Bukefalos 28 år!

helt omöjligt!

beauspirit

Trådstartare
lyckas inte hitta ett tvådelat eggbett eller bridongbett (fasta ringar) i mässing i 10.5.
helt omöjligt, har letat jättemkt :(.

hittat ett bra på lillhästenistav i cyprium som är som mässingsbett fast det kostade 310 (men blir väl tvungen) och fanns bara ner till 11.5 :mad:.

hööks har bara jättetjocka massiva och minsta är 12,5
andra ridsportbutiken hade inga hemma och fanns heller inga i katalogen för dom att beställa hem :(.
bara granngården kvar att kolla.

irreterande, annars får jag väl lov att ha ett silverfärgat bett till mitt träns med mässingsspännen och tyglar med mässingsspännen (som är helt nytt och vill inte köpa nytt med silverspännen direkt :crazy:).

ingen som kan hjälpa mig, hittat nån stans här på internet med ett sånt bett eller osv?!

:cry:
 
Globusbetten brukar väl finnas i alla möjliga och omöjliga storlekar och varianter(och i mässingfärg)!
Hör med ridsportbutiken igen... Det borde finnas!
 
nepp kollade i deras katalog i dag, och alla vanliga bett (rörliga ringar) fanns i båda färger alla storlekar osv. men inte eggbetten :(.

kollade även i deras andra bettsortiments katalog nånting och de hade dessa cypriumbett som verkar jättebra men fanns bara här i 12.5 :mad:

varför ska min häst ha en sån liten mun för ;).
 
Jag som har shettisar kanske kan hitta...
http://www.hansbo-sport.se/ , Hansbo har. Men vilka företag säljer dom bettena då? Dom har ju tilloch med ett kimbelvick i 10,5 som jag ska köpa. :) Jomen, hamre ridsport finns ju. Men dom har ju kvarka där så dit ska man ju absolut inte åka. Men dom är återförsäljare av hansbogrejer. Och där har jag ju 10% rabatt. :)

Har du testat ett muffbett då? Nästan samma. :) Finns i str. 9,5 - 14,5 på http://www.henrikssonsridsport.se/ , 295 kr.
 
jo men nu har du ju missat det viktigaste och klurigaste ;) det ska vara i mässing :crazy:.

har hittat massvis med vanliga rostfria i 10,5 men inga i mässing :mad:
 
har hamre kvarka förresten :eek: hade jag ingen aning om. visste att det var nåt virus i strömsholm och på köping men inte på hamre.
tråkigt :(
 
Jo jag kom på det sen att det skulle vara mässing. Missade den biten. Det stog i Vlt i går. En tjej i mitt stall var iväg och tävlade med massa hamreryttare i söndags.. Jag höll ju på att bli tokig när jag läste om det, men hon sa att ingen av dom står på hamre.. :crazy:
 
Ett stall tre kilometer ifrån Rustberga har/hade ringorm. Dom står inte i karaktän längre men en häst har det fortfarande :crazy:
 
usch då hoppas ni inte får det :eek: för då får vi ju kanske oxå det.
var ju hos er med mina ridkläder (duschade iof efteråt men det sitter ju ofta på kläderna) så då kanske vi får det oxå NEJ :eek:

vi får hålla tummarna här!!
 
Det är nog ingen fara. Vi har inte haft kontakt med hästarna där nere. Inte ägarna heller förutom att jag träffat en på affärn i vanliga kläder.
 
Vi är inte oroliga, så det borde ju inte du vara.. :) Men dom har ju varit ute och tränat och eftersom veterinären släppt karaktänen så borde det ju var ok. :crazy:
 
Jag behöver ett tredelat bett, helst i mässing i strl. 7,5 - 8,5.. Vart hittar man det?? :p
 
måste det var i mässing då? För annars så har ju Hööks ett tvådelat bridongbett med fsta ringar i stål som finns i stl. 10,5 jag har ett och ajg tycker inte att det är tjockt och jag skiter väl i om det inte är mässing, det synns ju inte på långt håll när man rider på en tävling tex. huvudsaken är väl att det passar hästen.
 

Liknande trådar

E
Hästmänniskan Tråden hamnar här, då den på ngt sätt hör hit.. But here it goes. Jag: seriös, ambitiös 21-åring. Bor på trevlig lagom gård med paddock...
Svar
9
· Visningar
1 213
Senast: Kamikazepiloten
·
Utrustning Jag investerade i ett nytt träns i veckan som "tyvärr" bara fanns med mässingspännen... Naturligtvis har jag bara bett i "silver"...
Svar
9
· Visningar
1 764
Senast: Welsh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp