Bukefalos 28 år!

HATJO, eller vad en valp hinner på en halvtimme

Sv: HATJO, eller vad en valp hinner på en halvtimme

Uppdatering på begäran. ;)

Vet knappt vart jag ska börja, hela veckorna är ett enda händelserikt surr numera.

Igår köpte jag en plyshanka utan stoppning. Den är superkul att ha dragkamp med. I ena ringhörnan: Hatjo 7,5 kg och i andra: Abbe 26 kg. Nu har de i princip hängt i den konstant och det enda som händer är att den knakar lite. Hatjo har kommit på att om han lägger sig på sidan och håller fast så blir han släpad runt i huset vilket är JÄTTEKUL. :D

Igår hoppade Hatjo in i kanten på altanen och sprang sen runt på tre ben en stund. Sen gick det över till haltande efter 10 min (här någonstans satt jag och pratade med veterinär) och imorse var det borta. Hade kunnat bli vetbesök nr två på väldigt kort tid.. :p

Sambon fick för sig att lägga upp ett eget youtube-konto häromdagen (Abbe och Hatjo busar, samt andra äventyr) med filmer på marodörerna.

Hatjo har en tendens att bli övertrött ibland, och då är det superkul att rejsa runt överallt.Typ såhär: :bump::rofl::bump: Lagom kul kl åtta på kvällen. ;)

Dagens bild:
%7BBC344DAA-DBB4-43F1-AF9B-F70C766856CC%7D.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: HATJO, eller vad en valp hinner på en halvtimme

Hatjo har kommit på att om han lägger sig på sidan och håller fast så blir han släpad runt i huset vilket är JÄTTEKUL. :D

:rofl::rofl::D


Hatjo har en tendens att bli övertrött ibland, och då är det superkul att rejsa runt överallt.Typ såhär: :bump::rofl::bump:

Hahaha XD Hmm, sambons vovve blir hysterisk när hon fått motionera ovanligt mycket en dag, undrar om hon också är övertrött tro?
 
Sv: HATJO, eller vad en valp hinner på en halvtimme

Det kan nog vara lite så... Det märks väldigt tydligt på Hatjo när han är övertrött, för först rejsar han runt kanske tio minuter, sen börjar han med pip som sen går över i gäspningar för att sen däcka i något hörn en stund senare.

Glömde: Den senaste leksaken är PET-flaskor. Urkul. Alltid. Förutom när de är "läskiga" och behöver en utskällning.
 
Sv: HATJO, eller vad en valp hinner på en halvtimme

Det kan nog vara lite så... Det märks väldigt tydligt på Hatjo när han är övertrött, för först rejsar han runt kanske tio minuter, sen börjar han med pip som sen går över i gäspningar för att sen däcka i något hörn en stund senare.

Glömde: Den senaste leksaken är PET-flaskor. Urkul. Alltid. Förutom när de är "läskiga" och behöver en utskällning.

Hahaha, åh vad man saknar valp nu :love:
Och Abbe (som jag antar den stora heter) var ju ursnygg!! :love:
 
Sv: HATJO, eller vad en valp hinner på en halvtimme

Ja, han är snygg "gamlingen" och snäll. Lite för snäll kanske.. :)

Såhär kan det bli när man däckar:
%7B497F9107-A84E-4FCF-A9B4-0FDDD8D25324%7D.jpg
 
Sv: HATJO, eller vad en valp hinner på en halvtimme

Nu har det ju gått nästan en månad sen förra uppdateringen. Hatjo väger i dagslägen nästan 12 kg, vilket är lite mer än halva vuxenvikten. Häromdagen var det en som frågade om han var ett halvår gammal, så han verkar nog äldre än vad han är. För mig är han beeebis med 15 veckor, även om jag inser att han växer så det knakar.

Hatjo fick prova på att gnaga på märgben igår. Det gick bra så länge märgen var lättåtkomlig, men när den hade "krupit in" en bit så att den var svårare att få tag på så kom han bärandes på benet ut till köket. När jag frågade vad han ville så la han ner benet, tittade på mig, bet lite på benet och gnydde - ungefär som om han sa "MEN MATTE, det GÅÅÅÅR ju inte att få ut det där godaste!".

Sen har Hatjo hälsat på en massa roliga hundar. Roligast hittills var en Corgi som han hängde i svansen säkert en halvtimme. Corgin sa inte så mycket utan försökte springa vidare. Såg rätt roligt ut. :)

Hatjo har börjat på valpkurs och är än så länge stjärnan i gruppen. Kontaktövningar är nemas problemas och sitta kan vi både med och utan handkommando. Sen så tycker Hatjo att om man inte kan leka med de andra valparna så kan man i alla fall leka med matte. :love: Han är så fin lillkillen.

Nästa steg är att hitta en vettig tränare som kan hjälpa oss med fågelinjagningen. Han har tydligt fågelintresse, så den biten ska nog inte vara så problematisk. För övrigt så snubblade han (rent bokstavligt) över en hare häromdagen, och både han och haren vart nog ungefär lika förskräckta. Båda drog åt varsitt håll och Hatjo kom efter 2 meter på att det nog var något roligt det där som sprang iväg, så han vände för att gå efter. Men då fanns matte där med ost, så haren blev nerprioriterad. Harjakt kommer så småninom när man lärt sig hur man ska göra med fåglar. :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp