Bukefalos 28 år!

Hingstval 2010

Sv: Hingstval 2010

D va ju ett jävla svar.
Jag undra varför ni ska ta föl på na..med den billigaste skräp hingsten som finns..e d så konstigt att man undra varför?
Men ge en förklaring så fatta man kanske. E d för att få en nice avkomma att lulla med för att temp e så bra lr sattsar ni på trav?
 
Sv: Hingstval 2010

HJÄLP!!

har fått tag i ett mycket trevligt sto, ska betäcka till våren.
http://blodbanken.nu/servlet/GetBBData?trotter=1952613&breed=warm
Här 'r stammen- vi har mycket låg budget. :) Funderar på Home Alone.
Vill absolut inte ha tap in. Temperament prioriteras, då zarah har ett sånt trevligt.

Nu säger jag precis som du brukar säga till andra....... Varför inte spara till en bättre hingst när stoet är ja, inte så bra? Då kanske det kan bli något. :cool:
 
Sv: Hingstval 2010

knapplån

Nu har jag raderat de värsta inläggen - LÅT BLI att hugga på varandra!!!

/moderatorn
 
Sv: Hingstval 2010

det är ett bra sto tycker jag, bättre än de flesta :) ge förslag istället.


Jag hoppas att de som svarat tidigare känner dig på nåt sätt och skämtar med dig. Men det låter inget vidare trevligt när man ser det utifrån.

Det behöver väl inte vara ett dåligt sto? Hon är ju tysk så man inte känner igen blodet bara? Hon har ju tävlat bra. Och hennes syskon vet i vart fall inte jag nåt om eftersom deras resultat inte finns på travsport.se.

Och Home Alone är väl ett alldeles utmärkt budgetalternativ? Han har ju goda resultat på få avkommor med inte alltför starkt stomaterial.

Hoppas du inte blivit helt nedslagen av alla dumma påhopp!
 
Sv: Hingstval 2010

Nej, bara härdad!

har hon en okänd stam för oss i sverige? varför köper en dansk tränare henne (gitte madsen) och sen en svensk proffstränare om hon är helt ointressant?
Jag har ju alltid velat vara travhästägare och har chansen nu. Tänkte att detta sto har tävlat och har en hög platsprocent och har varit skadefri. Hon har ett superbra huvud och kommer bli en bra mamma. Hon är en mycket trevlig ridhäst med. Hon är exteriört korrekt och väldigt vacker, och hon älskar att ligga först och gasa på.

var hittar man travhingstar för under 20.000?
 
Sv: Hingstval 2010

Nej men jag säger inte att hon är helt ointressant!

Man måste nog vara mer påläst på tyska hästar än vad man normalt är i Sverige för att känna till hennes stam.

Stall Bredbyn har gjort en sammanställning över de hingstar som annonserades i Travrondens vinternummer. Sammanställningen är en jättebra hjälpreda när man letar hingst. Du hittar den på den här länken; http://www.stallbredbyn.se/pdf/hingstar2010kost.pdf
 
Sv: Hingstval 2010

Varför lägga på billig skräp om stoet är bra undrar jag då?

Är inte det där lite onödigt skrivet?

För finns det någon här som direkt kan sia om vem som är skräp eller inte.

Och förutom det så är det så att alla har inte Menhammars värstingmärrar och fria betäckninar med Vikingen.

Jag tycker det är bedrövligt att hoppa på stoägare som tror på sin märr.

Och om man undrar så kan man väl vara så pass bussig att formulera sig på ett snyggare sätt :idea:

En dyr hingst kan vara samma skräp som en som är billigare.

AM
 
Sv: Hingstval 2010

D blir bara jävligt knepigt när den som har gapat högst å mest i alla år över vilket vidrigt djur plågeri travet e å att d föds för många trav hästar nu (å att d porffs tränare hon har varit hos har varit riktiga svin som alla andra inom travet å hästarna har mått än mer skit för alla bara tänker på PENGAR!! plötsligt vill tillbaks till travet som uppfödare å frågar efter budget hingstar!!

Men kul att du e tillbaks då Snigelfarmor, hoppas att d går bra då

"utan att nämna några namn, men på umetravet där jag jobbade så var det just dina symptom som visades, hängde, apatiska, åt aldrig upp varken kraftfoder eller hö. Och tro det eller ej, men just den värsta hästen, den räddaste, magraste och mest apatiska, den vann var tredje lopp. Så det är ju lustigt att hästen gör detta för oss när den mår dåligt, oavsett vad den mår dåligt av. Det är en STOR myt att sjuka hästar inte presterar.

Ingen häst kan ju må bra av lite grovfoder, lite utevistele, att aldrig få skrittas av eller fram, att ha skav av selar och ständigt blistras. Ändå är det detta jag sett i de tre helt olika stall ( malmö, umeå och umeå) jag jobbat i. Och proffstränare har inte hästar som aldrig ens placerar sig, detta var tävlingshästar som drog in pengar.
 
Sv: Hingstval 2010

Är inte det där lite onödigt skrivet?

För finns det någon här som direkt kan sia om vem som är skräp eller inte.

Och förutom det så är det så att alla har inte Menhammars värstingmärrar och fria betäckninar med Vikingen.

Jag tycker det är bedrövligt att hoppa på stoägare som tror på sin märr.

Och om man undrar så kan man väl vara så pass bussig att formulera sig på ett snyggare sätt :idea:

En dyr hingst kan vara samma skräp som en som är billigare.

AM

Ja, det är mycket möjligt att det är. MEN vi ska då komma ihåg att Snigelfarmor har så länge jag minns gapat och vrålat om vilken jävla djurplågerisport travet är..:crazy: Vad tränare är vidriga och hur sjuka och skadade hästar får springa skiten ur sig för PENGARNAS skull..... Så, näää, tyvärr tänker i alla fall jag inte formulera mig trevligare. Hon blir bemött på samma sätt som hon bemöter travet. I alla fall av mig!!!
 
Sv: Hingstval 2010

D blir bara jävligt knepigt när den som har gapat högst å mest i alla år över vilket vidrigt djur plågeri travet e å att d föds för många trav hästar nu (å att d porffs tränare hon har varit hos har varit riktiga svin som alla andra inom travet å hästarna har mått än mer skit för alla bara tänker på PENGAR!! plötsligt vill tillbaks till travet som uppfödare å frågar efter budget hingstar!!

Men kul att du e tillbaks då Snigelfarmor, hoppas att d går bra då

"utan att nämna några namn, men på umetravet där jag jobbade så var det just dina symptom som visades, hängde, apatiska, åt aldrig upp varken kraftfoder eller hö. Och tro det eller ej, men just den värsta hästen, den räddaste, magraste och mest apatiska, den vann var tredje lopp. Så det är ju lustigt att hästen gör detta för oss när den mår dåligt, oavsett vad den mår dåligt av. Det är en STOR myt att sjuka hästar inte presterar.

Ingen häst kan ju må bra av lite grovfoder, lite utevistele, att aldrig få skrittas av eller fram, att ha skav av selar och ständigt blistras. Ändå är det detta jag sett i de tre helt olika stall ( malmö, umeå och umeå) jag jobbat i. Och proffstränare har inte hästar som aldrig ens placerar sig, detta var tävlingshästar som drog in pengar.

Det var ju tråkigt att Snigelfarmor varit kritisk och du verkar ha mått dåligt av det. Men det visste inte jag när jag läste ditt påhopp och då förstår du säkert att det verkar lite ohyfsat.

Dessutom tycker jag det är rätt bra att det tas upp till diskussion hur hästarna i travet mår egentligen. Jag tycker också att det är många som ser ut att kunna må betydligt bättre och blister tycker jag också är ett jäkla djurplågeri och inget annat. Sen är inte hela sporten och alla utövare djurplågare för den skull. Men att sätta skottpengar på den nåde som vågar ta upp hästarnas situation i sporten leder knappast framåt.
 
Sv: Hingstval 2010

HJÄLP!!

har fått tag i ett mycket trevligt sto, ska betäcka till våren.
http://blodbanken.nu/servlet/GetBBData?trotter=1952613&breed=warm
Här 'r stammen- vi har mycket låg budget. :) Funderar på Home Alone.
Vill absolut inte ha tap in. Temperament prioriteras, då zarah har ett sånt trevligt.

Tveklöst Home Alone!!:D

Har 2 st födda 2009, fina & trevliga. Hingsten är lite tröttmössa men supergó medans stoet är nyfiket men ngt försiktig. Mkt kommer från deras mammor såklart, som är helt olika individer.
 
Sv: Hingstval 2010

HJÄLP!!

har fått tag i ett mycket trevligt sto, ska betäcka till våren.
http://blodbanken.nu/servlet/GetBBData?trotter=1952613&breed=warm
Här 'r stammen- vi har mycket låg budget. :) Funderar på Home Alone.
Vill absolut inte ha tap in. Temperament prioriteras, då zarah har ett sånt trevligt.

Om ni har så dålig budget i år. kankse det kan vara värt att vänta ett år och spara ihop lite mer pengar?
Finns ju en del fina hingstar mellan 20-30` tex Order by fax?

Kul att se att du ändrat inställning och gillar trav numera, även om jag inte håller med om att du enbart hoppat på proffstränare tidigare.
 
Sv: Hingstval 2010

Just det, Order By Fax är väl också intressant budgetvariant?

Och nu kom jag på en till - San Pellegrino. Den har de sänkt från 45 till 15, tror jag det var. Det är ju en jättefin häst som redan lämnat fina avkommor också.
 
Sv: Hingstval 2010

Vad kostar Zerberus?
Kanske kan va nåt. lr?

Snigelfarmor, tänkte på d där med inkörning. Hur e den märra du har nu att köra?
Din tidigare inställning va ju:

Travare körs ibland inte ens in, de står fastbunda inne i stallgången medans man sätter på en rockard och sen ger man sig ut efter några andra hästar och styr bäst man kan. Tyvärr. en travhäst har oftast aldrig fått lära sig att ha skaklar mot benen, eller draglinor mot benen eller höra en svängel slå o klonka i marken. Den vet ej heller vad baksele är och den har oftast ett dåligt förhållande till bettet. Allt detta måste tränas på nytt innan man som hobbykusk ger sig ut på sin första körtur. räkna med 6 månaders inkörning på nytt, och bara skritt i vagn, innan ni räknar hästen som inkörd. Och kontakta gärna en körklubb som kan hjälpa er. Åstorp ligger inte alls långt bort, och där har du toppenmänniskor till din hjälp!

(jag har själv skolat om en travare till att kunna gå lätt klass körningstävling)


Märker du nån skillnad på denna som kommer från tyskland/danmark?

Om du tänker hållbarhet så kanske Skogans Joker e nåt -å han kommer inte å va så dyr kan jag tänka mig.
 

Liknande trådar

Trav Går lite halvt om halvt i tankar om att ev betäcka min Heidi i vår....Nån som har några ideer om Gift Kronos, So Perfect eller nån annan...
Svar
3
· Visningar
1 541
Senast: Buffe
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 523
Senast: Görel
·
Trav Nu är läget ungefär lika förvirrat som det brukar vara så här års. Vi har fem ston som ska betäckas. Givetvis har vi en massa egna...
Svar
12
· Visningar
1 962
Senast: johnpatrik
·
L
Trav Vill ha lite feedback gällande val av hingst till mitt sto.. Vad tror ni om dessa val...
Svar
3
· Visningar
1 710
Senast: oki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HUND MAGKATARR...
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp