Bukefalos 28 år!

Hemmamys fällan!

pepp

Trådstartare
Ja, jag tror min och pojkvän håller på hamna där, vilket jag i n t e vill!
Det blir oftast middag och sen slöande i soffan framför teven fram till läggdags om ingen av oss ska iväg och träna..

På helgerna brukar vi försöka gå på på bio (men det går ju inte hur mycket filmer som helst) åka iväg till kompisar och hänga/se film/spela spel/festa, många vänner jobbar dock helger.
Vi brukade gå ut och äta ofta förut, men blivit mindre av den varan sen karln blev student tyvärr :(

Staden där vi bor i (Luleå) bjuder tyvärr inte på alltför mycket kulturella saker... vi har varit på stand up för kanske 1 år sen och nu i februari ska vi se First Aid Kit. Eller är det nåt jag missat som man kan göra? :)

Vad gör ni för att inte hamna där?
Visst tycker jag det är mysigt nån helg då och då, men mest blir jag rastlös och uttråkad + att jag "måste" ha godis/chips att äta på för att inte gå i taket :D
 
Men, har ni inga hobbyn? Jag fattar inte hur ni har tid att sitta och slappa framför tv:n.

Bygg nånting, gå kurser, motionera, gå vandringsleder, simma, spela brädspel/kort.
 
Men, har ni inga hobbyn? Jag fattar inte hur ni har tid att sitta och slappa framför tv:n.

Bygg nånting, gå kurser, motionera, gå vandringsleder, simma, spela brädspel/kort.

Min hobby är typ att träna (tar ju inte hela kvällen) och ta en promenad med min hund.
Killen åker kite men det går endast de dagar det är blåst ute...

Har försökt hitta hobbys, men svårt tycker jag. Jag gillar att fota, men har inte hittat några fotokurser i min stad.
 
Har gett slalom två försök förra vintern och ska ge det en chans till i år.

Vandringsleder vet jag inte vars det finns (är dom ens upplysta :o ) @Ainon vet du nån? Kan ju vara ett bra helgprojekt åtminstone! :)
 
Ja, jag tror min och pojkvän håller på hamna där, vilket jag i n t e vill!
Det blir oftast middag och sen slöande i soffan framför teven fram till läggdags om ingen av oss ska iväg och träna..

På helgerna brukar vi försöka gå på på bio (men det går ju inte hur mycket filmer som helst) åka iväg till kompisar och hänga/se film/spela spel/festa, många vänner jobbar dock helger.
Vi brukade gå ut och äta ofta förut, men blivit mindre av den varan sen karln blev student tyvärr :(

Staden där vi bor i (Luleå) bjuder tyvärr inte på alltför mycket kulturella saker... vi har varit på stand up för kanske 1 år sen och nu i februari ska vi se First Aid Kit. Eller är det nåt jag missat som man kan göra? :)

Vad gör ni för att inte hamna där?
Visst tycker jag det är mysigt nån helg då och då, men mest blir jag rastlös och uttråkad + att jag "måste" ha godis/chips att äta på för att inte gå i taket :D
Hade du inte en 240? :) tycker du det är kul att köra bil (eller mest har av praktiska skäl?) så är ju sladdträffar perfekta! Spec om du bor så långt norr ut pga snö! Skitkul och lätt att sladda med gammal Volvo, socialt, ingen direkt kostnad förutom soppan, etc! ;)

Mannen min och jag spenderar varje helg (när det är snö) med att åka på sladdträffar, dock är deg ju lite svårare med snön pga bor i Sthlm :)
 
När jag hade ungefär samma fråga för ett tag sedan fick jag bland annat tipset geocaching. Och det vill jag slå ett slag för!
Det är kul, man kommer upp ur soffan, det kan vara intressant, det kan vara klurigt, det kan vara avkopplande. Perfekt att göra tillsammans med en sambo/hund/vän/förälder/vem man nu vill släpa med sig. Eller själv för all del.
 
Hade du inte en 240? :) tycker du det är kul att köra bil (eller mest har av praktiska skäl?) så är ju sladdträffar perfekta! Spec om du bor så långt norr ut pga snö! Skitkul och lätt att sladda med gammal Volvo, socialt, ingen direkt kostnad förutom soppan, etc! ;)

Mannen min och jag spenderar varje helg (när det är snö) med att åka på sladdträffar, dock är deg ju lite svårare med snön pga bor i Sthlm :)

Haha joo och jag går under öknamnet "rallyemma" också :D tyvärr är det pappas bil som nog inte skulle uppskatta att jag for runt och sladdade med den. Plus att det lär gå rätt mycket bensin :(

@_Charlotte_ Geocaching ska jag absolut kolla upp!
 
Men, har ni inga hobbyn? Jag fattar inte hur ni har tid att sitta och slappa framför tv:n.

Bygg nånting, gå kurser, motionera, gå vandringsleder, simma, spela brädspel/kort.

Alla har inte hobbys. Jag har visserligen en häst men jag har ändå tid att slappa 4 timmar framför tvn på kvällen.
Även en hobby behöver inte ta så mycket av ens tid. Visst kan jag säkert spendera två timmar till i stallet men vad ska jag göra? Rykta hästen? Han har knappt tålamod till det i tio minuter.

Sedan har jag två barn men dom lever sitt egna liv. Mig behöver dom mest för att få skäll av nu för tiden ;)

TS, skitsvårt att hitta på nya intressen bara sådär. Men du kanske gillar att läsa? Hittar man en spännande bok så flyger tiden iväg :)
 
Vandringsleder vet jag inte vars det finns (är dom ens upplysta :o ) @Ainon vet du nån? Kan ju vara ett bra helgprojekt åtminstone! :)

Nä de är inte upplysta om du inte då går i elljusspåren ;)
Finns inte överdrivet många vandringsleder här runt Luleå om man jämför med södra Sverige. De flesta lämpar sig bäst på sommaren som kanske Luleås mest "klassiska" "skärgårdsleden". Sen finns ex skridfinnarleden i Kalix, Öreälvsleden i Lycksele, Isälvsleden i Vindeln om vi pratar om lite längre turer. Finns säkert flera som jag inte kommer på just nu.
För bara kortare utflykter och promenader finns det ju korta "ledsystem" i de flesta naturreservat, Bälingeberget, Gammelstadsviken osv.

Just det att göra hela isvägen mellan Luleå och Piteå nu när den öppnar kan ju kanske vara roligt om ni har eller kan låna skidor, eller en mindre del om ni går.
När isen lagt sig ordentligt är ju skärgården ypperligt utflyktsmål nu på vintern vare sig ni kör skoter, skidor eller promenerar :)
 
Försöker också att variera "hemmaisoffan"-kvällarna. Laga spännande nya rätter, duka fint vid matbordet istället för soffbordet, spela spel (både på tvn och "på riktigt") tillsammans och lite sådant, så att det inte bara blir sitta och äta framför en film och sedan plocka fram en chipspåse.
 
Nä de är inte upplysta om du inte då går i elljusspåren ;)
Finns inte överdrivet många vandringsleder här runt Luleå om man jämför med södra Sverige. De flesta lämpar sig bäst på sommaren som kanske Luleås mest "klassiska" "skärgårdsleden". Sen finns ex skridfinnarleden i Kalix, Öreälvsleden i Lycksele, Isälvsleden i Vindeln om vi pratar om lite längre turer. Finns säkert flera som jag inte kommer på just nu.
För bara kortare utflykter och promenader finns det ju korta "ledsystem" i de flesta naturreservat, Bälingeberget, Gammelstadsviken osv.

Just det att göra hela isvägen mellan Luleå och Piteå nu när den öppnar kan ju kanske vara roligt om ni har eller kan låna skidor, eller en mindre del om ni går.
När isen lagt sig ordentligt är ju skärgården ypperligt utflyktsmål nu på vintern vare sig ni kör skoter, skidor eller promenerar :)

Tack! Den enda jag kom på med en spång är en på Hertsön, men det kanske inte ens är en vandringsled? :D
Isvägen brukar vi alltid vara och åka skridskor/grilla korv (bara det inte blir som förra året...) på, så läängtar tills den öppnar, allt känns bara som en lång väntan just nu.. men går den hela vägen till Piteå?! :o

@Matmissbrukaren Nä, det är skitsvårt! Förut höll jag ju på mes hästar, men nu är det ju lagt på hyllan sen flera år tillbaka. Spelar innebandy 1ggn/vecka också kom jag på, men det tar ju bara 1 h liksom...

Böcker läser jag! Måste till biblioteket och hitta några nya att plöja igenom :)

@nejlica Så gör vi också :) dock äter vi aldrig middag vid tv:n! Tvspel älskar karln att spela, jag blir däremot tokig när banorna blir svårare och ger upp :D
 
Du har inget du ar nyfiken pa och vill lara dig mer om? Antingen for karriaren eller for privat intresse - kan ju vara allt fran att ta en kurs online pa Coursera eller EdX till att lara sig spela piano (Nagot jag sjalv borjade med i Mars - 24 ar gammal!)

Dessutom, for att det ska vara vart det sa tycker jag det hjalper att ha nagon tydlig deadline - med pianot sa gick jag till privatlarare 2-4 ggr i manaden och hon ordnade sma upptradande som var bra motivation till att trana. Nu fokuserar jag mest pa min lopning, da jag vann en plats i London Marathon, och det ar sa valigt uppenbart hur mycket mer motivation och inspiration det ger att ha ett tydligt slutmal, istallet for att bara trana/utvecklas mallost.
 
Tack! Den enda jag kom på med en spång är en på Hertsön, men det kanske inte ens är en vandringsled? :D
Isvägen brukar vi alltid vara och åka skridskor/grilla korv (bara det inte blir som förra året...) på, så läängtar tills den öppnar, allt känns bara som en lång väntan just nu.. men går den hela vägen till Piteå?! :o

@Matmissbrukaren Nä, det är skitsvårt! Förut höll jag ju på mes hästar, men nu är det ju lagt på hyllan sen flera år tillbaka. Spelar innebandy 1ggn/vecka också kom jag på, men det tar ju bara 1 h liksom...

Böcker läser jag! Måste till biblioteket och hitta några nya att plöja igenom :)

@nejlica Så gör vi också :) dock äter vi aldrig middag vid tv:n! Tvspel älskar karln att spela, jag blir däremot tokig när banorna blir svårare och ger upp :D

Alla vandringsleder har ju inte spångar :p
De brukar göras ett skidspår som går att gå på vid sidan om skatebädden mellan Luleå och Piteå, brukar vara lite mer mot bergnäshållet på isen jämfört med isvägen isväg :D
Går man kan man iofs gå på skoterlederna också, vill ni längre ut i skärgården kan ni ju ta någon isväg för bilar ut en bit med bilen och starta där.
Nåt år gjordes en skridskobana hela vägen men tror inte det görs numer...
 
Du har inget du ar nyfiken pa och vill lara dig mer om? Antingen for karriaren eller for privat intresse - kan ju vara allt fran att ta en kurs online pa Coursera eller EdX till att lara sig spela piano (Nagot jag sjalv borjade med i Mars - 24 ar gammal!)

Dessutom, for att det ska vara vart det sa tycker jag det hjalper att ha nagon tydlig deadline - med pianot sa gick jag till privatlarare 2-4 ggr i manaden och hon ordnade sma upptradande som var bra motivation till att trana. Nu fokuserar jag mest pa min lopning, da jag vann en plats i London Marathon, och det ar sa valigt uppenbart hur mycket mer motivation och inspiration det ger att ha ett tydligt slutmal, istallet for att bara trana/utvecklas mallost.

Nja, jobbar som städerska och där finns inte så mycket mer att lära... det skulle väl vara att jag vill utvecklas inom fotograferandet, men har som sagt inte hittat några kurser här :(

Tränar gör jag ju, styrketränade mycket förut, men började gå pass istället. Har funderat på att gå en kurs i crossfit, men även där är det ekonomin som sätter stopp...
 
Jag tycker det är väldigt trevligt att laga mat ihop med min sambo! Att tillsammans fundera ut något nytt klurigt recept (gärna med nya tillagningstekniker eller råvara en aldrig tillagat innan så det även kräver lite research) samt vin som passar till. Gärna mat som tar lång tid att laga så en kan dricka vin, lyssna på bra musik och umgås under tiden! Det kanske kan vara något?
 
Här orkar vi inte så mkt mer. Båda har minst 10 mil enkel resa till jobbet, jag är hemma först och tar hand om djuren och försöker hålla efter lite hemma. Och laga mat.

Sen när han kommer är det eg dags för mig att sova, vi brukar äta och sen kollar han på trista serier medan jag sover :p

På helgerna är det ofta någon aktivitet med hästarna eller fixa på gården.
Det är väl priset vi betalar för att bo på gård, det går åt en massa tid till att förflytta sig.

Idag ska vi på bio. Är nog snart ett år sedan sist :eek:
 
Sambon och jag letade fram go för ett tag sedan http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Go_(brädspel)

Det spelade vi sist tillsammans när vi nyligen träffats tror jag. Jag har blivit riktigt urkass på det :D men jag får väl bjuda in till fler matcher så jag börjar komma på hur man gör igen. Brädspel kan man ju piffa till med goda ostar och lite vin med.

Min sambo är inte sådär väldigt glad i att vara utomhus utan något "uppdrag" vilket begränsar oss lite. Däremot är vi båda förtjusta i att gå på ställen där man kan spela biljard t.ex. brukar inte vara sådär hiskeligt dyrt heller. Vi har även besökt grannar med barn i samma ålder för fika på dagarna. På kvällarna när barnen sover har vi spelat Wii, lyssnat på musik och lite sånt. Männen i grannfamiljerna delar dessutom sambons intresse för datorspel så de har himla mycket att prata om när de drar igång.
 
Kan lägga till att vi försöker ta vara på de små stunderna i vardagen oftare än vi bryr oss om att hitta på något "riktigt". Det betyder mycket för åtminstone mig att vi kan dela de små bitarna i vårt liv. Om det innebär att vi tillsammans går igenom klassiska kompositörer eller lagar mat och pratar om saker vi upplevt är mindre viktigt.
 

Liknande trådar

Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 180
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 340
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Är det någon här som har varit med om liknande eller har några tankar? Jag tror att jag börjar bli utbränd av "bara" vardagen. O_o Och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 699
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skriver väl ett litet blogginlägg igen i brist på annan sysselsättning. Vips vad den här dagen gick fort. Jag försov mig i morse...
Svar
4
· Visningar
904
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp