K

Kramflisan

Kan man rida på vanliga ridlektioner även fast man har en hingst? Elr måste man rida i speciella grupper liksom? Elr beror det helt på dom som har lektionerna? Tack för svar.;)
 
Sv: Hingst!

varför skulle man inte kunna rida på vanliga ridlektioner? :confused:

hingstar är hästar och inga monster som bör isoleras från omvärlden.. :smirk:
 
Sv: Hingst!

Klart du kan rida i vilken grupp som helst, det är bara till o ha bra uppfostran på sin häst, det oavsett kön förståss
 
Sv: Hingst!

Gud va bra =). Nä men det var en som berättade att folk inte bukade vela ha hingstar på ridlektioner :crazy: men då vet jag =) tacktack =D
 
Sv: Hingst!

Varför tror folk alltid att hingstar är monster? :crazy: Klart man kan rida med andra på dem - men - ryttaren ska vara erfaren samt att det kanske inte är det smartaste att rida en hingstig hingst tillsammans med ett brunstigt sto ..
 
Sv: Hingst!

Det beror ju helt på dej och hingsten. Dom flesta hingstar går det jättebra med. Men jag har varit med om en hingst som ryttaren inte klarade av och som höll på att sluta med ett dödsfall. :crazy:
Men det gäller ju alla typer av hästar som är ouppfostrade eller för svårhanterliga för sin ryttare.
 

Liknande trådar

Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 351
Senast: JohannaB
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 085
Senast: BornAgain
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 354
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 484
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp