Bukefalos 28 år!

Håriga fleecetäcken

H

Hästbiten

Nu under fällningen så fastnar ju alla hårstråna som klister på fleecetcäken, tröjor mm. Några tips hur man får bort håren?
Om jag borstar på dom, så flyger hårstråna bara tillbaka :confused:
 
Det var tips i senaste Ridsport!!

Man ska köpa en liten handske man har när man kammar katter och hundar!! :)

Den ska vara jättebra tydligen... Bara att testa!
 
Okje, men var får man tag på den?

Ska testa ryktsten oxå :bow:
 
Förutom att få bort håren skulle jag använda ett annat täcke den här tiden som det inte fastnar så mycket i, tex hansbotäcke, då minskar ju problemet!
 
Hejsan!
Klädesroller funkar utmärkt. Är du väldigt rädd om fleece-täcket så skulle jag inte använda rycktstenen, den kan göra att du sliter/skaver onödigt på täcket :smirk:
 
Tackar för alla tipsen :bow:
Ska testa klädesrollarer! Tycker det låter smart.
Jag kan inte dammsuga dom för vi har centraldamsugare och håren fastnar inuti den där maskinen, jag har testat :)
Jag kan inte ha tex. hansbo täcken på hästen ute i hagen. Det är mina regntäcken som har fleecefoder inuti. Men inne på natten hade jag kunnat ha ett täcke som inte suger fast hårstråna.

Tack tack igen! Nu ska jag hem och testa!
 

Liknande trådar

Utrustning Min shettis har märkbart varit störd av sin tjocka päls (väldigt kliig, vill rulla sig när hon rör sig etc), men hon har inte kommit...
Svar
16
· Visningar
1 118
Senast: Ise
·
Kropp & Själ Någon som har erfarenhet av det? Har provat lite olika p medel nu för att bli mensfri och ingenting fungerar. Nu senast fick jag p...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Mirre
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
942
Senast: Hoarfrost
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp