Bukefalos 28 år!

Har frisörer dålig koll?

Idas

Trådstartare
Igår var jag och klippte mig och frisören tyckte mitt hår var torrt och undrade vad jag använde för produkter. Förklarade att jag börjat använda ekologiska sulfat- och silikonfria produkter då min hårbotten är känslig och jag insett att det inte är bra med så mycket kemikalier. Att detta då kan innebära att håret känns torrt ett tag eftersom det inte är helt halkigt av silikon.

Hon verkade inte lyssna på detta utan rekommenderade mig en hårolja som var "såååå bra" men som innehöll silikoner när jag tittade på innehållsförteckningen.

Det här kanske var ett undantag men har frisörer dålig koll på vad som pratas om på internet? Med balsammetoden och liknande? Tycker ofta att schampot frisörer använder stinker syntetiskt. Eller har de produkter med hög intjäning som de blir tillsagda att försöka sälja? Det känns ju sådär isåfall..
 
Jag tror att många frisörer har dålig koll. De som inte är intresserade av sånt som "giftfritt" och miljövänligt har nog ingen aning om att det finns alternativa vägar.
Sök dig till en frissör som har uttalat att de bara använde naturliga produkter.
 
Självklart blir det lättare om man delar värderingar, själv går jag till ekofrisör och är supernöjd. De gör många jobb åt fotograferingar och stora modereportage, vilket ytterligare borgar för att det är högklassiga jobb - med högklassiga produkter. Trots att det är eko.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har problem med mitt hår. Det ända schampot som har fungerat (burts bees) har slutat att tillverkas och jag hittar inget likvärdigt...
2
Svar
25
· Visningar
2 250
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ Kortfattat: Har någon koll på vad det finns för "sulfatfria" duschkrämer / schampon? Har misslyckats totalt när jag försöker söka...
Svar
10
· Visningar
1 339
Senast: svea
·
Kropp & Själ Hej! Är det någon här som kör med WO? Menar alltså inte balsammetoden eller äggtvätt eller liknande utan enbart hårtvätt med vatten...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 567
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp