Bukefalos 28 år!

Hingstval 2010

Sv: Hingstval 2010

Tycker jag m...men jag förstår Bert.....snigelfarmor är väl inte den som har varit mest förstående här på trav under årens lopp.....:angel:

Få har väl undervärderat oss som håller på med sporten..ung i stil med coari.
Därför tycker jag att hon ska ta märra teill WSB......:love:

Det är möjligt, men vad har jag gjort? Jag är ju - som alltid - en liten ängel och försökte ju bara vara snäll mot Snigelfarmor. :D

Och från Kano Comorts morlinje kommer ju i alla fall en del fina hästar. http://blodbanken.nu/servlet/GetBBData?type=production&mmm=83873&breed=warm
(Och min egen märr är ur samma linje, kan man tänka sig... :angel:)
 
Sv: Hingstval 2010

dina inlägg är hämtade från inlägg för flera år sedan, du kan gärna datera inläggen. som jag visserligen skriver under på än idag. Det är ju minja egna erfarenheter från proffsstallen.

Hästen har inte tävlat i tyskland verkar det som, utan mest i danmark, tror hon startade där som treåring vad jag nu efterforskat.
jag har inte kört henne, kanske dåligt av mig eftersom jag tävlar i körning, men jag har inte tiden till att skola om henne så att jag vågar sätta henne i maratonvagn med baksele och draglinor. Jag har andra unghästar att lägga tiden på. Hon är säkert jävligt pigg i vagn iallafall. Hon har gått monté i sverige och det märks när man rider.
Tack för fler hingstval, jag ska kolla upp dem!
 
Sv: Hingstval 2010

*kl*

Hur är det med läsbarheten i vissa av de senare inläggen?

d och å och jag vet inte allt?
Riktiga skitinlägg läsmässigt - inten ens mitt kassa tangentbord kan radera så många bokstäver så konsekvent.

Snigeln: Tufft av dig att våga dig in och fråga om råd efter alla heta diskussioner här. Jag tycker det är dåligt att referera till gamla inlägg ändå som vissa gjort.

Själv är jag mer och mer inne på att lägga Gentle Star på Ma Belle Joujou - med risk att få en röd till.

Min nuvarande GS har ju haft max otur - men skador av feltramp och fastrullningar tycker jag inte man kan lasta fadern för. När han funkat har han vart en racer... :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Hingstval 2010

Nu kan jag inget om Alice's stam, men de efter San Pellegrino som jag har passat har varit snälla! Stona har varit lite småtjuriga, en av hingstarna var jobbig, men i övrigt snälla. inga jättekanoner kanske. En av dem var het som en ugn och det var den jag var med om en "liten olycka med". Långbenta, trevliga, inga stora hästar. Jag skulle säga att det har varit lite halvtråkiga hästar faktist, ingen fadershingst jag har fastnat för.
 
Sv: Hingstval 2010

menar du mina inlägg? Skriver på en bärbar och jag är inte så van vid den, då det är sambons. Ska försöka träna upp fingrarna!
 
Sv: Hingstval 2010

kl

Har bara haft en San Pellegrino och det var Marthas.
Vet inte hur han är nu, men då, hos oss var han en bamsebjörn, kopia av sin far och väldigt lätt att pyssla med.

AM
 
Sv: Hingstval 2010

han är fortfarande snäll, stor o trög.....har en märr också, hon är ganska liten ( som mamma) lätt i travet, och har humör....båda är svarta.
 
Sv: Hingstval 2010

kl
Kolgini blir väl nedringd idag efter annonseringen i Ronden.

Säljer betäckningsrätt i bl.a. den oåtkomlige Viking Kronos...

AM
 
Sv: Hingstval 2010

Nja..

Han får nog dräktigt men kan inte ta så måna ston.
Lämnar små mängder med ganska dåliga simmare.

Så det jobbas nog en hel del för att få dom utvalda dräktiga.

Undrar just hur länge till han kan "leverera" :confused:

AM
 

Liknande trådar

Trav Går lite halvt om halvt i tankar om att ev betäcka min Heidi i vår....Nån som har några ideer om Gift Kronos, So Perfect eller nån annan...
Svar
3
· Visningar
1 539
Senast: Buffe
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 499
Senast: Görel
·
Trav Nu är läget ungefär lika förvirrat som det brukar vara så här års. Vi har fem ston som ska betäckas. Givetvis har vi en massa egna...
Svar
12
· Visningar
1 958
Senast: johnpatrik
·
L
Trav Vill ha lite feedback gällande val av hingst till mitt sto.. Vad tror ni om dessa val...
Svar
3
· Visningar
1 707
Senast: oki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp