Bukefalos 28 år!

Har ni humor?

Sv: Har ni humor?

Jag skulle istället vilja fråga varför är det så viktigt att ha humor?

Inte måste man ha humor. Jag tycker att det förekommer ett missbruk av humor. All den här humorn som riktas mot politiker och andra styrande tex, är inte det bara ett sätt att hjälpa dom, att släta över deras misstag, så att ingen behöver ta något ansvar.

Nu har jag sett en film som heter en på miljonen som jag tycker är väldigt rolig men den är egentligen väldigt politisk. Jag skrattar tex väldigt mycket åt vakten som skriker, "jag har er på kornet, jävla svartskallar!" och tycker att det synliggör en "samhällelig problematik", men egentligen så kanske det också bagatelliserar det och slätar över.

Jag vill då inte vara en tråkmåns som knappt drar lite på munnen. Humor, skratta och ha roligt gör ju underverk för kroppen och själen!
 
Sv: Har ni humor?

Humor, skratta och ha roligt gör ju underverk för kroppen och själen!
Inte bara det, allt går så mycket lättare om man kan garva åt både sina och andras misstag. :D


*Sa han som blev liggande raklång över ensilagehögen som låg mitt i gången där det INTE brukade ligga ensilage, och blev stångad av tjuren varenda dag i vintras och bara garvade åt alltihop.* :D
 
Sv: Har ni humor?

Inte bara det, allt går så mycket lättare om man kan garva åt både sina och andras misstag. :D


*Sa han som blev liggande raklång över ensilagehögen som låg mitt i gången där det INTE brukade ligga ensilage, och blev stångad av tjuren varenda dag i vintras och bara garvade åt alltihop.* :D

Fast det kan jag ju, garva åt mina och andras misstag. Jag kommer bara inte på något bra exempel just nu :arghh:

Fast är jag en tråkmåns?

http://www.youtube.com/watch?v=1uwOL4rB-go

Jag gillar den :D
Kolla ögonbrynen!
"Arkned" :D
 
Senast ändrad:
Sv: Har ni humor?

Vi har humor! Både du och jag. Hur många gånger under alla dessa år har vi suttit och skrattat så tårarna runnit?? Ganska många gånger skulle jag vilja påstå ;)
 
Sv: Har ni humor?

Vi har humor! Både du och jag. Hur många gånger under alla dessa år har vi suttit och skrattat så tårarna runnit?? Ganska många gånger skulle jag vilja påstå ;)

Ja många många gånger faktiskt. :) Det är kul att skratta sig till tårar! :p
 
Sv: Har ni humor?

Inte bara det, allt går så mycket lättare om man kan garva åt både sina och andras misstag. :D


*Sa han som blev liggande raklång över ensilagehögen som låg mitt i gången där det INTE brukade ligga ensilage, och blev stångad av tjuren varenda dag i vintras och bara garvade åt alltihop.* :D

Den klockrena bilden på dig, Mamma Mus lugg, hunden som står och tittar ner i golvet som om hon tänker "oh kära nån så förfärligt han ställer till det nu igen, kära nån" och ensilagehögen är faktiskt ganska rolig :D
 
Sv: Har ni humor?

Du har humor basta :D
Att din tråkiga familj inte kan förstå att humor är personligt och att man inte alltid gillar samma sorter är tråkigt. Låt det gå in genom ena örat och ut genom andra. De kanske bara inte är rätt sällskap att känna humor i.
Det är skillnad på humor och humor.
Viss sort antingen hatar man eller älskar.
Jag tycker att engelsk humor är just så då den är speciell.
Sedan kan humor vara allt från att fnissa för ens barn kommer med så roliga kommentarer till en actionfilm eller de sk Home Videos osv.
Man behöver inte gapskratta för att man finner det roande. Man behöver inte ens dra på smilbandet. Det är en känsla man känner inom sig.
Vissaä r bara mer ljudliga än andra.
Sedan är jag mest lättroad när jag är trött för då kan jag skratta åt sådant jag aldrig gör annars.

http://www.youtube.com/watch?v=jzhCxPML-OM

http://www.youtube.com/watch?v=jzhCxPML-OM
 
Sv: Har ni humor?

Jag gillar inte engelsk humor, kanske kan man sammanfatta den med det. De är bra på att skriva deckare där, men just humorbiten är ju inte någon höjdare för mig.

Jag gillar alla Dödligt Vapen filmerna, de är roliga, även om jag kan alla filmerna utantill fram och baklänges nu så bjuder de fortfarande på en hel del skratt. Tex när ena polisen sitter på dass och inser att det är en bomb på toastolen. :D Eller när den ena slänger sig på golvet och käkar hundkex och morrar för att samtala lite smått med en vaktande rottweiler! Vägen till en rottweilers hjärta liksom :P

Och Jackie Chan, jag älskar honom! Han hade gärna fått vara gift med mig om han bara hade fortsatt se så himla glad ut alltid, det är enda kravet jag har, att han ser glad och snäll ut :)

Mr Bean avskyr jag helt, han är hemsk, det är inte humor, det är att förlöjliga en människa och en människas hjärna :P Han har en fin bil dock! Men den väger inte upp, tyvärr ;)
 
Sv: Har ni humor?

Jag förstår i princip all humor även om jag själv inte finner den rolig.
Jag dras personligen mer åt underfundig, svart och lite rå humor, är inte ett dugg känslig och anser väl att man kan skämta om allt.

Är det något som får mig att fly fältet så är det tönterier och trams, det finns en hel del kladdig jamsande som faller in där.
Det behöver inte vara buskis eller fjantiga komedier, det räcker gott och väl att under en kvart sitta med en grupp människor en julafton och studera när familjens byracka skall leta fram sin julklapp under julgranen och försöka öppna den medan åskådarna förtjust skrattar och fnissar. Uttråkad med skämskudde är rätt beskrivning.
Då var det desto roligare när samma byracka under natten drog i sig en hel kartong Frolic och sprutade ned husse och mattes halva lägenheten med skit - det var humor!
 
Sv: Har ni humor?

Den klockrena bilden på dig, Mamma Mus lugg, hunden som står och tittar ner i golvet som om hon tänker "oh kära nån så förfärligt han ställer till det nu igen, kära nån" och ensilagehögen är faktiskt ganska rolig :D

Ja när jag umgås med djur eller håller på och fixar med dom eller hos dom så kan precis vad som helst hända, faktiskt. :D

Djur har humor, ganska rå men hjärtlig och kan ställa till med bus "bara-för-att" och den som sett busblicken på nån kossa som rymt i eller ur lagårn och botaniserar på egen hand och blir påkommen, skrattar man inte då åt galningen då är man totalt humorbefriad för den blicken säger ALLT! :rofl:
 
Sv: Har ni humor?

Ja när jag umgås med djur eller håller på och fixar med dom eller hos dom så kan precis vad som helst hända, faktiskt. :D

Djur har humor, ganska rå men hjärtlig och kan ställa till med bus "bara-för-att" och den som sett busblicken på nån kossa som rymt i eller ur lagårn och botaniserar på egen hand och blir påkommen, skrattar man inte då åt galningen då är man totalt humorbefriad för den blicken säger ALLT! :rofl:

Hunden i mitt inlägg längre upp har humor. Hon bjuder på sig själv på ett så himla roligt och intelligent sätt!

SAM_0024r.jpg


(Husse hade retats med henne med leksaken så en tid efter snodde hon den och VÄGRADE släppa den! :D)

(Jag skulle kunna åka till USA bara och enbart för att träffa den här dobermanncharmtrollet!! :) )
 
Sv: Har ni humor?

Jag förstår i princip all humor även om jag själv inte finner den rolig.
Jag dras personligen mer åt underfundig, svart och lite rå humor, är inte ett dugg känslig och anser väl att man kan skämta om allt.

Är det något som får mig att fly fältet så är det tönterier och trams, det finns en hel del kladdig jamsande som faller in där.
Det behöver inte vara buskis eller fjantiga komedier, det räcker gott och väl att under en kvart sitta med en grupp människor en julafton och studera när familjens byracka skall leta fram sin julklapp under julgranen och försöka öppna den medan åskådarna förtjust skrattar och fnissar. Uttråkad med skämskudde är rätt beskrivning.
Då var det desto roligare när samma byracka under natten drog i sig en hel kartong Frolic och sprutade ned husse och mattes halva lägenheten med skit - det var humor!

Jag har svårt att förstå det roliga med frolichändelsen, den är mer tragisk nästan. Synd om hunden och synd om ägarna.

Men jag håller till viss del med dig om julklappen- det är ju inte roligt att titta på, men sött ju! :p
 
Sv: Har ni humor?

Jag är ganska lättroad faktiskt, men jag är inte så förtjust i stand-up - förutom Jonas Gardell. Glenn Killing i manegen tycker jag var jätteroligt när det gick men då var jag tio år... vet inte varför det poppade in i huvudet.

Jag gillar America's Funniest Home Videos skarpt, men det är inte så roligt när folk skadar sig - det är väl mest djurfilmerna som jag tycker är roliga.

The Inbetweeners - både serien och filmen - tycker jag är dökul.

Jag kan vara lite tramsig sådär och "bestämma" mig för att jag inte gillar något - så gjorde jag med The Big Bang Theory och How I met your mother, vilket resulterade i att jag tittade på alla säsonger på typ en vecka av båda. How I met your mother gapskrattar jag sällan åt men jag tycker att Barney är så himla rolig.

QI är en jättefavorit (jag tyckte svenska versionen var rätt kul också men inte alls i samma klass), och jag gillar Blackadder, Monty Python, Fawlty Towers, Skenet bedrar och sådan klassisk humor.

Sist jag riktigt gapskrattade var igår kväll när vi slötittade på Äntligen hemma och trodde att killen sa fisbräda istället för frisbräda. Jag är jättebarnslig med sådana saker, fast bara med mamma egentligen.

Herregud. Och en sak jag skrattar åt fast jag verkligen inte borde är pappas kollegas golden retriever. Han vägrar gå ut när det regnar. Han har dessutom käkat upp en duva och en gång kom familjen hem och han såg väldigt skyldig ut. De letade efter kiss eller bajs i något hörn, men ingenting där. Det fanns ingen kvar undulat heller.

Sedan skrattar jag gärna när man inte FÅR skratta. Typ när pappa slängde tvätten istället för soppåsen för ett tag sedan. OJ vad mamma var arg, jag fick lämna våningsplanet och smygskratta in i kudden.

Och häromdagen skrattade jag mycket gott åt Fredrik Backmans En man som heter Ove. Förresten skrattar jag alltid åt hans blogg.
 
Sv: Har ni humor?

Han gjorde även Jeeves and Wooster med (underbare) Stephen Fry, samt sketchserien A bit of Fry and Laurie :)
 

Liknande trådar

Relationer Min bror är ett par år äldre än mig, närmare 40. Kortfattat så har vi alla en dålig relation med vår far och min bror var retad/mobbad...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 520
Senast: Pyrite
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 411
Senast: cirkus
·
Relationer Nu känns det verkligen som om det är dags för mig att beställa ett 'crazy cat lady starter kit'. Jag har sagt det förr och jag säger...
2
Svar
26
· Visningar
5 265
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 938
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp