Hederspriser på tävling - får lämna tillbaka?

Jag gissar att du tävlar på lite högre nivå? Det är en helt annan kategori hederspriser på lägre nivå. Och ingen i min bekantskapskrets vill ha det jag själv skulle ratat. Jag kan heller inte se det är mer otacksamt att låta hederspriset stanna hos klubben för att kunna delas ut igen än att skänka bort det.

Nja, egentligen inte. Fast respektive arrangörer hade lyckats ovanligt bra med att ragga hederspriser.
Borstar, grimmor och liknande är kul.
Lampor och prydnader och annat är inte alls lika intressant, nej.
 
Syrran startade i en dressyrtävling för storhäst. I den första klassen vann hon en reflexväst och i andra klassen ett schabrak. Låter helt okej, men... Reflexvästen var perfekt i storleken till till stallägarens då sju år gamla dotter, det vill säga alldeles för liten för min syster som drar XXS i storlek. Schabraket var ett allroundschabrak i storlek ponny, i en storhästklass i dressyr.
 
Nja, egentligen inte. Fast respektive arrangörer hade lyckats ovanligt bra med att ragga hederspriser.
Borstar, grimmor och liknande är kul.
Lampor och prydnader och annat är inte alls lika intressant, nej.

Fast hellre en lampa än en prydnadsfigur. Nu var det utställning men jag vann ett glas med thelwellmotiv, och en klämspot halogen. Låt oss säga att lampan kommit till mer användning än glaset (som jag har pennor i).

Men glaset är ändå helt okej som pris - tusen ggr hellre det än kaffe, reklamgratissaker eller typ en tavla/figurin/annat liknande.
 
Det är lika roligt som arrangör när man som sponsorpriser till en storhästtävling får X antal ridstrumpor i storlek 30-34?
 
Jag sa förra gången att jag inte skulle lämna tillbaka. Men förra helgen gjorde jag det. Jag är glutenintolerant och vann bröd. Kunde fått byta till grillverktyg men bor i lägenhet. De tyckte synd om mig och satt jag kunde få förstapriset i stället, men det vägrade jag för att det kändes inte rätt när jag kom sjua. Så jag gick därifrån utan, tjejen som passade prisbordet fick mitt bröd :)

Det stora problemet egentligen var att man skulle få välja från ett prisbord och ettan skulle få välja först men hon var inne på lagprisutdelningen med häst och allt och det skulle dröja innan de kom och Z höll sig tyvärr inte det minsta lugn på parkeringen..
 

Liknande trådar

Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 266
Senast: kryddelydd
·
Dressyr Lägger denna tråd på dressyr då den handlar specifikt om dressyrtävlingar. Kravet på hederspris värde är ju borttaget ur TR sedan några...
Svar
11
· Visningar
3 173
Senast: Novali01
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 411
Senast: Disen
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 605
Senast: zoowie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp