Harvard-källhänvisning (bra guide?)

bettysmatte

Trådstartare
Skriver ett arbete till en kurs. Det var läääääääänge sedan jag regelbundet gjorde det, så vissa bitar har fallit bort lite. När jag skrev använde vi alltid APA (pluggade psykologi i USA, så det var ju logiskt kanske ;) ), men nu ska vi använda Harvard. Jag TYCKTE att jag följde den guide som lärarna gav oss när jag skrev vårt förra lilla arbete, men fick kommentar i stil med att det var bra att jag använt källhänvisningar men att det inte var Harvard... Finns det någon riktigt bra guide som enkelt visar har man anger källor både i löpande text och i referenslistan? Vill inte känna mig som en idiot igen... ;)
 
Den stora skillnaden är väl att på den ena lägger man källan först i texten, t ex Isaksson (2002) menar att, medan på Harvard kan man lägga källan sist inom parantes. Sen finns det små andra skillnader, men de tycker jag inte är så märkvärdiga.
 
Tycker Umeå har en suverän sida.. googla där också om du vill ha jämförelser med övriga då de nämner mer än en.

Sedan, om du missat det -vilket jag gjorde ganska länge men på libris.se kan du söka litteraturen och sedan klicka på skapa referens så får du den korrekt direkt, bara att kopiera och klistra in under referenslitteratur sist i ditt arbete. Glöm inte ändra färg och format till korrekt bara..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp