Bukefalos 28 år!

Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

Nu förstår jag inte. Du får gärna vara glad över din flaska, men tänk om det hade varit en 15-åring som vann? Som Messy säger borde det nästan bli "langning".
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

Det kanske fanns alternativa priser om så fallet skulle bli? :)
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

Ja det vill jag tro att det fanns. FT-arrangörer har ju inte för vana att ge bort såna här saker så jag är övertygad om att det fanns alternativ om någon under 18 hade vunnit.

Men hur det var med det där nudelpaketet o hur man tänkte det som ett hederspris DET skulle jag vilja veta!:rofl:
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

Tjejen som kom trea är inte typ 15 . Och ett medlemskap i STF tycker jag faktiskt är en rätt bra grej, folk som är ute på många tävlingar kan behöva sova på vandrarhem och sånt och då kommer ett sånt medlemskap in ganska handy.

MEN ett nudelpaket ! Hilfe ! Nej det är verkligen inte okej
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

Fast jag tycker att nudelpaketen är en ganska kul grej. Roligt skämt i alla fall som man kan dra för icke-hästinsatta. Det är ju så uppenbart att nudlarna är sponsrade :)

"Vad kan mina vinna på en hästtävling egentligen?"
"Tja, ett nudelpaket, en gratis produktkatalog, en hamburgepress eller varför inte en svamphåv och -borste" :):)
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

Men ett nudelpaket och inget mer är jäkligt ynkligt tycker jag.
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

Det tycker jag också men så var ju inte fallet för min del och jag vet att arrangören är medveten :)
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

Var bara tvungen att kommentera detta då jag skrattat hejdlöst åt nudlarna.
Jag tyckte det var väldigt lågt x)
Jag fick även jag min första placering i fälttävlan här ^^ dock på tionde plats och fick äggnudlar med nån sketen woksås och en groteskt ful rosett x''D

Dock så ropade dem tillbaka mig då min kära vän skulle starta lätt klass. Då fick jag min plakett och mitt hederspris. Men det kändes lite snopet att gå därifrån med en rosett och ett paket nudlar. x'''D Under all kritik faktiskt.
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

Vadå, fick du något mer som hederspris? :)
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

Tyvärr har de en tradition av dåliga hederspriser, iaf senaste två åren jag varit med. Kom femma i debutant och fick en plastklocka, året därpå kom jag tvåa i lätt klass och vann ett sillset, alltså typ knivar och gafflar att äta sill med...
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

:D varför inte istället för att ge bort nudlar och sillset köpa in typ blommor?
en bukett blommor + anmälnings avgiften tillbaka kommer nog ingen sura över.
den som vinner kan ju få ngt extra.

har än så länge inte vunnit ngt mer än klubb tävlingar, och där så fick man ridstrumpor eller en rykt påse med plast borstar i (har 3 st likadana :/). hade varit lika glad över bara en rosett och en blomma. (plaket har jag aldrig vunnit :()
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

Det här lätt ju intressant med alkohol som pris... ?

Gick nyligen och läste alkohollagen och där poängteras det mycket om att det är olagligt att ge bort alkohol.....
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

*kl*
Är det borttaget i TR hur mycket hedersprisets värde ska vara?

Alkohol är väl definitivt inte lämpligt som hederspris, det finns ju de under 18 som rider stor häst... Var det ingen som ifrågasatte arrangören på plats?
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

Antagligen för att de blev sponrade med nudlarna = gratis för arrangören.
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

Det står inget om alkohol som pris i tävling i Alkohollagen vad jag kan se, hittade bara detta:

7 § Alkoholdrycker får inte säljas eller annars lämnas ut till den som inte har fyllt 20 år. Beträffande folköl gäller motsvarande den som inte har fyllt 18 år.

Servering av alkoholdrycker får ske till den som har fyllt 18 år.

8 § Alkoholdrycker får inte lämnas ut till den som är märkbart påverkad av alkohol eller andra berusningsmedel.

Alkoholdrycker får inte lämnas ut om det finns särskild anledning att anta att varan är avsedd att olovligen tillhandahållas någon.

Den som lämnar ut alkoholdrycker ska förvissa sig om att mottagaren har uppnått den ålder som anges i 7 §.

9 § Det är förbjudet att som ombud eller på därmed jämförbart sätt anskaffa alkoholdrycker till den som enligt 7 eller 8 § inte har rätt att få sådan vara utlämnad till sig. Det är också förbjudet att i annat fall än som avses i 4 kap. 4 § andra stycket 1, 2 och 4-7 i större omfattning tillhandagå annan med att anskaffa alkoholdrycker.


Men Riksidrottsförbundet har säkert nån regel om att alkohol inte får ges som pris.
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

Jag skummade bara men hittade inget bättre heller, grundar dock mitt antagande på att jag spelar quiz på en pub varannan vecka och där fick man ändra priserna för några år sen iom att de inte längre fick dela ut alkohol i pris längre. Numera får vi presentkort på Siba. :crazy: ;)
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

En pub har väl bara serveringstillstånd men får inte lämna ut hela förpackningar? Kan va nåt sånt.
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

*kl*

vi pratade med förbundet på Falsterbo... men TS får skriva exakt vad de sa....
jag uppfattade det iaf som att det INTE var ok och att det var bra att TS reagerade.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp