Bukefalos 28 år!

"Hårddisk" på nätet?

E

emmath

Någon som vet något bra ställe som man kan lagra filer på? Alltså som en hårddisk på nätet? Helst gratis eller iaf inte så dyrt. Jag behöver plats för ungefär 150 mb. (Eller också kanske jag borde rensa helt enkelt ... :crazy: )
 
Sv: "Hårddisk" på nätet?

Tja lite svårt att hitta såan tjänst som är gratis
De som är grats har ofta dålig trafik och jobbig interface och för mycket reklam som kommer upp hela tiden.

Kolla in IDG tjänst (www.idg.se/webbdisk) inte så billigt om man får säga det själv

Finns ju stora utrymme för hemsidor i så fall men de brukar ha en regel att det ska vara en hemsida på den fast då kanske det räcker med att göra en liten en :)
 
Sv: "Hårddisk" på nätet?

Skaffa dig ett gmail-konto (gmail.google.com) och posta filerna till dig själv, gärna zippade. Då kan du både rensa upp din hårddisk lite och få en fusk-backup. Tror man får i storleksordningen 2 GB där.
 
Sv: "Hårddisk" på nätet?

Japp det var åxå ett sätt lite över 2 GB får man men du kan bara skicka max 10 MB bifogade filer per mail
 
Sv: "Hårddisk" på nätet?

Jag har ett sånt konto och provade att skicka en zip på 64 mb, men det gick inte :( Men nu vet jag, tack vare er, att jag kan skicka dem i 10 mb:s klumpar i stället. Tack för hjälpen! :)
 
Sv: "Hårddisk" på nätet?

tror du får rensa lite.. ;)
eller så skaffar du en USB minne finns 256 mb för 300:-
eller skaffa en etxern hårddisk..
 
Sv: "Hårddisk" på nätet?

Vem behöver ett interface? Skaffa ett ftp-konto nånstans och hantera filerna med valfritt ftp-program. Passagen och Spray har väl båda såna gratishemsidor där man får ett ftp-konto t ex.
 
Sv: "Hårddisk" på nätet?

Elektron skrev:
Vem behöver ett interface? Skaffa ett ftp-konto nånstans och hantera filerna med valfritt ftp-program. Passagen och Spray har väl båda såna gratishemsidor där man får ett ftp-konto t ex.

Japp de har det men en jag kan tänka mig i deras avtal så ska det vara en hemsida och inte bara en massa filer på konto för då har de rätt att ta bort kontot.


USB-Minne är en bra grej som inte kostar så mycket
Extern HD kostar desto mer men man får en hel del utrymme.
 
Sv: "Hårddisk" på nätet?

*lånar knapp och svarar lite allmänt*
Jag skaffade ett hemsideskonto på 50 mb men har inte lyckats komma åt det för lösenordet till ftp:en funkar inte. Orsaken till att jag behöver någonstans att göra av alla grejor (mest bilder) är att de ligger på min jobbdator och jag ska byta jobb. Jag har skickat en del till min gmail men det är lite meckigt. Upptäckte precis att jag har 2 filmer på ca 200 mb tillsammans, så jag måste skaffa mig ett usb-minne för dem kan jag inte skicka.
 
Sv: "Hårddisk" på nätet?

Laban skrev:
Japp de har det men en jag kan tänka mig i deras avtal så ska det vara en hemsida och inte bara en massa filer på konto för då har de rätt att ta bort kontot.

Men vad griniga de var då! Ptja, jag hade nog byggt en enkel hemsida med en pekare till varenda fil och lösenordsskyddat sidan, bara för att reta dem :p
 
Sv: "Hårddisk" på nätet?

Japp det är ganska så vanligt faktist :)

Jag har ju en hemsida som jag får göra av 1 GB och det kommer att gå åt med en hel del bilder som kommer upp under veckan :)
 
Sv: "Hårddisk" på nätet?

Jag har haft mitt konto på Passagen i flera år utan problem. Annars kan man ju slänga upp vad skräp som helst för att komma runt det problemet. Vad jag vet finns inget som säger att de kan plocka bort det utan mitt medgivande eller åtminstone en förvarning. Om man har nån slags bredbandsuppkoppling brukar man även där ha möjlighet till att ha en egen hemsida med tillhörande ftp-konto och där betalar du ju för det så det verkar korkat om de skulle börja radera dina filer.

Annars kan man ju regga en egen domän som alternativ till ett externt minne.
 
Sv: "Hårddisk" på nätet?

emmath skrev:
*lånar knapp och svarar lite allmänt*
Jag skaffade ett hemsideskonto på 50 mb men har inte lyckats komma åt det för lösenordet till ftp:en funkar inte. Orsaken till att jag behöver någonstans att göra av alla grejor (mest bilder) är att de ligger på min jobbdator och jag ska byta jobb. Jag har skickat en del till min gmail men det är lite meckigt. Upptäckte precis att jag har 2 filmer på ca 200 mb tillsammans, så jag måste skaffa mig ett usb-minne för dem kan jag inte skicka.

Har du frågat vad som är fel där du reggat hemsideskontot då?
 
Sv: "Hårddisk" på nätet?

Japp, men jag har inte fått något svar på det än. Snart dags att fråga igen ...
 
Sv: "Hårddisk" på nätet?

MSNa över det till nån kompis så länge..
då.. men USB minne är kalas.. fattar inte hur jag klarade mig utan sånt innan de fanns. :d
 
Sv: "Hårddisk" på nätet?

Apropå Gmail... var fixar man nytt konto någonstans... hittar det inte!
 
Sv: "Hårddisk" på nätet?

Någon som har det skickar till din e-mail adress.

Nu ska det poppa upp lite då och då när man söker på google men om det fungerar i den svenska versionen vet jag inte.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 493
Senast: SiZo
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 832
Senast: Buzzter
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 622
Senast: miumiu
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 744
Senast: Buongusto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp