Bukefalos 28 år!

"Hemgångsråd" efter operation

Piek

Trådstartare
Sambon blev igår opererad för diskbråck. Efter operationen kom läkaren in och pratade med honom precis när han vaknat = han var så groggy att han inte ens minns att läkaren varit där. Jag kom in lite senare och sköterskan som varit med vid samtalet sa att operationen gått bra men inte mycket mer än så.
Han fick sedan komma upp på ortopedavdelningen där sköterskorna inte hade någon aning om någonting, de kunde inte ens ge honom smärtlindring trots att han hade ont men han fick iallafall stanna över natten så då åkte jag hem.

Han blev hämtad imorse och är nu hemma. Hela sjukhusvistelsen är en dimma för honom och han minns knappt någonting. Han har inte fått några hemgångsråd vad han ska och inte ska göra för att det ska läka på bästa sätt varken skriftligt eller muntligt (möjligen muntligt av läkaren men det minns han som sagt inte).
Brukar det vara så? Jag trodde att han iallafall skulle få ett "tänkt på det här..." papper i näven men icke :crazy:
 
Sambon blev igår opererad för diskbråck. Efter operationen kom läkaren in och pratade med honom precis när han vaknat = han var så groggy att han inte ens minns att läkaren varit där. Jag kom in lite senare och sköterskan som varit med vid samtalet sa att operationen gått bra men inte mycket mer än så.
Han fick sedan komma upp på ortopedavdelningen där sköterskorna inte hade någon aning om någonting, de kunde inte ens ge honom smärtlindring trots att han hade ont men han fick iallafall stanna över natten så då åkte jag hem.

Han blev hämtad imorse och är nu hemma. Hela sjukhusvistelsen är en dimma för honom och han minns knappt någonting. Han har inte fått några hemgångsråd vad han ska och inte ska göra för att det ska läka på bästa sätt varken skriftligt eller muntligt (möjligen muntligt av läkaren men det minns han som sagt inte).
Brukar det vara så? Jag trodde att han iallafall skulle få ett "tänkt på det här..." papper i näven men icke :crazy:
Nej så ska det inte vara, maken råkade ut för det också, jag ringde till avdelningen och de skrev ut papper med hemgångsråd, läkarintyg osv så fick jag komma upp och hämta det. Nu gick den operationen inte bra alls utan jag fick köra in maken ett par dagar senare när han bara blev sämre och det blev en akut operation för att försöka rädda det första läkaren hade ställt till med.
Men vid diskbråck borde han även fått träffa sjukgymnasten tycker jag och fått råd hur han ska jobba vidare? Jag skulle ringa til lavdelning för att kolla om det har blivit någon miss.
 
Nej så ska det inte vara, maken råkade ut för det också, jag ringde till avdelningen och de skrev ut papper med hemgångsråd, läkarintyg osv så fick jag komma upp och hämta det. Nu gick den operationen inte bra alls utan jag fick köra in maken ett par dagar senare när han bara blev sämre och det blev en akut operation för att försöka rädda det första läkaren hade ställt till med.
Men vid diskbråck borde han även fått träffa sjukgymnasten tycker jag och fått råd hur han ska jobba vidare? Jag skulle ringa til lavdelning för att kolla om det har blivit någon miss.

Tack! Då är det inte bara jag som tycker det känns konstigt. Får ringa avdelningen imorgon på deras telefontid :)
Innan operationen sades det att han ska jobba vidare med samma sjukgymnast som han haft innan (sjukhuset han opererades på ligger tio mil bort) så jag antar att han får kontakta hälsocentralen och boka in en tid.
 
Tack! Då är det inte bara jag som tycker det känns konstigt. Får ringa avdelningen imorgon på deras telefontid :)
Innan operationen sades det att han ska jobba vidare med samma sjukgymnast som han haft innan (sjukhuset han opererades på ligger tio mil bort) så jag antar att han får kontakta hälsocentralen och boka in en tid.
Ring nu, du behöver inte vänta på telefontiden! Jag ringde alla möjliga och omöjliga tider under sommaren när maken åkte ut och in på sjukhuset. Det är bättre att de kan börja kolla upp det nu!
 
Tack! Då är det inte bara jag som tycker det känns konstigt. Får ringa avdelningen imorgon på deras telefontid :)
Innan operationen sades det att han ska jobba vidare med samma sjukgymnast som han haft innan (sjukhuset han opererades på ligger tio mil bort) så jag antar att han får kontakta hälsocentralen och boka in en tid.

Nej, så ska det verkligen inte vara. Rekommenderar er att ringa avdelningen. Men varför ska DU ringa? Varför inte maken?
 
Oj, vad får han för mediciner som gör honom så groggy? För mig är det underligt att släppa hem så förvirrade patienter, så det föll mig inte in.
 
Oj, vad får han för mediciner som gör honom så groggy? För mig är det underligt att släppa hem så förvirrade patienter, så det föll mig inte in.
Bla. Är han väldigt känslig mot narkos och det tar ett tag efter det gått ur kroppen innan han är helt pigg och vaken
 
Oj, vad får han för mediciner som gör honom så groggy? För mig är det underligt att släppa hem så förvirrade patienter, så det föll mig inte in.
Det börjar nog bli allt vanligare... Maken slängde de som sagt ut utan att ens kolla om det fanns någon hemma. Hans kompis skjutsade hem honom och ringde till mig eftersom han inte tyckte att det kändes okej att lämna honom ensam hemma i det skicket han var. Å andra sidan blev hela operationen och eftervården anmäld via lex Maria. Sen gick jag emot 1177 och körde honom till akuten när han bara blev sämre. Men sen åkte vi in och ut på akuten och avdelningar hela sommaren med maken i bättre och sämre skick. Jag förde dagbok, för maken är sommaren ett enda stort töcken. Så jag skötte mycket av kontakten med vården och stod på mig när maken inte orkade bråka.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 611
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 241
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 542
Senast: Lingon
·
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 665
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp