allra flesta av hästarna med vinterpälsen i behåll.


:banana: Sandra :banana:
 
Jaa.
Ponnyn fäller som bara den, han måste ju börja i tid så han får av sig hela tjocka vinterskruden innan sommaren ;)

Min andra pålla är iofs klippt, men har päls kvar över rygg och rumpa, och hon har inte börjat fälla den ännu, även då hon går med varma täcken.
Däremot i huvudet fäller hon. :)
 
Märkte idag att min valack börjat fälla vinterpälsen. Det är fortfarande ganska lugnt på hans sida, eftersom han inte har så mycket päls. Men min kallblodstravare, herregud säger jag! Hon började fälla för nästan en månad sen (!) och föller som värsta galningen! :smirk:
 
Min började fälla för nästan en månad sedan och är just nu ganska lugn på fällningsfronten. Hon fäller nämligen alltid i två omgångar, resten kommer att rasa av i början april. Så hon har vårpäls just nu, sedan blir det sommarpäls :)
 
Jovisst du, fyra shettisar med massvis av päls. Sucka. Men även stora hästen och dom flesta andra hästarna i stallet har också börjat fälla. Ju tidigare ju bättre mår dom, av det jag har hört. ;)
 
*lånar knapp* :)


Undrade också när foderpållen började tappa hår på huvudet, och rumpan! Han är appaloosafärgad med vitt på rumpan & resten brunt, så jag anklagade lillsyrran för att ha lånat mina borstar till sin vita ponny innan jag upptäckte att fällningen kommit igång.. :angel: Det började för flera veckor sen, 2-3, och det håller igång i maklig takt..
Fast det är ju inte varmare här än det var för ett par månader sen! :confused: Undrar varför de inte fryser..
 
Min valack fäller ganska mycket sedan några veckor tillbaka. Det har gått i en ganska lugn takt tycker jag (första våren jag har honom).
 
Massor! otäckad, har fällt i drygt två veckor. Har t o m hår under osten på ostmackan!!!
 
Japp! Min har det, flera veckor sen. Tycker inte det är så tidigt, fast här nere i Skåne är det ju ganska varmt och vårigt.
 
:rofl:

Jag tror att även grannarna har vita hår hemma, även om jag köra tomma maskiner efter mig så fastnar det hår ÖVERALLT.
 
hon började fäla lite diskret för en två veckor sedan nu bara rasar det av henne :rofl:
 
Hur tror ni att det är att jobba som equiterapeut? Päls överallt, till å med innanför BH:n när dagen är över! :rofl:
 
:rofl: ja, det låter ju inte sådär jätteroligt att råka ut för, men det var roligt att höra! :rofl:

Den enda sanna glädjen är skadeglädjen! :D
 
Det "ryker" runt mitt sto och hon har inte tjock päls . När jag tänker efter har hon aldrig hårat så här tidigt och inte i dessa mänger(får i hop en icakasse/dag) :rofl:
 
Japp, han har småfällt i några veckor men nu har det tagit fart! :) Är sååå glad för han har alltid varit så sen.
 
Ja, man ser ut som en hårig björn eller nåt sånt när man kommer in från stallet och har stått och borstat. :crazy:

Jag blir skäck eftersom jag har 4 hästar och alla har olika färg. :)

Har ändå tur att mina pollar inte är speciellt långhåriga trots att de inte varit täckade. :)

Men de är skönt att dagarna blir längre. :) :) :)
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Hundhälsa Sedan mellandagarna har jag märkt en markant skillnad i mängden hundhår på golven igen. Sommarpälsfällningen var absurd, jag fick...
Svar
19
· Visningar
3 066
Senast: Red_Chili
·
Hästvård Hej! Jag rider en appaloosa-korsning på 7 år, valack, import från Spanien. Bor på västkusten där det varit väldigt varmt ett tag och han...
Svar
7
· Visningar
1 254
Senast: Efwa
·
Hästvård Jag har en häst med krullig, eller rättare sagt vågig, svans. Hon har väldigt tjock svans och mycket man (islandshäst). Fick idag en...
Svar
12
· Visningar
1 485
Senast: Sirap
·
Hundavel & Ras När man läser rasbeskrivningar är det inte sällan man läser att just den rasen har mycket personlighet, är riktiga karaktärer. Då och då...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 212
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp