hippolog programmet?

Haha ja det hade jag gärna gjort!
Va myrten ditt kylskåp i dressyren? Henne red jag på prova på dagen! Dom sa att det tog en stund för henne att komma igång, lite gammal och stel sådär så det gör nog inget att det tog lite extra tid. :)

Precis, den gamla dressyr tanten sa dem om henne ;) Mörten kallades hon med x) Men ne de kanske inte gjorde så mkt :)
 
Shit tre år av slit och äntligen fick man godkänt. Känns bra men nu är det bara tt hålla tummarna. Jag har inte gjort högskoleprovet och jag har förvisso bra betyg men kompletterade Naturkunskapen efter gymnasiet så jag antar att jag i vilket fall väljs sist typ? X) fick 20p på antagningsprovet så det är ju inte heller i toppen så att säga :)
 
Shit tre år av slit och äntligen fick man godkänt. Känns bra men nu är det bara tt hålla tummarna. Jag har inte gjort högskoleprovet och jag har förvisso bra betyg men kompletterade Naturkunskapen efter gymnasiet så jag antar att jag i vilket fall väljs sist typ? X) fick 20p på antagningsprovet så det är ju inte heller i toppen så att säga :)
Jätte bra ju! Jag fick 19 p. Blev jätte nervös när jag såg mailet, dom sa ju att dom som inte klarade det skulle få besked först. Hade inte ens gått en vecka så jag var övertygad om att jag hade kuggat :nailbiting:. Poängen stämde överens med känslan iaf, bra på hoppningen och häst vid hand, sämre på dressyren. Vilket känns lite skevt egentligen, jag är mer dressyr än hoppryttare nu för tiden :D.

Att du har kompletterat naturkunskapen efteråt borde inte spela någon roll tycker jag. Jätte svårt att sia om hur man ligger till, av dom jag såg rida under våran dag så var alla så himla jämna, bara nån enstaka som låg en bit efter så känns som om många fått godkänt antagningsprov... :nailbiting:
 
Jätte bra ju! Jag fick 19 p. Blev jätte nervös när jag såg mailet, dom sa ju att dom som inte klarade det skulle få besked först. Hade inte ens gått en vecka så jag var övertygad om att jag hade kuggat :nailbiting:. Poängen stämde överens med känslan iaf, bra på hoppningen och häst vid hand, sämre på dressyren. Vilket känns lite skevt egentligen, jag är mer dressyr än hoppryttare nu för tiden :D.

Att du har kompletterat naturkunskapen efteråt borde inte spela någon roll tycker jag. Jätte svårt att sia om hur man ligger till, av dom jag såg rida under våran dag så var alla så himla jämna, bara nån enstaka som låg en bit efter så känns som om många fått godkänt antagningsprov... :nailbiting:

Häftigt om vi kommer in båda två juh ;) Ja poängen stämde överrens med känslan för mig också, blev också nervös eftersom jag fick mitt mejl redan i måndags lix. Men de va nog för att jag gjorde provet måndagen innan. Jag hade bäst känsla i hoppningen men fick bättre i dressyren xD Men de stämmer nog, jag är ju dressyr ryttare så :)

Hoppas att de inte väljer mig sist pga att jag pluggat igen 1 kurs. Har väldigt höga betyg annars så jag hoppas verkligen på de bästa. :)
 
Förresten! VÄÄÄÄÄÄLDIGT lång väntan nu.. Fick du också någon liten extra kommentar på vad du ska jobba med under sommaren? De fick jag, men känns bra för jag behöver tydliga riktlinjer om jag ska utvecklas x)
 
Förresten! VÄÄÄÄÄÄLDIGT lång väntan nu.. Fick du också någon liten extra kommentar på vad du ska jobba med under sommaren? De fick jag, men känns bra för jag behöver tydliga riktlinjer om jag ska utvecklas x)
Fruktansvärt lång väntan! Ja på dressyren, jobba med handställningen och få igenom halvhalterna. det hänger ihop. Mina händer är ganska bra så länge jag inte hamnar i dragkamp, vilket jag gjorde i dressyren. ;) behöver nog främst träna upp min egen styrka i bålen, ,märktes att dressyren var sista momenten på dagen för mig, var ganska slut i kroppen :angel: kompisen som fick 20p fick ingen kommentar alls. Jag hade velat läsa kommentarerna på alla momenten :D Jag fick också mailet i måndags, vågade inte öppna det först, haha.
 
Fruktansvärt lång väntan! Ja på dressyren, jobba med handställningen och få igenom halvhalterna. det hänger ihop. Mina händer är ganska bra så länge jag inte hamnar i dragkamp, vilket jag gjorde i dressyren. ;) behöver nog främst träna upp min egen styrka i bålen, ,märktes att dressyren var sista momenten på dagen för mig, var ganska slut i kroppen :angel: kompisen som fick 20p fick ingen kommentar alls. Jag hade velat läsa kommentarerna på alla momenten :D Jag fick också mailet i måndags, vågade inte öppna det först, haha.

Jag fick i hoppningen att jag skulle träna mer på att rida i korta läder, tror de va för att jag inte orkade ändra när vi bytte häst xD så red i lite längre läder på häst nr.2... hehehe. Jag hade hoppningen som sista så vart trött då med :)
 
Va? Till mig sa dem att de bara va 44st som fick godkänt iår :)
hm, beror väl på vad dom menar med betydligt fler då :) Förra året var det väl knappt några reserver alls vad jag förstod på en av prova på dagarna. Nu är det ju 14st som inte kommer in trots godkänt ridprov.
 
hm, beror väl på vad dom menar med betydligt fler då :) Förra året var det väl knappt några reserver alls vad jag förstod på en av prova på dagarna. Nu är det ju 14st som inte kommer in trots godkänt ridprov.

Hur många reserver har dem? Men brukar de inte ta in lite fler än 30? Pga att de alltid är några som hoppar av med? :)

Var står det förresten? Att de är fler som fått godkänt än de finns platser? :/ fast de visste man ju ändå när de är 77st som gör ridprovet så borde de vara fler än 30 som klarar det right? :)
 
@MattiZ nej jag tror det är max 30, men hoppar någon av första tiden så bör man väl erbjudas plats om man är nästa på tur? Det var en tjej som frågade om dom inte tog in reserver när nån hade hoppat av i början och då sa dom att det inte fanns någon reserv med godkänt antagningsprov förra året, så låter ju som att det var ovanligt många bra med iår? :)

Dom sa att det var 94st som var kallade på antagningsprov till oss, men kanske var många som inte dök upp? men nej, det kom inte som någon chock att det var fler som klarade provet än vad som finns platser, men jag hade inte läst några siffror. På hemsidan stod det bara att det var betydligt fler med godkänt prov än det fanns platser. :) Var alla grupper lika jämna som under vår dag så hade jag inte varit förvånad om det var 70st med godkänt prov :D Förutom min grupp så han jag se en grupp hoppa lite och en rida dressyr, alla var så sjukt jämna, inga superproffs men alla (något enstaka undantag) red bra.
 
@MattiZ nej jag tror det är max 30, men hoppar någon av första tiden så bör man väl erbjudas plats om man är nästa på tur? Det var en tjej som frågade om dom inte tog in reserver när nån hade hoppat av i början och då sa dom att det inte fanns någon reserv med godkänt antagningsprov förra året, så låter ju som att det var ovanligt många bra med iår? :)

Dom sa att det var 94st som var kallade på antagningsprov till oss, men kanske var många som inte dök upp? men nej, det kom inte som någon chock att det var fler som klarade provet än vad som finns platser, men jag hade inte läst några siffror. På hemsidan stod det bara att det var betydligt fler med godkänt prov än det fanns platser. :) Var alla grupper lika jämna som under vår dag så hade jag inte varit förvånad om det var 70st med godkänt prov :D Förutom min grupp så han jag se en grupp hoppa lite och en rida dressyr, alla var så sjukt jämna, inga superproffs men alla (något enstaka undantag) red bra.

Jag fick dessa siffror av mia, 250 sökande, 77st gjorde antagningsprovet å 44st klarade det :) jaha, konstigt för till mig sa de att de tog in ca 35st förra året så att svinnet inte blir så stort, de berättade dem för att något år hade de haft en klass med bara 23st kvar andra året typ :)

Vad roligt att ni var så jämna, vi hann aldrig se någon annan grupp tyvärr. Men i våran grupp var det en som kunde hoppa, en som kunde dressyr och resten kunde tyvärr inte rida. :/ jätte trevliga tjejer, men någon av dem hade kommit dit för att gå med sin vän som gick 1.a året nu då, fast hon själv inte ens ridit på 3år? :S
 
Haha, men hur förvirrande? kanske var många som lämnade väldigt sent återbud då. För under antagningsdagen så sa dom att 94st var kallade. Var visserligen syon som sa det men Mia stod bredvid då :)

Så hade jag förväntat mig att det skulle vara! För så var det på prova på dagarna. Många som inte var duktiga alls. Borde inte vännen som gick hippologen se att det var en dålig ide att söka? :o Du gjorde väl första dagen va? Dom sa att det hade varit stressigt att hinna för er så vi hade lite längre pauser mellan för att hinna, så vi hann kika några minuter i slutet av dagen :)
 
Dom tar in 40 st :)
Vi var 35 i vår klass när jag började och vi var 21 stycken som gick ut, så det försvinner en del på vägen.
Jag fick höra att det var 40 som blev godkända i år och även om det är några fler så kan ni nog känna er ganska säkra på att komma in, är ju alltid några som tackar nej också.

Kan verkligen rekommendera utbildningen. Det har varit mina 3 roligaste år, helt klart :)
 
Hej! Har också sökt in i år, men de sa både innan och på provdagen att det är 30 platser.. Är du säker på att de tar in 40? Då höjs ju förhoppningarna plötsligt rejält :banana:
Jag blev osäker nu när jag precis läste på SLUs hemsida att det är 30 studieplatser på ridhästinriktningen. Men vi var 35 eller 36 det året jag började (2013) och sedan var det ju några som hoppade av efter bara några veckor. Kanske har dom ändra till i år då.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 826
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 637
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
565
Senast: niardasp
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 852
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp