Bukefalos 28 år!

Har vi några apotekare eller biologer här?

Jag är biolog med inriktning på etologi. Jäkligt tuff marknad skulle jag säga, jobbar som djurvårdare på nivå 3 på ett djursjukhus och är ansvarig för ”kattverksamheten”.
Jag har samma utbildning, och skulle säga att marknaden är i princip obefintlig om man inte vill ha eget eller jobba som lärare. Typ.

Själv blev jag miljöhandläggare istället.
 
Jag har samma utbildning, och skulle säga att marknaden är i princip obefintlig om man inte vill ha eget eller jobba som lärare. Typ.

Själv blev jag miljöhandläggare istället.
Ja, jag körde eget företag några år och sedan sökte jag mig mot djursjukvården. Orkade väl med ca 5 år som egen företagare. Tror att man får tänka sig mer av en akademisk karriär om man vill jobba som biolog.
 
Och som biolog och etolog, och utbildare av biologer med etologi som inriktning så vet jag att väldigt många får jobb inom vad de själva anser vara relevant för utbildningen. Jag har sällan personer på lager när jag blir kontaktad där behov av person med den kompetensen finns.

Men enkelt är det inte, och de banor som finns passar inte alla. Själv skulle jag också ha svårt att byta jobb.
 
Och som biolog och etolog, och utbildare av biologer med etologi som inriktning så vet jag att väldigt många får jobb inom vad de själva anser vara relevant för utbildningen. Jag har sällan personer på lager när jag blir kontaktad där behov av person med den kompetensen finns.

Men enkelt är det inte, och de banor som finns passar inte alla. Själv skulle jag också ha svårt att byta jobb.
Av de jag umgicks med har ingen fått ett för utbildningen relevant jobb. Men visst, det var ju bara min lilla klick av världen.